• De Amerikaanse Star Trek-acteur Leonard Nimoy is op 83-jarige leeftijd overleden. Nimoy speelde de rationele Mr. Spock in de sciencefictionserie.
    Nimoy was eerder deze week opgenomen in het ziekenhuis wegens een zware longziekte. Vorig jaar onthulde hij dat hij een ernstig longprobleem had doordat hij jaren had gerookt.

    Puntige oren

    Met zijn puntige oren was hij een van de bekendste opvarenden van het sterrenschip Enterprise. Vaak diende zijn milde gereserveerdheid als contrapunt voor de gepassioneerde kapitein Kirk.
    Bijna waren Spocks oren nooit op tv te zien geweest. De top van tv-zender NBC vond zijn uitstraling te satanisch en vreesden dat "elk kind in Amerika zich rotschrikt". De bedenker van de serie, Gene Roddenberry, wist de oren toch te houden.
    Nimoy had zelf ook een belangrijke bijdrage aan het karakter: de Vulcaanse handgroet (een uitgestrekte hand met de vingers in paren) had hij zelf bedacht. De Joodse Nimoy had het afgekeken van de manier waarop voorgangers aanwezigen in de synagoge zegenden.

    Regisseur

    Door de rol werd Nimoy wereldberoemd, maar hij vond het ook spijtig dat hij door het publiek alleen maar als de afstandelijke Vulcan werd gezien. Zelfs twee seizoenen in de spionageserie Mission: Impossible veranderden daar niets aan. In 1977 noemde hij zijn autobiografie daarom I am not Spock.
    Hoewel hij ook poëzie schreef, fotografeerde en muziek maakte, bleef Star Trek de rode draad in zijn leven. Toen de serie na drie seizoenen stopte, volgde nog een reeks films, waarvan hij er twee regisseerde. In 1987 regisseerde hij de komedie Three man and a baby.

    Verzoend

    In 2009 gaf regisseur J.J. Abrams hem een belangrijke gastrol toen hij de Star Trek-films weer nieuw leven inblies. Hij speelde ook in het tweede deel in de reeks, Star Trek Into Darkness.
    Inmiddels had Nimoy zich verzoend met zijn Star Trek-roem: hij nam graag zijn beroemde rol op de hak in tv-series als The Simpsons, The Big Bang Theory en zelfs een auto-reclame. Zijn nieuwe autobiografie kreeg in 1995 de titel I am Spock.- Bron: Nos.nl


    Ik ben weliswaar geen grote Star Trek fan, maar ik vind dit toch wel jammer :c. Hij was een goede acteur!

    [ bericht aangepast op 27 feb 2015 - 20:52 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    William Bell(y). :c

    [ bericht aangepast op 27 feb 2015 - 20:48 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik zag het letterlijk net op het journaal, en fuck, dit raakt me toch wel wat harder dan ik had verwacht. Bah, bah. D:

    RIP Nimoy.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Zo jammer ;-;


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.



    Rest in peace, great legend..


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Nooit naar Star Trek gekeken, maar natuurlijk kende ik 'm wel. Wat jammer dat hij is overleden. RIP.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Soundgarden schreef:
    Nooit naar Star Trek gekeken, maar natuurlijk kende ik 'm wel. Wat jammer dat hij is overleden. RIP.


    Queer zijn is gewoon alles

    Soundgarden schreef:
    Nooit naar Star Trek gekeken, maar natuurlijk kende ik 'm wel. Wat jammer dat hij is overleden. RIP.


    I'm your little ray of pitch black.

    Soundgarden schreef:
    Nooit naar Star Trek gekeken, maar natuurlijk kende ik 'm wel. Wat jammer dat hij is overleden. RIP.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Soundgarden schreef:
    Nooit naar Star Trek gekeken, maar natuurlijk kende ik 'm wel. Wat jammer dat hij is overleden. RIP.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Dit is een van de ergste dingen die ik recent heb gehoord. William Shatner bleek ook al dood en nu hem. En net dat ik fan ben geworden van Star Trek. Het spijt mij voor zijn familie. Hij gaat gemist worden.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Soundgarden schreef:
    Nooit naar Star Trek gekeken, maar natuurlijk kende ik 'm wel. Wat jammer dat hij is overleden. Rust in Vrede.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    NO. NOOOOOOOOOO. Niet Leonard Nimoy. D:


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Patholoog schreef:
    Dit is een van de ergste dingen die ik recent heb gehoord. William Shatner bleek ook al dood en nu hem. En net dat ik fan ben geworden van Star Trek. Het spijt mij voor zijn familie. Hij gaat gemist worden.


    Holy shit, je liet me even schrikken. D: William Shatner is niet dood! Misschien bedoelde je Robin Williams?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Holy shit, je liet me even schrikken. D: William Shatner is niet dood! Misschien bedoelde je Robin Williams?


    Er ging laatst een hoax rond dat William Shatner dood was, vandaar, wellicht.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Square schreef:
    (...)

    Holy shit, je liet me even schrikken. D: William Shatner is niet dood! Misschien bedoelde je Robin Williams?


    Wow, dan heb ik dat ergens verkeerd gelezen. 8| Dat neemt niet weg dat het erg is dat Leonard Nimoy is overleden.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt