• De stelling van deze week luidt:
    De politie zou tijdens rellen meer middelen en vrijheid tot geweld moeten krijgen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eens en oneens, het licht echt aan hoe gevaarlijk de andere personen zijn, voor henzelf en voor de omgeving, hulpdiensten ect...
    Welke zaak ze hebben en alles, ik heb zelf ook beveiliging enzovoorts gedaan, en wat je soms ziet, schrik je van..
    Hoe sommige mensen dan tegen je doen, alleen maar omdat jij een uniform aan hebt.
    Het is niet de persoon zelf waar ze haat aan hebben, maar de pakkies die ze dragen..
    Dus ikzelf, weet eigenlijk niet, hoe en wat met meer woord bedoelt, want we hebben al verschillende soorten groepen zoals ME en meer.
    Waarom dan nog meer? Probeer die mensen meer scholing te geven, zoals bijvo technieken oefenen?
    Daar komen ze vast verder mee, ik in mijn werk heb alles met de mond gedaan, had niet echt problemen of iets ervaard naar gemeen of naar.
    Ja opmerkingen zoals jood en weet ik veel nog meer, ik heb geleerd te gaan lachen, maar lachen dat ze het niet zien, want dat maakt ze boos, als ze je niet kennen pakken.
    Dus meer geweld, enkel als het echt niet anders mogelijk is denk ik..


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Debbaut schreef:
    Eens, in het geval de situatie echt uit de hand loopt.
    Die relschoppers hebben geen medelijden met die agenten, waarom zouden de agenten dat dan wel met de relschoppers moeten hebben?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Oneens. Buitensporig politiegeweld leidt alleen maar tot meer rellen


    ^Dit is iets wat we niet moeten willen


    quidquid excusatio prandium pro

    Oneens: geweld moet enkel ingezet worden als er echt geen andere mogelijkheid is op dat moment. We moeten meer geweld niet gaan aanmoedigen.
    Ik was er ook absoluut geen voorstander van toen een tijdje terug op het nieuws kwam dat ze er over dachten de agenten in Nederland tasers te geven. Niet alleen ontzettend gevaarlijk, maar net zoals bij andere vormen van geweld zijn er genoeg agenten die in paniek kunnen raken en onbewust of juist bewust te ver gaan hierin en hier onnodig gebruik van gaan maken. Nee dus.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Absoluut niet! Een politiestaat kan tot vreselijke dingen en machtsmisbruik leiden. Ik vind het prima zo!
    Geef de mens maar geen middelen die het beest in hun naar boven doen halen.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2015 - 12:32 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Oneens. Geweld lokt alleen maar meer geweld uit.


    Fuck the world, love yourself

    Oneens, maar de politie zou wel vaker aanwezig moeten zijn bij bepaalde evenementen waar een risico is, in plaats van pas konen als er al problemen zijn.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Helemaal niet! Ter verdediging, oké, maar niet in welke aanvallende zin dan ook. De politie hoort voor veiligheid te zorgen, niet voor extra bloedbaden. Daarnaast denk ik dat je rellen alleen maar zou verergeren door geweld toe te voegen. x


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    NecklessOfHope schreef:
    Oneens, maar de politie zou wel vaker aanwezig moeten zijn bij bepaalde evenementen waar een risico is, in plaats van pas konen als er al problemen zijn.


    Hier moet ik op aanmerken, de politie heeft niet veel mensen. Althans, niet meer.

    Zelf ben ik het oneens, geweld leidt alleen maar uit op meer geweld. Als het ter verdeging is; okay.


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Ik kan me voorstellen dat mensen oneens zijn, omdat de politie een rolmodel zou moeten zijn en bla bla.

    Maar ik ben het eens met deze stelling, waarom? Omdat mensen die protesteren, en rellen veroorzaken, het dan zelf uitlokken en dan denk ik: eigen schuld. Wie z'n billen brandt...
    Daarbij moet ik wel zeggen dat het geweld van de politie niet buitenproportioneel moet zijn. Dus als iemand een ME'er uitscheldt, moet die niet meteen gaan schieten. Het moet geen buitensporig geweld worden. Ik weet alleen niet wat de huidige wetgeving hierover zegt.

    Oneens, want meer geweld leidt enkel tot nog meer geweld. En wat mij betreft is er al teveel geweld in de wereld.


    “I think everybody’s nuts.” - Johnny Depp

    Rascal schreef:
    Ik kan me voorstellen dat mensen oneens zijn, omdat de politie een rolmodel zou moeten zijn en bla bla.

    Maar ik ben het eens met deze stelling, waarom? Omdat mensen die protesteren, en rellen veroorzaken, het dan zelf uitlokken en dan denk ik: eigen schuld. Wie z'n billen brandt...
    Daarbij moet ik wel zeggen dat het geweld van de politie niet buitenproportioneel moet zijn. Dus als iemand een ME'er uitscheldt, moet die niet meteen gaan schieten. Het moet geen buitensporig geweld worden. Ik weet alleen niet wat de huidige wetgeving hierover zegt.



    Soms zijn protesten ook nodig, hè? In sommige landen protesteren mensen omdat ze opkomen voor de rechten van de mens. Verdien je het dan om neer geknuppeld, geslagen, etc. te worden? Ik denk het niet.


    “I think everybody’s nuts.” - Johnny Depp

    Ligt eraan in welk land, maar over het algemeen oneens. Ik sta soms al te kijken van hoeveel geweld de politie gebruikt in landen zoals Amerika en hoe snel iets bestempeld wordt als een rel. Maar er zijn ook vast wel landen waar ze dan weer iets meer mogen optreden, weet alleen geen voorbeeld...


    We've lived in the shadows for far too long.

    Misschien als het echt uit de hand loopt. Eens met Debbaut

    Oneens. Tenzij noodzakelijk.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.