• Donderdag 1 januari is het eindelijk weer zo ver: het nieuwe seizoen van Wie is de mol? begint!

    Nog 6 dagen tot de volgende aflevering.
    5 februari 2015, 20:30, NPO 1

    De kandidaten:
    Ajouad El Miloudi
    Ajouad El Miloudi is een Nederlandse tv- en radiopresentator die werkt voor de KRO en BNN

    Carolina Dijkhuizen
    Carolina Dijkhuizen is een Nederlandse zangeres en (musical)actrice. Ze speelde onder andere rollen in de musicals Aida, The Lion King en Sister Act.

    Chris Zegers
    Chris Zegers is een Nederlands acteur, zanger en presentator.

    Evelien Bosch
    Evelien Bosch is een Nederlands presentatrice en programmamaakster.

    Margriet van der Linden
    Margriet van der Linden is een Nederlandse journaliste. Tot 2013 was zij hoofdredactrice van het tijdschrift Opzij.

    Marlijn Weerdenburg
    Marlijn Weerdenburg is een Nederlands actrice en zangeres, die in 2013 bekend werd door haar vertolking van de rol van Danni Lowinski in de gelijknamige serie.

    Martine Sandifort
    Martine Sandifort is een Nederlandse cabaretière en actrice.

    Pieter Derks
    Pieter Derks is een Nederlandse cabaretier en columnist.

    Rik van de Westelaken
    Rik van de Westelaken is een Nederlands verslaggever en nieuwslezer.

    Viktor Brand
    Viktor Brand is een Nederlands televisiepresentator bij SBS 6.


    De afvallers en de waarde van de Huidige pot:
    Afvallers:
    Aflevering 1: Pieter Derks
    Aflevering 2: Evelien Bosch
    Aflevering 3: niemand
    Aflevering 4: Ajouad El Miloudi
    Aflevering 5: Victor Brand
    Aflevering 6: Carolina Dijkhuizen
    Aflevering 7: niemand
    Aflevering 8: Martine Sandifort
    Aflevering 9: Chris Zegers


    Waarde van de pot:
    €10.500,-


    DE VERLIEZER
    Marlijn Weerdenburg


    DE WINNAAR:
    Rik van der Westerlaken


    DE MOL:
    Margriet van der Linden


    De locatie:
    Dit jaar gaat de hele Wie is de mol?-crew naar... Sri Lanka!

    De Molloten van Quizlet:
    JamesPotter
    OakenshieId
    Keynes
    Frances
    Niphredil
    Ungoliant
    Beatus
    Mylintis
    Rikiah
    Canoodle
    nerveus
    Sempre
    Franciennn
    Bolin
    Wiarda
    Chuckles
    Mystogan
    Kvatch
    Tylan
    lukesirwin
    Weekes
    Bamboe
    Howedes
    Pippilotta
    DreamerN
    Azalea
    Andersen
    SPECS
    Lindir
    Naamsveranderingen graag doorgeven. Wil je ook op de lijst, geef dat dan door.

    Gelieve spoilers onder de spoilerknop te zetten. Er zijn mensen die de aflevering pas later bekijken.

    Trust nobody



    Niets is wat het lijkt...

    [ bericht aangepast op 5 maart 2015 - 23:09 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Oke, ik heb het om eerlijk et zijn neit helemaal perfect gevolgd dti jaar. Maar ik moet toegeven dat ik het niet heel erg vind dat Chris er uit is. Kna ik het eindelijk kijken zonder hem te hoeven zien.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Oké, tweede theorie, want ik had over de eerste helemaal niet nagedacht. :')

    Rik is sowieso al iets verteld door Art, anders is het vrij zinloos om hem apart te nemen. Dat zou natuurlijk op de titel kunnen slaan, maar eerlijk gezegd vind ik de simpele theorie dat Margriet een zin tekort kwam wat meer solide en werkt bovendien lekker mee in mijn tunnelvisie, dus houd ik die erin. :')
    Dan hebben we Margriet. Margriet ziet er vrij rustig uit tijdens dat ellendig spannende moment; ze laat wel wat beweging in haar gezicht zien, maar Marlijn heeft dat veel meer. In de afgelopen jaren heb ik vaker gezien dat de winnaar en de verliezer veel meer spanning laten zien dan de mol, waarschijnlijk aangezien er voor hen nog veel meer op het spel staat (namelijk of ze het geld wel/niet hebben gewonnen) en de mol van zichzelf al weet of hij/zij de mol is.
    Met die theorie zou Margriet dus de meest aannemelijke mol zijn, want hoewel Rik wel probeert om niks te laten zien, glimlacht hij toch wel opvallend veel daar naast Art. Mijn theorie is dat hij al weet dat hij heeft gewonnen, Margriet al weet dat zij de mol is en Marlijn de enige is die in spanning afwacht en daarom er zenuwachtiger uitziet.



    Edit: shit, aangepast in plaats van gequote. Nu klinkt het alsof ik het achteraf heb aangepast, maar dat heb ik niet, beloofd. ;_;

    [ bericht aangepast op 5 maart 2015 - 22:33 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik vond het zooo zielig toen Chris moest huilen ;-;. Ik zit sinds Martine eruit is 100% op Rik, maar ik begin nu een klein beetje te twijfelen, omdat het programma naar mijn gevoel wel heel veel de focus legde op Rik deze aflevering. Ik ga echt huilen als Marlijn de mol is, haar vind ik echt geen leuke mol.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Ik vond het zooo zielig toen Chris moest huilen ;-;. Ik zit sinds Martine eruit is 100% op Rik, maar ik begin nu een klein beetje te twijfelen, omdat het programma naar mijn gevoel wel heel veel de focus legde op Rik deze aflevering. Ik ga echt huilen als Marlijn de mol is, haar vind ik echt geen leuke mol.


    stiekem komt pieter vanuit het niets tevoorschijn om te zeggen dat hij de mol is.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    stiekem komt pieter vanuit het niets tevoorschijn om te zeggen dat hij de mol is.


    Dat zou echt de beste plottwist zijn haha.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Dat zou echt de beste plottwist zijn haha.




    "Waar stond de mol tijdens het heen en weer roepen?"

    In de keuken zijn aardappels te koken


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Overkill schreef:
    (...)

    Dat zou echt de beste plottwist zijn haha.


    Ik geloof er nog steeds heilig in, want niets is wat het lijkt ;)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    JamesPotter schreef:
    (...)



    "Waar stond de mol tijdens het heen en weer roepen?"

    In de keuken zijn aardappels te koken




    Ik was met mn ouders aan het overleggen over weet ik veel wat, en toen hoorde ik Chris opeens "PIETER! PIETER! PIETER!" roepen. Geen idee waarom, maar ik dacht dus echt even "Oh my god, is Pieter terug?"


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Awh Chris. Dat mollen was te opvallend, dus duidelijk dat hij het niet was. Ik weet echt niet op wie ik moet zitten. Ik denk Rik, maar Marjolijn kan ook best. Al kan Margriet ook weer. Ik weet het echt niet meer.


    16 - 09 - '17

    Derks schreef:
    (...)

    Ik geloof er nog steeds heilig in, want niets is wat het lijkt ;)

    Art was ooit mijn mol... hij zit er nog steeds in!


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Freer werd HNSCC


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Fennec schreef:
    (...)
    Art was ooit mijn mol... hij zit er nog steeds in!


    Idd, wie gaat er nooit naar huis?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Idd, wie gaat er nooit naar huis?

    Precies xD Stiekem gewoon zelf lopen mollen met al die brieven van de mol xD
    Dit seizoen zit ik eigenlijk op Margriet (eerst Marlijn) maar de laatste aflevering vond ik meer naar Rik wijzen.

    Die ene aflevering waarin het familieportret voor kwam heb ik niet teruggekeken, maar volgens mij waren het vooral blonde mensen wat zou verklaren waarom ik dacht dat het niet alleen foto's van de gastfamilie waren en er een hint in moest zitten, al voordat Art dit vertelde
    Natuurlijk is Art ook blond xD


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    IK ZEI HEEEET! Eindelijk :'D.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Wieeeee is de Mol?









    Hij zat daar wel heel mooi in zijn witte pakje hoor


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly