• Ik moet voor CKV een analyse maken over een reclame die ik uit een tijdschrift heb gehaald. Nu moet ik ook de context van deze reclame beschrijven, maar ik heb geen idee wat ze hiermee nou bedoelen.
    Onder context staat het volgende: beschrijven waar/wanneer?

    Ik heb al gegoogeld naar de betekenis van context maar ik word er niet veel wijzer van. Kan iemand mij vertellen wat ze hiermee nou bedoelen en wat ik precies moet doen? :'D

    Niemand? Lol oké.

    Nou ja, met context bedoelen ze de betekenis. Dus ik ga ervanuit dat je de reclame moet gaan uitpluizen en wat de doel en de betekenis van de reclame is?


    To infinity and beyond •

    Avalanches schreef:
    Nou ja, met context bedoelen ze de betekenis. Dus ik ga ervanuit dat je de reclame moet gaan uitpluizen en wat de doel en de betekenis van de reclame is?


    Zover kwam ik ook, maar 'betekenis' en 'doel' zijn al andere kopjes in het analyse schema. En onder 'context' staat beschrijven waar/wanneer?. Dus daarom snapte ik het al niet. :')

    [ bericht aangepast op 2 jan 2015 - 20:34 ]

    Ik zou beschrijven wat ik zag en het doel ervan opschrijven

    CKV is weleens een vervelend vak :Y)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Misschien bedoelen ze gewoon dat je moet bedenken waarom die reclame nou net nu gebruikt wordt en waarom ze net in dat tijdschrift staat..


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Context betekent in een bepaalde situatie (of in bepaalde zin). Dus waar en wanneer die reclame wordt gebruikt denk ik. :)


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik denk dat de bedoeling is dat je kijkt naar hoe de gebeurtenissen in de tijd en plaats van wanneer de reclame is gemaakt een rol gespeeld hebben in de betekenis of manier hoe het is gemaakt.

    Je weet wel hoe mensen soms zeggen dat ze een zin of woord niet begrijpen totdat ze de context ervan weten? Dus wat er omheen is gebeurt. Ik denk dat dat ongeveer de bedoeling is dat je doet, vertellen wat er omheen is gebeurt.


    There are few sights sadder than a ruined book.

    Slotje op aanvraag.


    Deep inside, I've never felt alive