• in Parijs En niet alleen daar!

    Vienna


    Montreal


    Ramallah (Palestina)


    Londem



    En in Parijs werden er ook volop foto's gemaakt, van die foto's die je op voorpagina's ziet


    Het was ook erg druk daar op straat



    Nice


    Maar ook in de kleine dorpjes gaan mensen de straat op:




    Vraag me af hoeveel mensen er in totaal de straat op zijn gegaan met Charlie borden als blijk van solidariteit met Frankrijk/Charlie Hebdo/tegen terrorisme. Vind het behoorlijk indrukwekkend.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2015 - 21:42 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Eh, volgens mij heb ik wat gemist?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Indrukwekkend, inderdaad.


    26 - 02 - '16

    Tsuchiya schreef:
    Eh, volgens mij heb ik wat gemist?


    Een bron

    Enkele dagen geleden is in Parijs een aanslag gepleegd met later twee gijzelingen. Vandaag zijn er overal ter wereld protestmarsen en stille tochten geweest en de grootste was in Parijs, waar ook zo'n 40 wereldleiders hebben meegewandeld.

    De looproute in Parijs:

    [ bericht aangepast op 11 jan 2015 - 21:46 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik snap al die commotie eigenlijk niet. Waren er protesten toen MH17 neergeschoten werd met 196 Nederlanders erin? Nee. Dat noem ik ook een aanslag. Natuurlijk is het erg wat daar gebeurd is, dat ontken ik ook niet.. maar toch... het zit me wel dwars.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Een bron

    Enkele dagen geleden is in Parijs een aanslag gepleegd met later twee gijzelingen. Vandaag zijn er overal ter wereld protestmarsen en stille tochten geweest en de grootste was in Parijs, waar ook zo'n 40 wereldleiders hebben meegewandeld.

    Oh, dat heb ik wel gehoord. Dat zoveel mensen daaraan meedoen, wow, no words for it.
    “Het was zo druk dat de eerste mensen al op het eindpunt waren toen de laatste nog moesten vertrekken.” Holy..


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind het mooi. Bewijst toch maar weer dat er nog iets goeds in de mens zit.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Was echt verbaasd hoeveel mensen werkelijk de straat op zijn gegaan, erg mooi gebaar.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Scribe schreef:
    Ik snap al die commotie eigenlijk niet. Waren er protesten toen MH17 neergeschoten werd met 196 Nederlanders erin? Nee. Dat noem ik ook een aanslag. Natuurlijk is het erg wat daar gebeurd is, dat ontken ik ook niet.. maar toch... het zit me wel dwars.


    Dat was een ongeluk (vliegtuig werd aangezien voor een militair vliegtuig en neergeschoten) en er was in eerste instantie niet duidelijk wat er gebeurd was. En toen het duidelijk was was er nog veel politiek gesteggel. Zelfs nu is officieel nog niet zeker dat het rebellen/Russen waren die met een BUK het vliegtuig uit de lucht hebben geschoten doordat de (Nederlandse) onderzoekscommissie nog niks bekend heeft gemaakt.

    In Parijs gaat het om een doelbewuste aanslag op journalisten, een poging om mensen de mond te snoeren. Daar komt bij dat het langduriger was (daders ontsnapten en hebben later ook nog mensen gedood tijdens twee aparte gijzelingsoperaties) met een veel duidelijker verloop en een duidelijke vijand en slachtoffer. Kortom, het is veel zwart-witter

    Daar komt simpelweg bij dat Fransen dit georganiseerd hebben terwijl Nederland niks van protestmarsen organiseerde. En tja, als je iets organiseert krijg je meer aanhang dan als je niks organiseert en alleen roept dat er nog niks zeker is.

    Twisty schreef:
    Ik vind het mooi. Bewijst toch maar weer dat er nog iets goeds in de mens zit.


    Rawhide schreef:
    Was echt verbaasd hoeveel mensen werkelijk de straat op zijn gegaan, erg mooi gebaar.


    Yup. Het verbaast me ook in hoeveel steden men is mee gaan doen. Alleen in Nederland niet :C
    Ach, positief puntje, nu hoefde ik tenminste niet naar buiten in de storm.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2015 - 21:54 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Dat is eigenlijk inderdaad wel waar. Vergeet mijn reactie maar. Ik kon dat eigenlijk ook wel weten, want ik heb alles op de voet gevolgd.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Rawhide schreef:
    Was echt verbaasd hoeveel mensen werkelijk de straat op zijn gegaan, erg mooi gebaar.


    wat was dit ookalweer

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Yup. Het verbaast me ook in hoeveel steden men is mee gaan doen. Alleen in Nederland niet :C
    Ach, positief puntje, nu hoefde ik tenminste niet naar buiten in de storm.


    In Nederland komt het ook nog geloof ik. Er is in ieder geval zo'n fb pagina genaamd "not one more dead". Zij gaan in Amsterdam iets doen.

    Ik vind het mooi om deze eensgezindheid te zien c: Verwarmt een kil hart.


    Tijd voor koffie.

    Ik vind het vooral heel mooi van Palestina dat ze opkomen voor Frankrijk. Had ik eigenlijk niet verwacht dat de autoriteiten daar het niet zouden proberen tegenhouden - of misschien hebben ze dat wel gedaan en heeft het niet veel uitgehaald, I dunno.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vind het mooi dat er ook een foto van Palestina tussen staat. Ik ben zelf in Utrecht ook naar een demonstratie gegaan, indrukwekkend om te zien hoeveel mensen daar op af kwamen.


    Travel far enough, you'll meet yourself