• De titel zegt wel genoeg denk ik, wat vinden jullie mooie woorden?

    Ikzelf vind in het Nederlands bijvoorbeeld deze woorden mooi:
    - Idyllisch
    - Etablissement
    - Desalniettemin
    - Teder
    - Innig
    - Friemelen
    - ...

    En in het Engels:
    - Beautiful
    - Peaceful
    - Deceive
    - Epiphany
    - ...


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Ik vind atlas een mooi woord (in beide talen)

    Jaaa, eindelijk iemand die mijn liefde voor het woord friemelen deelt!

    Ook ben ik dol op iebelig, al weet ik nog steeds niet precies waarom.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Presence, en serenity. ^^


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    In het Engels:
    -vigorously
    -marvelous


    What would Emma do?

    Engels: Bellybutton ^^ Dat klinkt zo schattig, zeker als je het met de Nederlandse vertaling vergelijkt: Navel. Yuk!


    Mhm?

    Ik vind het Engelse queue geweldig, puur omdat het zo belachelijk gespeld wordt. Zo van, "we hadden het kunnen spellen als cue, maar nee, laten we het met een q doen en er een extra ue achter plakken, rofl". De verhouding klinker vs medeklinker is ook prachtig, want welk vijfletterwoord bestaat er nou voor tachtig procent uit klinkers? :'D
    Oh, en de Franse vervoeging van "jouer" voor zij-meervoud in de imparfait, jouaient, waarin alle klinkers achter elkaar staan en je de helft niet uit hoeft te spreken. Voor joueraient, de conditionnel, heb ik trouwens ook wel bewondering. Dat ziet er pas echt uit als een keyboardsmash. In het Nederlands vind ik imminent wel leuk en ik heb laatst nog gemerkt dat ik "Schnecke" in het Duits geweldig vind, vooral in de uitdrukking "zur Schnecke machen". Er wordt mee bedoeld dat iemand wordt uitgefoeterd, maar de letterlijke vertaling is "(iemand) in een slak veranderen".
    Ik zal het hier voorlopig maar bij houden, want ik kan echt heel erg enthousiast worden over woorden en deze post is al lang genoeg. Dit topic bevalt me. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    In het Nederlands vind ik 'provocerend' een mooi woord :]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Nederlands:
    Bijna alles wat eindigt op -isme. ^^

    Engels:
    Unfortunately maakt me gewoon bij om te zeggen. :'D

    Frans:
    Regarder, dat is echt mijn woord. x'D


    wat was dit ookalweer

    Ik weet even niets te noemen, maar wat een geweldige woorden hier!


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ik ben dol op het Spaanse woord: Aproximadamente (wat in het Nederlands "ongeveer" betekent)

    Klinkt als een gave toverspreuk van Harry Potter haha.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Mt, voor de fun.