• Ik zat al heel de tijd te twijfelen tussen twee studies op het HBO: Chemie en Gezondheidszorg Technologie.
    Chemie is gewoon scheikunde en bij GZT wordt je opgeleid om de brug te zijn tussen gezondheidszorg en techniek. Je moet dus medische kennis hebben en technologische kennis. Nu zat erg te twijfelen tussen deze twee studies. Ik wilde al jaren lang chemie studeren. Sinds ik naar open dagen ben gegaan, proef studeren en me er meer in hebt verdiept, is mijn motivatie wat gezakt...
    Zeker als je de rampzalige verhalen hoort van zoveel studenten die het eerste jaar niets eens haalden. Al mijn vrienden die een jaar hoger zaten zijn ook gestopt met de studie, dus ja, niet zo positief. Het proef studeren bij Chemie vond ik een beetje teleurstellend. Het was totaal niet zo als ik had verwacht. Ik dacht dat ik het leuk ging vinden, maar plaats daarvan vond ik het vreselijk irritant. Dus ging ik kijken voor een optie B. Dat werd GZT. Nu was het eerst toch echt een optie B, voor het geval ik de selectie niet door komt. Maar na een paar maanden ging ik twijfelen: Misschien is het toch slimmer om voor mijn tweede keuze te kiezen?
    En ik ben net terug van proef studeren van Gezondheidszorg Technologie. Deze was ook anders dan ik had gedacht, maar dit keer positief :Y)! Ik vond dit veel leuker dan Chemie (en veel gezelliger).
    Dus nu heb ik besloten om mijn tweede keuze te kiezen :'D.( Het heeft ook geen selectie, dus ik kan er gewoon aan beginnen!). Nu zegt mijn familie dat ik beter kan afwachten tot ik de selectie ronde door ben. Ik ga daar niet naar luisteren en doen wat ik zelf denk dat goed is. Ik heb nu echt geen zin meer in Chemie :')

    Om dit topic nog nuttig te houden: Wat studeren jullie of wat wil je gaan studeren?


    Seasons will change, but I shall remain

    Je moet vooral kijken naar de inhoud van de lessen; als je de optie hebt om cursussen in te kijken, dat moet je dat echt doen.
    Naar gezelligheid moet je niet echt kijken. Dat ligt grotendeels af van de campus en/of het jaar/de klas waar je in zit. Het kan veel uitmaken, maar je kan het niet voorzien.
    (Ik studeer industrieel ingenieur)

    [ bericht aangepast op 13 feb 2015 - 19:54 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Als je meer gemotiveerd bent voor je tweede keus, dan ga je toch daarvoor? Niks aantrekken van wat anderen zeggen!

    Ik wil zelf graag journalistiek studeren. Ik moet nog 3 jaar middelbare school voordat ik kan beginnen met studeren, maar ik ben al wel op een open dag geweest van een hogeschool die me wel interesseert en het was echt geweldig! Ik zag mezelf er al helemaal lopen, en ook duidelijkheid over de vakken die er gegeven worden enzovoorts, dat mijn motivatie om goed mijn best te doen op school en cum laude te slagen gewoon gestegen is haha. (Het is immers een lotingsstudie, en daarbij zijn cijfers ook wel van belang)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly



    (Ik studeer Chemie btw en doe nu mijn stage en bachelorproef) Normaal studeer ik dus in juni af.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2015 - 19:35 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?