• Misschien komt het niet meteen in je op, maar de groote van een arena maakt best veel uit. Het bepaalt hoe vaak tributen elkaar tegen komen en of er veel gevechten plaats vinden. De beroeps hebben namelijk meer kans op overleven in een klein arena. In een groter arena is het juist belangrijk dat je veel van planten weet en je nauwlijks te horen bent.

    Welke maat arena zou perfect zijn voor een boek of RPG? Jij kiest!


    Hoe groot moet een hongerspelen arena zijn?

    [ bericht aangepast op 12 sep 2015 - 18:01 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Gaat dit in meters of kilometers? :') (Ik denk meters maar ik vraag het even)


    Volgens mij zijn daar geen richtlijnen voor en elk jaar verschilt de grote. De ene keer is hij groot en de andere keer is hij klein.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Meters (anders is het wel erg groot)

    [ bericht aangepast op 12 sep 2015 - 18:03 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik zou toch in kilometers rekenen, hoor. De arena's zijn meestal wel vrij groot, geloof ik. Van aan de hoorn tot aan de rand neem ik meestal een kilometer of vijf voor mijn fanfics.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik had het idee dat arena's helemaal niet zo groot zijn en dat de arena waar Katniss in zat al vrij groot was. (in een dag had ze bijna al de rand bereikt)


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Fictionalworld schreef:
    Ik had het idee dat arena's helemaal niet zo groot zijn en dat de arena waar Katniss in zat al vrij groot was. (in een dag had ze bijna al de rand bereikt)


    Nou, vijf kilometer op een dag is zo heel veel niet, hoor. :') Hardlopers lopen vijf kilometer op dertien minuten, dus het is nog relatief klein om op een dag te doen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Knopfler schreef:
    (...)

    Nou, vijf kilometer op een dag is zo heel veel niet, hoor. :') Hardlopers lopen vijf kilometer op dertien minuten, dus het is nog relatief klein om op een dag te doen.


    Nou ik niet, maar dat komt omdat ik 14 ben denk ik, ik doe er 25 minuten over en ben dan echt bek af. (met een wedstrijd voelde ik me echt raar worden)

    [ bericht aangepast op 12 sep 2015 - 18:50 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik zou toch wel een doorsnede van rond de 25 kilometer rekenen. Ik denk dat als je echt een hele dag wandelt je toch wel rond dat getal zit. (:


    The soul needs autumn.

    Ik zou 10 km doen, dan kan je vechten en ool nog een beetje weglopen, ik doe aan 10 km 30 min maar dat komt omdat ik dat elke dag doe ;)


    tiptoe through the tulips...

    CreepyPastaElz schreef:
    Ik zou 10 km doen, dan kan je vechten en ool nog een beetje weglopen, ik doe aan 10 km 30 min maar dat komt omdat ik dat elke dag doe ;)


    Tien kilometer in dertig minuten? Dat wil ik je wel eens zien doen, om eerlijk te zijn. Het was gisteren live de Memorial Van Damme en de hardlopers daar deden dertien minuten over vijf kilometer. Tien kilometer in dertig minuten voor een standaard persoon is veel te snel. Een sportief persoon doet gemiddeld 40-50 minuten over vijf kilometer.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Knopfler schreef:
    (...)

    Tien kilometer in dertig minuten? Dat wil ik je wel eens zien doen, om eerlijk te zijn. Het was gisteren live de Memorial Van Damme en de hardlopers daar deden dertien minuten over vijf kilometer. Tien kilometer in dertig minuten voor een standaard persoon is veel te snel. Een sportief persoon doet gemiddeld 40-50 minuten over vijf kilometer.


    40-50 minuten op de 5 kilometer vind ik voor een standaart persoon te langzaam. Doe dan 30 minuten. De tributen zijn 12/ 18 jaar en lopen dan ook wat minder dus zou dat tussen de 22 tot 50 minuten kunnen liggen.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Fictionalworld schreef:
    (...)

    40-50 minuten op de 5 kilometer vind ik voor een standaart persoon te langzaam. Doe dan 30 minuten. De tributen zijn 12/ 18 jaar en lopen dan ook wat minder dus zou dat tussen de 22 tot 50 minuten kunnen liggen.


    Ja, sorry, ik bedoelde voor tien kilometer, maar ik daag je echt uit op 22 minuten vijf kilometer te lopen. Serieus nu even, als de beste hardlopers ter wereld er dertien minuten over doen, gaat het gemiddelde niet op twintig liggen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Jullie vergeten dat het om tributen gaan van 12 tot 18 jaar. 12 jarige zullen niet eventjes 5 kilometer lopen, denk niet eens aan de 10 kilometer. Pas vanaf je 16de zou je af en toe een 10 kilometer kunnen lopen.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Knopfler schreef:
    (...)

    Ja, sorry, ik bedoelde voor tien kilometer, maar ik daag je echt uit op 22 minuten vijf kilometer te lopen. Serieus nu even, als de beste hardlopers ter wereld er dertien minuten over doen, gaat het gemiddelde niet op twintig liggen.


    Ik zei niet dat het een gemiddelde was, maar wat een tribuut zou kunnen lopen.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Fictionalworld schreef:
    Jullie vergeten dat het om tributen gaan van 12 tot 18 jaar. 12 jarige zullen niet eventjes 5 kilometer lopen, denk niet eens aan de 10 kilometer. Pas vanaf je 16de zou je af en toe een 10 kilometer kunnen lopen.


    Ben ik het niet helemaal mee eens tbh. In een dag zou je als 12-jarige 5km wel moeten kunnen halen. Denk bijv. aan avondvierdaagse. Dan loop je verdeeld over 4 avonden ook 15 km (althans hier dan)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    CreepyPastaElz schreef:
    Ik zou 10 km doen, dan kan je vechten en ool nog een beetje weglopen, ik doe aan 10 km 30 min maar dat komt omdat ik dat elke dag doe ;)


    Dit lijkt mij een beetje sterk.



    Vijf km is gemiddeld een uurtje op een normaal lopen. Ik heb bij de poll op heel groot gestemd.


    "Ignite, my love. Ignite."