• Ja, ik ga vandaag niet naar school. De reden? Ik kan er gewoon simpelweg niet komen. Fietsen gaat niet vanwege mijn knie, mijn ouders zijn aan het werk (mn moeder moest om 7 uur op haar werk zijn en mn vader rijdt nu ergens met zijn vrachtwagen in Nederland, maar niet hier in de buurt) en ik ken niemand anders die me kan brengen. Want het OV is hier allemaal zo lekker geregeld.

    Ik zou de bus van 7.35 moeten hebben. En aangezien de bus hier zich nooit aan de reistijden houdt, stond ik er al 20 minuten van te voren. Op de site van u-ov stond dat er geen vertraging was, dusja. Gelukkig was er bij de bushalte wifi anders had ik nooit tussendoor de reistijden kunnen checken. Ik stond dus al om 7.15 bij de bushalte (normaal gesproken kom ik dan net pas uit mijn bed, maar nu stond ik gewoon al bij de bushalte haha) en wachtte netjes op de bus van 7.35. Hij is wel vaker te laat (gisteren ook een kwartier) dus ik keek er niet raar van op dat hij er om 7.45 nog steeds niet was. Ondertussen keek ik op de site van u-ov en daar stond nog steeds niks. Niks van vertraging, niks van dat de bussen niet reden ofzo, gewoon alleen de normale vertrektijden zoals ook in die vakjes van de bushalte hangen. Ik dacht alleen wel "Oké, die bus moet snel komen anders kom ik te laat." Een vriendin die appte een screenshot van de 9292 app, en daar stond dat de bus 10 minuten vertraging had. Maar dan had die dus allang moeten komen. Om 8.00 was hij er nog steeds niet, en heb ik mn moeder gebeld. Die heeft Q-buzz gebeld, maar er werd steeds opgehangen. Toen belde ze het nummer van 9292, en daar zeiden ze dat de bus netjes was langs gekomen. Uh, tuurlijk joh, dan had ik die allang gezien moeten hebben en erin zitten. De tweede bus zou snel komen, zeiden ze. Die komt normaal gesproken om 8.05. Om 8.10 was hij er nog steeds niet, en ik zou geheid te laat komen.

    Toen belde mijn moeder weer. Ik zou tot 8.30 moeten wachten en als de bus er dan nog niet zou zijn, zou ik naar huis mogen en dan zou zij school bellen dat ik niet kon komen. Ik heb nog gewacht tot 8.40 (dan zou de derde bus al langs geweest moeten zijn, had er al 5 minuten bij gerekend voor eventuele vertraging) en toen ben ik maar gewoon naar huis gegaan.

    Ik snap het niet, gisteren reed de bus gewoon (met die sneeuw) en nu rijdt ie gewoon niet. Het OV kan van mij lekker een dikke middelvinger krijgen en ik pak voorlopig niet de bus meer.

    Dus ja, haten jullie het OV ook zo erg?

    Wat vinden jullie van het OV?

    25.8% (8 stemmen)
     
    Goed

    22.6% (7 stemmen)
     
    Slecht

    12.9% (4 stemmen)
     
    Treinen nog wel oké, bussen slecht.

    12.9% (4 stemmen)
     
    Bussen nog wel oké, treinen slecht.

    25.8% (8 stemmen)
     
    Haat aan het OV.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dat had ik vroeger ook altijd met een bus. D: Die kwam sowieso altijd te vroeg (reken maar dat hij 10 minuten van te voren al weg was) en soms kwam hij gewoon helemaal niet. Soms ook twee bussen achter elkaar. Maar toen had ik geen smartphone en kon ik toch nergens kijken. 8D Tegenwoordig hebben we elektrische borden die de aankomst aangeven en vertraging, dat is wel handig. Tot nu toe zitten die er ook niet naast, maar je ziet wel hoeveel vertraging die bussen hebben, niet normaal. D:
    En superveel mensen hebben geklaagd over dat die bus altijd te vroeg weg reed, daarna is het gelukkig veel minder geworden.

