• Wel, voor Kerstmis heb ik dus het boek “De Test” gekregen (geschreven door Joëlle Charbonneau). Ik ben er vanochtend in begonnen, en aangezien ik vandaag niets te doen had, heb ik hem in een paar uur uitgelezen. Om eerlijk te zijn kwam ik er echt moeilijk doorheen omdat het me té veel deed denken aan Divergent en The Hunger Games. Ik ben niet iemand die snel zegt dat boeken op elkaar lijken omdat ze in het zelfde genre horen, maar dit... Andere Q-users die dit boek hebben gelezen en dit ook vinden?

    De jonge, ambitieuze Cia Vale is tot haar vreugde een van de uitverkorenen om deel te nemen aan de Test: een jaarlijks terugkerend evenement waarvoor alleen de allerbeste studenten uit de koloniën van het Verenigde Gemenebest geselecteerd worden. Zij die slagen zullen klaargestoomd worden tot toekomstige leiders van hun land.
    Cia komt al snel tot de ontdekking dat ze op zichzelf aangewezen is, maar door haar intuïtie te volgen en intelligentie en durf te tonen komt ze steeds een testronde verder, terwijl haar medekandidaten stuk voor stuk het toneel moeten verlaten, levend of dood...
    Heeft Cia het in zich om ook de allerlaatste horde te nemen? Kan ze overleven in het speelveld van de vierde ronde: het verwoeste en vervuilde land dat ooit Amerika was en lukt het haar om op tijd de hoofdstad te bereiken? En kan ze de mensen die het dichtst bij haar staan wel écht vertrouwen, of is niets wat het lijkt.


    Een ander boek dat ik heb gekregen voor Kerstmis is het boek “Water en Vuur” van Victoria Scott. Ik vind het zelf een geweldig boek en zou het jullie allemaal aanraden.

    De zestienjarige Tella is wanhopig: haar broer is ernstig ziek en de arsten staan met lege handen. Dan ontvangt Tella geheimzinnige instructies om deel te nemen aan een levensgevaarlijke race door vier ecosystemen: jungle, woestijn, oceaan en bergen. En de prijs? Het geneesmiddel dat haar broer kan redden. Modepopje Tella, niet gewend aan ontberingen, is vastbesloten: ze moet winnen!
    Alle deelnemers krijgen een ei, dat tijdens de race uitkomt. In elk ei zit een Pandora, een speciaal gemanipuleerd dier, met gaven waarmee het de deelnemer kan helpen. Tella’s Pandora lijkt niets bijzonders te kunnen... of toch wel?
    En hoe handig zijn Tella’s gevoelens voor de zwijgzame, stoere Guy, die net zo graag wilt winnen als zij? Want als het erop aankomt, heeft Tella maar één doel: het leven van haar broer redden – en dat van zichzelf.


    Beide niet gelezen, maar ik weet wel dat ik ze niet leuk ga vinden omdat ze errug origineel zijn..

    Ik heb het gelezen ja^^ maar ik ben het met je eens dat het er veel op lijkt ja


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!