• Een tijdje geleden heb ik met een aantal anderen een Hogwarts Forum opgezet en aankomende zaterdag zal de eerste "Quidditch Match" plaatsvinden. Ik heb er zin in en ik vond het wel zin om dit te delen. In principe zijn het een soort roleplays, maar dan net wat anders haha.

    Neem dit alsjeblieft niet té serieus, we weten dat het nooit zo kan zijn als Quidditch, maar het is gewoon leuk om zoiets te proberen en ja het klinkt misschien een beetje lame, maar ik denk dat het heel gezellig is om met een aantal diehard Harry Potter fans zoiets te doen.


    Aankomende wedstrijden!
    Slytherin vs Gryffindor!
    Zaterdag 7 Februari, 15.30 (14.30 GMT)

    Ravenclaw vs Hufflepuff!
    Zaterdag 7 Maart, 15.30 (14.30 GMT)


    Hoe gaat Quidditch in zijn werking?
    Iedere afdeling heeft een team - op dit moment zijn die nog niet volledig, maar we hopen dat er meer aanmeldingen komen voor de zesde zodat de teams vol zitten - en de teamleden kunnen een bezem! Aan elke zitten punten verbonden, hoe beter de bezem, hoe meer punten je krijgt.
    Voor dat de wedstrijd begint wordt de eerste randomizer ronde gehouden. (Hiervoor wordt de site random.org gebruikt) In dat lijstje wordt het volgende ingevuld:
    - Afdeling scoort
    - Afdeling ziet de Snitch
    - Afdeling wordt geraakt door een Bludger
    - Afdeling raakt Bludger
    - Afdeling vangt Snitch
    - Afdeling valt aan, maar mist
    (Afdeling wordt natuurlijk vervangen door Slytherin, Gryffindor, Ravenclaw of Hufflepuff)

    Die opties gaan standaard in de randomizer maar er kunnen ook opties bijkomen, dat gaat als volgt:
    Keeper
    Als de uitkomst van de randomizer "afdeling scoort" is, zal er opnieuw een randomizer worden gemaakt met de worden "gehouden" en "doorgelaten". Het aantal punten dat de bezem van de Keepter heeft, is het aantal keer dat "gehouden" in de randomizer komt. Dus des te beter je bezem, des te meer kans je hebt om de Quaffle te houden.
    Chasers
    Het aantal punten dat jouw afdeling heeft (het aantal punten van de Chaser's bezem en het aantal punten dat de afdeling verdient met actieve leden die aanmoedigen etc.) is gelijk aan het aantal keer dat "afdeling scoort" is in de randomizer. Dus des te meer punten, des te meer kans om te scoren.
    Seeker
    "Afdeling ziet de Snitch" zal er één keer in zitten, maar "vangt de Snitch" zal gelijk zijn aan het aantal bezem punten.
    Beaters
    "Afdeling wordt geraakt door een Bludger" en "Afdeling raakt Bludger" zal ook bepaald worden door bezem punten. Stel dat de Beater van Gryffindor 3 bezem punten heeft, dan zal er drie keer "Gryffindor raakt de Bludger" in de randomizer zitten, maar "Slytherin wordt geraakt bij een Bludger" ook!

    Nadat er iets uit de randomizer gekomen is, zal dit verwerkt worden in een kort verhaaltje, wat elke twee uur opnieuw zal verschijnen. Dit gaat zo door totdat er uiteindelijk uitkomt dat de Snitch gevangen is, maar er zullen eerst minimaal drie rondes plaatsvinden voordat de Snitch gevangen kan worden.


    Wat kunnen jullie doen?
    - Meedoen! Er zijn nog leden nodig die in de teams willen spelen.
    - Kijken, het is altijd leuk om mee te lezen en misschien ook te reageren en een weddenschap aan te gaan!


    Links
    - Het wedstrijd topic
    - The Hogwarts Journey topic op Quizlet

    Dus, wie zal er zijn om de teams aan te moedigen? En wie verwachten jullie dat er gaat winnen?

    [ bericht aangepast op 6 maart 2015 - 10:14 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Frodo schreef:
    (...)

    Ohmygod *facepalm*
    Andere mensjes die interesse hebben: kom bij het leukste huis in heel Hogwarts!


    ttssss Ravenclaw is beter :Y)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HelenaRavenclaw schreef:
    (...)

    ttssss Ravenclaw is beter :Y)


    Wij hebben het Golden Trio letterlijk opgevoed, daar kan je niet tegenin gaan :Y)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Wij hebben het Golden Trio letterlijk opgevoed, daar kan je niet tegenin gaan :Y)


    Ik wil daar wat op zeggen maar dat kan ik beter niet doen xD


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HelenaRavenclaw schreef:
    (...)

    Ik wil daar wat op zeggen maar dat kan ik beter niet doen xD


    We zijn de dapperste van allemaal, so try me (A)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    HelenaRavenclaw schreef:
    (...)

    ttssss Ravenclaw is beter :Y)


    Go Ravenclaw!
    Als we überhaupt een team hebben


    Spoiler alert: you will save yourself

    Solangelo schreef:
    (...)

    Go Ravenclaw!
    Als we überhaupt een team hebben


    We hebben 1 teamspeler ilse maar ik weet niet meer wat ze deed


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HelenaRavenclaw schreef:
    (...)

    We hebben 1 teamspeler ilse maar ik weet niet meer wat ze deed


    Haha.
    En hoe gaat het met het Hufflepuf team?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Aire schreef:
    (...)

    Haha.
    En hoe gaat het met het Hufflepuf team?


    Die zijn volgensmij zo'n beetje compleet


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Vandaag is de wedstrijd ^^ ik ben benieuwd wie er gaat winnen!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    Vandaag is de wedstrijd ^^ ik ben benieuwd wie er gaat winnen!


    Slytherin natuurlijk ^-^


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    xBooBear schreef:
    (...)

    Slytherin natuurlijk ^-^


    Queer zijn is gewoon alles

    xBooBear schreef:
    (...)

    Slytherin natuurlijk ^-^

    Obviously, als headmaster mag ik eigenlijk niet partijdig zijn haha


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    @ Lisa dat zou je echt niet moeten zijn maarja dat ben je wel xD


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HelenaRavenclaw schreef:
    @ Lisa dat zou je echt niet moeten zijn maarja dat ben je wel xD

    Sorry, ik kan het niet helpen, Slytherin is te awesome hehe

    Nog een half uurtje ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Het eerste verhaaltje staat online! Slytherin heeft gescoord en het staat nu 10-0!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.