• Hi, ik moet voor een werkstuk voor school een enquête over homoseksualiteit in laten vullen door 10 willekeurige personen.
    Nu was mijn vraag of een aantal van jullie zo aardig zouden willen zijn om de enquête voor mij in te vullen ^^.
    Alvast bedankt c:


    Enquête.

    1. Hoe denkt u over homoseksualiteit?

    2. Wat vind u ervan dat homoseksuelen soms bang zijn om hunzelf te uiten?

    3. Kent u iemand die homoseksueel is?

    4. Staat uw geloof homoseksualiteit toe? Zo nee, wat vindt u daar van?

    5. Vind u dat het homohuwelijk overal legaal moet worden? Graag uw antwoord beargumenteren.

    6. Vind u het belangrijk dat ook homoseksuelen hun mening ook kunnen uiten?

    7. Wat vindt u ervan dat er in sommige landen nog steeds de doodstraf staat op homoseksueel zijn?

    8. Wat zou u ervan vinden als een van uw vrienden/familie homoseksueel zou zijn?

    9.Vindt u dat homoseksualiteit overal bespreekbaar moet worden?

    10. Bent u ooit in aanraking gekomen met discriminatie tegenover homoseksuelen/heeft u zelf wel eens gediscrimineerd tegenover homoseksuelen?



    [ bericht aangepast op 21 jan 2015 - 11:13 ]


    How far is far

    1. Hoe denkt u over homoseksualiteit?

    Hetzelfde als ove heteroseksualiteit: heel normaal.
    2. Wat vind u ervan dat homoseksuelen soms bang zijn om hunzelf te uiten?

    Begrijpelijk, je hoort regelmatig afschuwelijke verhalen en ja, dan is het niet gek dat sommigen bang zijn om hun geaardheid te uiten - wat dus eigenlijk hartstikke erg is in een land als Nederland.
    3. Kent u iemand die homoseksueel is?

    Ja.
    4. Staat uw geloof homoseksualiteit toe? Zo nee, wat vindt u daar van?

    Ik heb geen geloof.
    5. Vind u dat het homohuwelijk overal legaal moet worden? Graag uw antwoord beargumenteren.

    Ja, want ik wil mij graag aansluiten bij het Statuut van de Universele Rechten van de Mens waarbij iemand dus mag zijn zoals diegene is.
    6. Vind u het belangrijk dat ook homoseksuelen hun mening ook kunnen uiten?

    Ja, als een hetero dat mag, waarom een homoseksueel niet? Ik vind dit een belachelijke vraag: als je een soort ondergeschikt persoon ent als je niet heteroseksueel maar homoseksueel bent.
    7. Wat vindt u ervan dat er in sommige landen nog steeds de doodstraf staat op homoseksueel zijn?

    Ik kan met mijn hoofd er niet bij dat daarop de doodstraf staat, oftewel: absurd.
    8. Wat zou u ervan vinden als een van uw vrienden/familie homoseksueel zou zijn?

    Net zoals ik zou vinden dat iemand heteroseksueel is: normaal.
    9.Vindt u dat homoseksualiteit overal bespreekbaar moet worden?

    Ja, omdat er nog steeds een issue over bestaat en dat moet afgelopen zijn. Je bent niet een compleet ander mens als homoseksueel, je hebt alleen een andere geaardheid, om daar nu een probleem van te maken? Nee. Dus: maak het bespreekbaar.
    10. Bent u ooit in aanraking gekomen met discriminatie tegenover homoseksuelen/heeft u zelf wel eens gediscrimineerd tegenover homoseksuelen?

    Ja, ik ben ooit in aanraking gekomen met discriminatie tegenover homoseksuelen.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife


    1. Hoe denkt u over homoseksualiteit?
    Dat kan gewoon

    2. Wat vind u ervan dat homoseksuelen soms bang zijn om hunzelf te uiten?
    Ze zouden geen schrik mogen hebben maar ik snap dat ze dat wel hebben, zeker in deze maatschappij.

    3. Kent u iemand die homoseksueel is?
    Nee

    4. Staat uw geloof homoseksualiteit toe? Zo nee, wat vindt u daar van?
    Ik geloof nergens in

    5. Vind u dat het homohuwelijk overal legaal moet worden? Graag uw antwoord beargumenteren.
    Ja, trouwen heeft op zich niets met 'geloof' te maken maar met liefde... je trouwt niet uit geloof maar uit liefde (hoop ik althans), daarom vind ik dat niemand het recht heeft om uit geloofsovertuiging het homohuwelijk tegen te gaan, al snap ik wel dat ze niet voor de Kerk zouden mogen trouwen (aangezien dit wel met geloof te maken heeft).

    6. Vind u het belangrijk dat ook homoseksuelen hun mening ook kunnen uiten?
    Ik vind het belangrijk dat iedereen zijn mening kan uiten

    7. Wat vindt u ervan dat er in sommige landen nog steeds de doodstraf staat op homoseksueel zijn?
    Homoseksualiteit is geen criminaliteit en hoeft zo dus niet behandeld te worden. Dat is erg.

    8. Wat zou u ervan vinden als een van uw vrienden/familie homoseksueel zou zijn?
    Het zou me niets doen

    9.Vindt u dat homoseksualiteit overal bespreekbaar moet worden?
    Ja

    10. Bent u ooit in aanraking gekomen met discriminatie tegenover homoseksuelen/heeft u zelf wel eens gediscrimineerd tegenover homoseksuelen?
    In directe aanraking niet, wel via sociale media en ik heb ze zelf nog nooit gediscrimineert, daar zie ik geen reden toe.


    None but ourselves can free our minds.

    1. Hoe denkt u over homoseksualiteit?
    Voor mij is iemand's geaardheid geen issue what so ever - iemand moet honderd procent zichzelf kunnen zijn op dat vlak.

    2. Wat vind u ervan dat homoseksuelen soms bang zijn om zichzelf te uiten?
    Ik begrijp dit ergens natuurlijk wel, omdat we nog steeds in een judgemental samenleving leven, maar ik zou het liever anders zien.

    3. Kent u iemand die homoseksueel is?
    Niet zo zeer, maar ik ken zat mensen met een 'afwijkende' geaardheid - mijn twee beste vriendinnen zijn biseksueel evenals ik zelf.

    4. Staat uw geloof homoseksualiteit toe? Zo nee, wat vindt u daar van?
    Ik ben niet gelovig.

    5. Vind u dat het homohuwelijk overal legaal moet worden? Graag uw antwoord beargumenteren.
    Ik begrijp dat het in een aantal Islamitische landen en derde-wereld-landen een veelbesproken onderwerp is en daar zal het meer tijd vragen, maar kom op, in ver ontwikkelde landen als Amerika en Rusland zou homoseksualiteit en het homohuwelijk gewoon toegestaan moeten worden. In Amerika kunnen mensen in sommige staten trouwen met een object, en ik kan me niet voorstellen dat dat liefde is. Dus ja, iedereen moet kunnen houden van wie hij of zij wil en dit met een huwelijk bezegelen.

    6. Vind u het belangrijk dat ook homoseksuelen hun mening ook kunnen uiten?
    Ik vind het belangrijk dat elk levende persoon zijn of haar mening kan uiten, en homoseksuelen wijken daar voor mij niet van af.

    7. Wat vindt u ervan dat er in sommige landen nog steeds de doodstraf staat op homoseksueel zijn?
    Walgelijk.

    8. Wat zou u ervan vinden als een van uw vrienden/familie homoseksueel zou zijn?
    Uit ervaring weet ik dat ik dat totaal geen probleem vind. Zou ook een beetje hypocriet zijn.

    9.Vindt u dat homoseksualiteit overal bespreekbaar moet worden?
    Ja.

    10. Bent u ooit in aanraking gekomen met discriminatie tegenover homoseksuelen/heeft u zelf wel eens gediscrimineerd tegenover homoseksuelen?
    Ik ken veel mensen die uitgescholden worden voor homo terwijl ze het niet zijn, maar werkelijke discriminatie heb ik nooit meegemaakt. Meisjes zijn wel altijd moeilijk als ze er achter komen dat een meisje lesbisch is, ik citeer "ew maar straks gaan we omkleden en kijkt ze naar me..". Alsof iemand die niet heteroseksueel is nou meteen op iedereen valt. :')

    [ bericht aangepast op 21 jan 2015 - 17:58 ]


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    1. Hoe denkt u over homoseksualiteit? Ik vind dat het net zo normaal is om op hetzelfde geslacht te vallen als op het andere geslacht.
    2. Wat vind u ervan dat homoseksuelen soms bang zijn om hunzelf te uiten? Ik begrijp dat het angstig is om je gevoelens te uiten over het geslacht waar je op valt, voornamelijk omdat er in vele landen anders naar homoseksualiteit wordt gekeken dan bijvoorbeeld in Nederland.
    3. Kent u iemand die homoseksueel is? Een meisje waarmee ik op de middelbare school in de pauzes mee omging, valt op meisjes en haar toenmalige (school)vriendin valt geloof ik op allebei de geslachten. Daarnaast ken ik nog een jongen van dezelfde school die op hetzelfde geslacht valt.
    4. Staat uw geloof homoseksualiteit toe? Zo nee, wat vindt u daar van? Ik ben niet gelovig, maar alsnog sta ik het toe.
    5. Vind u dat het homohuwelijk overal legaal moet worden? Graag uw antwoord beargumenteren. Ja, omdat ik vind dat iedereen zichzelf mag en kán zijn in zijn of haar leven. Of het nou zo is dat je op iemand valt op het andere geslacht of op hetzelfde geslacht, dat zou geen verschil uit mogen maken.
    6. Vind u het belangrijk dat ook homoseksuelen hun mening ook kunnen uiten? Ja, ik vind het belangrijk dat homoseksuelen even makkelijk hun mening kunnen uiten als heteroseksuelen.
    7. Wat vindt u ervan dat er in sommige landen nog steeds de doodstraf staat op homoseksueel zijn? Ik vind het verschrikkelijk dat je de doodstraf opgelegd kunt krijgen, omdat je valt op iemand van hetzelfde geslacht.
    8. Wat zou u ervan vinden als een van uw vrienden/familie homoseksueel zou zijn? Ik zou het fantastisch vinden als een dierbaar iemand van mij homoseksueel zou zijn en ik zou hem/haar net zo behandelen als ik ieder ander behandel.
    9. Vindt u dat homoseksualiteit overal bespreekbaar moet worden? Ja, ik vind dat het niet als een onderwerp aanschouwt zou mogen worden waar je niet over mag praten.
    10. Bent u ooit in aanraking gekomen met discriminatie tegenover homoseksuelen/heeft u zelf wel eens gediscrimineerd tegenover homoseksuelen? Ik ben er alleen in aanraking mee gekomen door het nieuws, maar niet in mijn directe omgeving.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Iedereen bedankt, jullie hebben me erg geholpen c:


    How far is far