    Het is wel absurd wat er bij jou gebeurd is, 3 bussen die niet komen en het personeel die gewoon ophangt of zegt dat hij wel is geweest? Dat kan echt niet. Gelukkig zit je nu wel lekker thuis. 8D

    [ bericht aangepast op 3 feb 2015 - 9:10 ]


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    Dat had ik vroeger ook altijd met een bus. D: Die kwam sowieso altijd te vroeg (reken maar dat hij 10 minuten van te voren al weg was) en soms kwam hij gewoon helemaal niet. Soms ook twee bussen achter elkaar. Maar toen had ik geen smartphone en kon ik toch nergens kijken. 8D Tegenwoordig hebben we elektrische borden die de aankomst aangeven en vertraging, dat is wel handig. Tot nu toe zitten die er ook niet naast, maar je ziet wel hoeveel vertraging die bussen hebben, niet normaal. D:
    En superveel mensen hebben geklaagd over dat die bus altijd te vroeg weg reed, daarna is het gelukkig veel minder geworden.

    Het is wel absurd wat er bij jou gebeurd is, 3 bussen die niet komen en het personeel die gewoon ophangt of zegt dat hij wel is geweest? Dat kan echt niet. Gelukkig zit je nu wel lekker thuis. 8D


    Ja, hier is het ook altijd gissen naar hoe laat de bus rijdt. En elektrische borden zijn er hier niet (maar ja, het is ook maar een klein gehucht waar bijna nooit iemand met de bus gaat, dus het is wel logisch dat die elektrische borden er niet zijn)

    En ik vind het ook achterlijk van het u-ov, q-buzz en 9292. Like, je kan wel zeggen 'Ja de bus is geweest.' maar hun zitten op zo'n stom kantoortje en zien die bus niet rijden... + Meteen ophangen vond ik ook achterlijk. Misschien dat ze daarom geen slogan van 'hart voor de klant' op bussen zetten, want ze zijn eerder hard voor de klant.

    En ja, vandaag niet naar school kunnen is ergens wel balen (een toets bespreken waar ik net een 5,5 voor heb, en nou kom ik er nooit meer achter of het puntenaantal wel klopt of dat er dingen verkeerd gerekend zijn of weet ik veel wat) maar aan de andere kant, we hadden toch maar een 50 minuten rooster vandaag ivm rapportvergaderingen van de docenten.
    En nu kunnen mijn voeten ook een beetje warm worden haha. Ze zijn zoooooooooo koud :o


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wat een rare mensen achter de telefoon. Jij staat toch bij de bushalte en ziet of de bus is langs geweest of niet? Denk niet dat ik zo lang had gewacht dus dat vind ik echt knap van je.


    Ik haat het ov niet, maar ik heb wel eens hard op staan te vloeken. Zeker nu de dienstregeling is veranderd vanwege het nieuwe jaar.

    Ik wed nu namelijk iedere keer met mezelf of ik mijn metro wel of niet zal halen als ik in de bus zit.


    Physics is awesome

    Ik heb pas twee keer problemen met het OV gehad, maar ik kan me wel regelmatig ergeren aan onbeschofte chauffeurs.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Je hebt dus meer dan een uur bij de bushalte moeten staan in de kou? Dat vind ik echt sneu voor je. Gelukkig ben je nu thuis!


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik heb gisteren een uur in de bus gezeten voor een stuk waar je een kwartier over doet met de trein, omdat er gewoon geen treinen reden. De hele dag reden er geen treinen. Ik werd constant gelanceerd, dus ik heb nu zware haat aan bussen.
    En ik kan me voorstellen dat dat echt raar en vervelend is als er gewoon geen bussen rijden, maar er wordt gezegd dat ze wel zijn langsgekomen.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik begin echt haat gevoelens te krijgen voor de ns... (cat)


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Hubris schreef:
    Je hebt dus meer dan een uur bij de bushalte moeten staan in de kou? Dat vind ik echt sneu voor je. Gelukkig ben je nu thuis!


    Ik was zo blij dat ik mijn handschoenen had meegenomen haha. Maar ja, het was trouwens wel ontzettend glad op de stoep en bij de bushalte, de weg was gepekeld dus daar viel het wel mee, gisteren was het gladder en toen reed de bus wel gewoon (met een kwartier vertraging, maar ach, hij kwam teminste)

    Lindir schreef:
    Ik heb gisteren een uur in de bus gezeten voor een stuk waar je een kwartier over doet met de trein, omdat er gewoon geen treinen reden. De hele dag reden er geen treinen. Ik werd constant gelanceerd, dus ik heb nu zware haat aan bussen.
    En ik kan me voorstellen dat dat echt raar en vervelend is als er gewoon geen bussen rijden, maar er wordt gezegd dat ze wel zijn langsgekomen.


    Ohh ja de treinen hebben ook altijd gezeik ja. Maar gelukkig is er dan nog vervangend vervoer, al is dat natuurlijk ook niet fijn...

    Elros schreef:
    Ik begin echt haat gevoelens te krijgen voor de ns... (cat)

    Ik begrijp het. Het OV is over het algemeen gewoon slecht geregeld, ns, prorail, qbuzz, whatever er nog meer is, tsja...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Respect dat je zo lang hebt gewacht, dat had ik echt niet gedaan. What the hell heb je gedaan om die tijd op te vullen?
    En ja, vaak genoeg dat ik er problemen mee had. De hele bus is er weleens uitgezet, omdat er wat 'stoere' scholieren waren en hun stoerheid moesten laten zien om alles en iedereen lastig te vallen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mijn bus rijd altijd wel optijd, alleen heb ik altijd maar een minuut overstap met de andere bus. Het is altijd of rennen of een halfuur wachten. Ach ja. Er zijn ergere dingen op de werrld dan wachten op dd bus. Ik maak er niet zo'n probleem van. Reizen vind ik namelijk wel leuk. Lekker mensen bekijken en gesprekken afluisteren. Ik vermaak me wel. ^^:Y)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Caffeine schreef:
    Respect dat je zo lang hebt gewacht, dat had ik echt niet gedaan. What the hell heb je gedaan om die tijd op te vullen?
    En ja, vaak genoeg dat ik er problemen mee had. De hele bus is er weleens uitgezet, omdat er wat 'stoere' scholieren waren en hun stoerheid moesten laten zien om alles en iedereen lastig te vallen.


    Uh, ik heb de hele tijd op mn telefoon gezeten (ik ben er dus ook vanochtend achter gekomen dat er wifi was, want gister was die er nog niet...) en ja, een beetje gegoogled over eventuele vertragingen en whatsappen met klasgenoten en vriendinnen en mezelf geprobeerd warm te houden :') Mijn voeten zijn nog steeds koud hahaha. Maar ik was vooral zenuwachtig, voor wanneer de bus niet op zou komen dagen, want ik had geen idee wat ik dan moest doen haha. Maar gelukkig is alles goed geregeld en sta ik niet op spijbelen ofzo.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Fereale schreef:
    Mijn bus rijd altijd wel optijd, alleen heb ik altijd maar een minuut overstap met de andere bus. Het is altijd of rennen of een halfuur wachten. Ach ja. Er zijn ergere dingen op de werrld dan wachten op dd bus. Ik maak er niet zo'n probleem van. Reizen vind ik namelijk wel leuk. Lekker mensen bekijken en gesprekken afluisteren. Ik vermaak me wel. ^^:Y)


    Wachten bij een bushalte is wel leuk als er mensen zijn ja, haha. Maar er reist hier in de buurt eigenlijk niemand met de bus, dus er was ook helemaal niemand haha.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Er was geen vervangend vervoer geregeld :') ik zat in een gewone bus die altijd al dat traject rijd alleen die doet er langer over dus die neem ik niet zo snel. De bus zat overvol.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Lindir schreef:
    Er was geen vervangend vervoer geregeld :') ik zat in een gewone bus die altijd al dat traject rijd alleen die doet er langer over dus die neem ik niet zo snel. De bus zat overvol.


    Oh, dat is dan wel ontzettend kut :c


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Oh, dat is dan wel ontzettend kut :c

    Echt wel. Ik had gelukkig mazzel dat toen ik klaar was er weer treinen reden (wel minder treinen, maar toch). Anders was ik pas zes uur, half zeven thuis geweest D:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis