• Hoi allemaal!

    Ik heb vanmorgen in mijn beide oorlellen een tweede gaatje laten schieten [bij Claire's]. Ik weet al bijna zeker dat ik ook een derde wil en ik heb 't zo laten schieten dat er nog een derde naast kan. Een vriendin van mij heeft haar tweede en derde gaatjes laten schieten bij Claire's, dus ik neem aan dat ik daar dan ook derde kan laten schieten. Natuurlijk wacht ik totdat mijn tweede gaatje in beide oren volledig is genezen, dus mijn wens zal pas over minimaal 6 tot 9 weken plaatsvinden, maar ik plan graag vooruit. Ik ben al wezen googelen en ik lees soms goede verhalen en soms slechte verhalen. Wat denken jullie: laten schieten of laten piercen? Gaat piercen ook vrij pijnloos, net als schieten? Ik weet al bij welke shop ik ga laten piercen mocht ik voor piercen kiezen; eentje die heel goed bekend staat, dus dat zit wel snor. Prijs maakt voor mij niets uit: ik heb liever een duurdere en veiligere keuze met de minste risico's dan een goedkopere en minder veilige keuze met veel risico's; als het misgaat terwijl je een betere keus had kunnen maken, baal je enorm. Wat zijn jullie ervaringen? Tips?

    [ bericht aangepast op 22 jan 2015 - 15:57 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Voel aan je oor waar het derde gaatje moet komen. Je eerste en tweede gaatje zullen in je oorlel zitten, maar je moet voelen of je derde gaatje dan in je oorlel of in je oorschelp komt. Je oorschelp begint waar het harder wordt, bij het kraakbeen. Kraakbeen moet je altijd laten piercen, maar je oorlel is gewoon huid en dat kan je laten schieten.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Voel aan je oor waar het derde gaatje moet komen. Je eerste en tweede gaatje zullen in je oorlel zitten, maar je moet voelen of je derde gaatje dan in je oorlel of in je oorschelp komt. Je oorschelp begint waar het harder wordt, bij het kraakbeen. Kraakbeen moet je altijd laten piercen, maar je oorlel is gewoon huid en dat kan je laten schieten.


    Ik denk dat het erom gaat spannen; ik weet niet hoeveel ruimte er precies tussen de tweede en de derde moet zitten. Zoals ik het nu voel, denk ik dat er ruimte is. Ik kan altijd naar een shop gaan en vragen wat zij adviseren en als zij zeggen dat er een risico is, dan betaal ik 10 euro meer voor meer veiligheid.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik heb er aan 1 kant twee en mn oorlel is te klein voor en derde dus laat ik het ook gewoon daarbij. Ik heb er geen ervaring mee dus.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb aan beide kanten twee gaatjes, maar helaas geen plek voor een derde. Zoals Nikki (Assassin) al zegt; voel het zelf eens; als het huid is > laten schieten, is het kraakbeen > laten piercen.


    26 - 02 - '16

    Piercen doet meer pijn

    Woodie schreef:
    Piercen doet meer pijn


    Ligt er aan waar. Mijn neus laten piercen voelde ik niet. Bovendien ligt het er ook nog aan wat je laat piercen. Huid doet minder pijn dan kraakbeen (;


    26 - 02 - '16

    Woodie schreef:
    Piercen doet meer pijn


    Lat ligt aan elke persoon. Ik had ooit een Traguspiercing(dat flapje voor je ooringang) waar ook kraakbeen zit, maar dat deed minder zeer dan mijn eerste gaatje schieten.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Lat ligt aan elke persoon. Ik had ooit een Traguspiercing(dat flapje voor je ooringang) waar ook kraakbeen zit, maar dat deed minder zeer dan mijn eerste gaatje schieten.


    Pijn maakt mij nog niet eens zoveel uit; ik zal er toch doorheen moeten als ik de helix wil. :') Alleen ik hoop niet dat het al te veel pijn doet, maar dat merk ik waarschijnlijk dan wel. Ik ga over een paar weken gewoon polshoogte nemen bij mijn uitgekozen shop en dan zie ik wel. :')


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife