• [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 17:20 ]

    Het is erg moeilijk om je studie geheel in het buitenland te doen, omdat het ontzettend veel regelwerk is. Als je zoals ik maar voor een halfjaar gaat, is dat prima, want je vult wat formuliertjes in en dan is alles min of meer okee (het kan nog steeds fout gaan natuurlijk, een van mijn vrienden hier moet vandaag al weer naar huis). Als je een zogenaamde 'free mover' bent, dan moet je alles zelf regelen. Nou vind ik het zelf in Nederland al een gedoe om mijn studie te regelen, laat staan als je dat moet regelen in een land waar je niets kent en waarvan je de taal waarschijnlijk niet spreekt.
    Desondanks, als je heel erg gemotiveerd bent, moet je het natuurlijk gewoon proberen. Het is ontzettend leuk om ergens anders te zijn en het is ook heel leerzaam. Je leert er snel op eigen benen te staan, je ontmoet vrienden van over heel de wereld en leert waarschijnlijk een extra taal.
    Het is jammer dat niemand je hier mee kan helpen, maar je kunt eventuele vragen altijd hier stellen (want de meesten zullen wel bereid zijn je te helpen) en als je gewoon een luisterend oor nodig hebt, wil ik er ook best wel voor je zijn. Succes!


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Voor een studie in Zweden, moet je een toelatingstest gaan doen in het Zweeds, dus ik zou daar maar alvast aan gaan werken dan. Niet lullig bedoelt of zo, maar als je 0.0 Zweeds kan, dan ga je daar niet ver in komen.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.