• Donderdag 1 januari is het eindelijk weer zo ver: het nieuwe seizoen van Wie is de mol? begint!

    Nog 6 dagen tot de volgende aflevering.
    5 februari 2015, 20:30, NPO 1

    De kandidaten:
    Ajouad El Miloudi
    Ajouad El Miloudi is een Nederlandse tv- en radiopresentator die werkt voor de KRO en BNN

    Carolina Dijkhuizen
    Carolina Dijkhuizen is een Nederlandse zangeres en (musical)actrice. Ze speelde onder andere rollen in de musicals Aida, The Lion King en Sister Act.

    Chris Zegers
    Chris Zegers is een Nederlands acteur, zanger en presentator.

    Evelien Bosch
    Evelien Bosch is een Nederlands presentatrice en programmamaakster.

    Margriet van der Linden
    Margriet van der Linden is een Nederlandse journaliste. Tot 2013 was zij hoofdredactrice van het tijdschrift Opzij.

    Marlijn Weerdenburg
    Marlijn Weerdenburg is een Nederlands actrice en zangeres, die in 2013 bekend werd door haar vertolking van de rol van Danni Lowinski in de gelijknamige serie.

    Martine Sandifort
    Martine Sandifort is een Nederlandse cabaretière en actrice.

    Pieter Derks
    Pieter Derks is een Nederlandse cabaretier en columnist.

    Rik van de Westelaken
    Rik van de Westelaken is een Nederlands verslaggever en nieuwslezer.

    Viktor Brand
    Viktor Brand is een Nederlands televisiepresentator bij SBS 6.


    De afvallers en de waarde van de Huidige pot:
    Afvallers:
    Aflevering 1: Pieter Derks
    Aflevering 2: Evelien Bosch
    Aflevering 3: niemand
    Aflevering 4: Ajouad El Miloudi
    Aflevering 5: Victor Brand
    Aflevering 6: Carolina Dijkhuizen
    Aflevering 7: niemand
    Aflevering 8: Martine Sandifort
    Aflevering 9: Chris Zegers


    Waarde van de pot:
    €10.500,-


    DE VERLIEZER
    Marlijn Weerdenburg


    DE WINNAAR:
    Rik van der Westerlaken


    DE MOL:
    Margriet van der Linden


    De locatie:
    Dit jaar gaat de hele Wie is de mol?-crew naar... Sri Lanka!

    De Molloten van Quizlet:
    JamesPotter
    OakenshieId
    Keynes
    Frances
    Niphredil
    Ungoliant
    Beatus
    Mylintis
    Rikiah
    Canoodle
    nerveus
    Sempre
    Franciennn
    Bolin
    Wiarda
    Chuckles
    Mystogan
    Kvatch
    Tylan
    lukesirwin
    Weekes
    Bamboe
    Howedes
    Pippilotta
    DreamerN
    Azalea
    Andersen
    SPECS
    Lindir
    Naamsveranderingen graag doorgeven. Wil je ook op de lijst, geef dat dan door.

    Gelieve spoilers onder de spoilerknop te zetten. Er zijn mensen die de aflevering pas later bekijken.

    Trust nobody



    Niets is wat het lijkt...

    [ bericht aangepast op 5 maart 2015 - 23:09 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Wiarda schreef:

    Oké, tweede theorie, want ik had over de eerste helemaal niet nagedacht. :')

    Rik is sowieso al iets verteld door Art, anders is het vrij zinloos om hem apart te nemen. Dat zou natuurlijk op de titel kunnen slaan, maar eerlijk gezegd vind ik de simpele theorie dat Margriet een zin tekort kwam wat meer solide en werkt bovendien lekker mee in mijn tunnelvisie, dus houd ik die erin. :')
    Dan hebben we Margriet. Margriet ziet er vrij rustig uit tijdens dat ellendig spannende moment; ze laat wel wat beweging in haar gezicht zien, maar Marlijn heeft dat veel meer. In de afgelopen jaren heb ik vaker gezien dat de winnaar en de verliezer veel meer spanning laten zien dan de mol, waarschijnlijk aangezien er voor hen nog veel meer op het spel staat (namelijk of ze het geld wel/niet hebben gewonnen) en de mol van zichzelf al weet of hij/zij de mol is.
    Met die theorie zou Margriet dus de meest aannemelijke mol zijn, want hoewel Rik wel probeert om niks te laten zien, glimlacht hij toch wel opvallend veel daar naast Art. Mijn theorie is dat hij al weet dat hij heeft gewonnen, Margriet al weet dat zij de mol is en Marlijn de enige is die in spanning afwacht en daarom er zenuwachtiger uitziet.


    Bewijs dat ik het vorige week al had gezegd en dat ik voor het eerst in mijn mol-kijk historie GELIJK HAD. MARGRIET IS DE MOL EN RIK IS DE WINNAAR EN MARLIJN IS DE VERLIEZER. HA. IK WIST HET.

    Margriet zag er overigens echt heel leuk uit vanavond, zeker toen Art begon over haar partner. Ze begon helemaal te glunderen, zo schattig. c: Wel jammer dat ze te professioneel zijn voor pottengrappen, want maaaan, wat waren dar veel prachtige kansen voor dit jaar. :'D

    [ bericht aangepast op 5 maart 2015 - 22:34 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Bewijs dat ik het vorige week al had gezegd en dat ik voor het eerst in mijn mol-kijk historie GELIJK HAD. MARGRIET IS DE MOL EN RIK IS DE WINNAAR EN MARLIJN IS DE VERLIEZER. HA. IK WIST HET.

    Margriet zag er overigens echt heel leuk uit vanavond, zeker toen Art begon over haar partner. Ze begon helemaal te glunderen, zo schattig. c: Wel jammer dat ze te professioneel zijn voor pottengrappen, want maaaan, wat waren dar veel prachtige kansen voor dit jaar. :'D


    Nee je hebt geen gelijk, Pieter is de mol >:c

    Nou ja, helaas, je hebt gelijk.

    Ik heb Rik verdacht, doordat ie best wel knap was kreeg ik tunnelvisie haha. Ik zocht alleen maar zijn hints op, niet van de andere kandidaten. Toen ik gister de WIDM Vodcast ging kijken, dacht ik "Nee, kut, het is Margriet" maar ik dacht "Boeiend, die punten in de WIDM App, als ik ze in aflevering 1 allemaal op Pieter had ingezet, was ik ook met 0 punten geeindigd."

    Dusja, maar ik heb wel tot het laatste moment zitten twijfelen om mijn punten te veranderen. En toen startte de aflevering en dacht ik "Rik is het sowieso niet"

    Mn moeder bleef volhouden dat Marlijn het was, en ik zo van "Nee."

    En ik heb heel veel snapchatfoto's van Pieter gemaakt :') Zat voor de tv met mn telefoon om foto's te maken lol.
    En net ook die aflevering teruggekregen en veel gescreenshot haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik dacht dat Rik de mol was, Margriet de winnaar en Marlijn de verliezer. Ik twijfelde alleen echt dat Margriet toch ook niet heel verdacht zou zijn.


    16 - 09 - '17