• VOL


    Toestemming van Khan
    Beste Evergreen,

    Bij deze geef ik je toestemming om te beginnen met je schrijfwedstrijd. Je krijgt een week om het wedstrijdtopic te openen en deze te melden in het officiële wedstrijdentopic. Veel plezier en succes!

    Groetjes,
    Khan.






    Welkom bij mijn schrijfwedstrijd! Deze wedstrijd zal met elke opdracht om een ander genre draaien. Bedenk dus van te voren of je echt mee wilt doen! Er zullen in totaal 6 opdrachten zijn.
    LEES EERST ALLES DOOR VOORDAT JE BESLUIT OF JE MEE DOET!


    Regels
    * Natuurlijk gelden allereerst de algemene huisregels van Quizlet. Wie deze overtreedt, wordt linea recta uit de wedstrijd gezet.
    * Naamsveranderingen worden doorgegeven in het desbetreffende topic.
    * Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT. Graag je verhaal in een story te plaatsen.
    * Het is niet toegestaan gebruik te maken van een bèta-reader.
    * Plagiaat is verboden, zoals het ook in de huisregels staat. Hetzelfde geldt voor eerder geschreven verhalen. Je inzending moet voor deze wedstrijd gemaakt zijn.
    * Toon respect tegenover elkaar. Is er onderling ruzie of onenigheid betreffende de wedstrijd, graag dan contact opnemen met mij. Wordt je enorm beledigd, bedreigd of zelfs erger, dan graag de berichten houden, melden bij een moderator en melden bij mij. Dit wordt door mij niet getolereerd en bestraft met diskwalificatie. Ik ga ervan uit dat dit NIET nodig is.

    Deadline & Uitstel
    * Je krijgt 10 dagen voor elke opdracht. Per opdracht kun je maximaal 4 dagen uitstel krijgen. Hierna neem ikzelf nog 6 dagen de tijd om na te kijken, waardoor elke opdracht 20 dagen zal duren.
    * Uitstel vragen doe je minimaal één dag van te voren. Ligt de deadline bijv. op 10 augustus om 23:59, kun je tot 9 augustus om 23:59 uitstel vragen.
    * Ik geef de mogelijkheid om toch nog uitstel te vragen op de dag van de deadline. MAAR! Hiervoor krijgt je een hele punt aftrek.
    * Langer uitstel is in overleg mogelijk, maar(!) hierbij wil ik een reden weten. De reden "persoonlijke omstandigheden" geldt hierbij niet. Ik wil echt een uitleg van de situatie.

    Afvallen?
    * Ik werk met een puntensysteem. Ben je te laat, lig je er niet direct uit maar krijg je per dag dat je te laat bent één punt aftrek. Na drie dagen heb je dus en zeven, maximaal. LET OP! Heb je 4 minpunten op één opdracht, lig je eruit. Zijn die verspreid, hoef je niets te vrezen. Bedenk dus goed of je echt mee wilt doen!
    * Bij mij heb je de mogelijkheid om één joker in te zetten. Heb je deze Joker niet gebruikt? Dan heb je de keuze om het laagste cijfer te laten vervallen.

    Prijzen
    Eerste Prijs: 25 credits
    Tweede Prijs: 20 credits
    Derde Prijs: 15 credits
    Troostprijs: 1 creatie in de spotlight naar keuze


    Waar let ik op?
    - Spelling, Interpunctie, etc. 40 punten
          Spelling, komma's, punten, tijden, zinsbouw en woordkeuze. Per fout zal ik 2 punten aftrekken. Voor bepaalde andere punten zal ik 1 punt aftrekken. Ik trek maar één keer per dezelfde fout punten af.
    - De connectie met de opdracht 40 punten
          Hoe goed is de opdracht uitgevoerd?
    - Het verhaal, losstaand van de opdracht 20 punten
          Hoe spannend, meespelend, interessant en eventueel geloofwaardig is je verhaal?
    - Originaliteit 20 punten
          Creativiteit en originaliteit. Hoe "out-of-the-box" denk jij?
    - Opmaak 10 punten
          Maak je gebruik van witregels, alinea’s en/of tabs? Hierbij gaat het niet om kleurtjes, plaatjes of andere lettertypes.
    - Aantal woorden 20 punten
          Voor elke twintig woorden te veel of te weinig gaat er één punt af.

    Je kunt in totaal 150 punten halen.
    Je cijfer krijg je door: (Aantal behaalde punten/150)×100


    Deelnemers
    Ik zoek maximaal 10 deelnemers. Dit omdat ik geen juryleden zoek en alles alleen doe.
    * Dotan
    1: Ingeleverd 9,67
    2: Ingeleverd 8,87
    3: Ingeleverd 9,80
    4: Ingeleverd 9,27
    5: Joker]
    6: Ingeleverd 8,93

    * Square
    * Philia

    * Iraja
    1: Ingeleverd 9,67
    2: Ingeleverd 9,87
    3: Ingeleverd 8,47
    4: Ingeleverd 9,67
    5: Ingeleverd 9,87
    6: Ingeleverd 9,80

    * EgoTerreo

    * Florrie [Reigns]
    1: Ingeleverd 9,50
    2: Ingeleverd 9,47
    3: Ingeleverd 9,67
    4: Ingeleverd 9,00
    5: Ingeleverd 9,53
    6: Ingeleverd 9,73

    * Glimlach
    * Somewhere_

    * Keya
    1: Ingeleverd 7,13
    2: Ingeleverd 6,67
    3: Ingeleverd 8,53
    4: Ingeleverd 7,40
    5: Ingeleverd 8,33
    6: Ingeleverd 8,33

    * BadDreams_

    Genres
    Bij bepaalde opdrachten heb ik twee genre gekozen. Dit omdat of de scheidingslijn zeer vaag is, of omdat de genres behoorlijk excentriek zijn en het niet veel te moeilijk te maken. Het is natuurlijk ook aan jezelf om uitdaging te zoeken.
    Opdracht 1 – Fantasy/Sci-fi
    Opdracht 2 – Horror/Thriller
    Opdracht 3 – Romantiek
    Opdracht 4 – Historisch
    Opdracht 5 – Avontuur
    Opdracht 6 – Drama/Comedy

    Schema
    Ik werk met een schema. Hierbij kun je alvast kijken wanneer de deadlines zijn, en kun je plannen. Dit is voor zowel deelnemers als organisator handig en voorkomt (de meeste) ergernissen. Vergeet ik dus eens om de deadline bij een opdracht te zetten, treur niet, hier staat de deadline.
    Opdracht 1:
    Start: 6 maart
    Deadline Uitstel vragen: 14 maart
    Deadline: 15 maart
    Deadline uitstel: 19 maart
    Beoordelingen: 25 maart

    Opdracht 2
    Start: 26 maart
    Deadline Uitstel vragen: 3 april
    Deadline: 4 april
    Deadline uitstel: 8 april
    Beoordelingen: 14 april

    Opdracht 3
    Start: 15 april
    Deadline Uitstel vragen: 23 april
    Deadline: 24 april
    Deadline uitstel: 28 april
    Beoordelingen: 4 mei

    Opdracht 4:
    Start: 5 mei
    Deadline Uitstel vragen: 13 mei
    Deadline: 14 mei
    Deadline uitstel: 18 mei
    Beoordelingen: 24 mei

    Opdracht 5:
    Start: 25 mei
    Deadline Uitstel vragen: 2 juni
    Deadline: 3 juni
    Deadline uitstel: 7 juni
    Beoordelingen: 13 juni

    Opdracht 6:
    Start: 14 juni
    Deadline Uitstel vragen: 22 juni
    Deadline: 23 juni
    Deadline uitstel: 27 juni
    Beoordelingen: 3 juli


    Opdrachten
    Opdracht 1 – Fantasy/Sci-fi
    Deze opdracht zal draaien om een stukje tekst wat ik jullie zal geven. Je kiest één van beide, elk voor één van de genres en verwerkt dat stukje in je verhaal. Het enige wat je aan het stukje mag veranderen, is de tijd. Ze zijn geschreven in de verleden tijd en je mag dit dus naar tegenwoordige tijd veranderen. Daarnaast zal er op verscheidene plekken een woord tussen haakjes staan of een keuze zien. Dit mag je naar eigen goeddunken invullen.
    Op welke plek je het stukje tekst verwerkt, maakt niet uit. Zolang je maar goed aangeeft waar het stukje staat. De woorden van het tekstje tellen NIET mee voor je minimale en maximale aantal woorden.
    Daarnaast wil ik graag dat jullie het gegeven stukje onderstrepen.

    Inleveren start 6 maart!

    Minimum aantal woorden: 500
    Maximum aantal woorden: 1200

    Deadline Uitstel vragen: 14 maart
    Deadline: 15 maart
    Deadline uitstel: 19 maart
    Beoordelingen: 25 maart

    Fantasy
    Langzaam hief ik [object] op. De lucht werd langzaam donker en verscheidene druppels begonnen uit de lucht te vallen. In de verte klonken krassen geluiden, die ik later als kraaien identificeerde. Deze geluiden vermengden zich al snel met gegil uit nabij gelegen huizen, waarna langzaam de deuren open gingen en de bewoners naar buiten kwamen. Hun ogen [effect] en een rilling liep over mijn rug.
    65 woorden

    Sci-fi
    Nadenkend keek ik naar mijn scherm. Het was moeilijk, ontzettend moeilijk. Het was gewoon niet logisch! Langzaam begon ik rondjes te lopen rond [object]. Met een luidde knal werd de deur opengesmeten. [Persoon] kwam haastig de kamer in. Haar/zijn/ hoofd was rood en het zweet liep hem/haar het gezicht naar beneden.
    "We hebben een probleem, professor."
    Haastig begon ik mijn spullen te pakken, terwijl het alarm afging.
    67 woorden


    Opdracht 2 – Horror/Thriller
    Bij deze opdracht kiezen jullie een liedje uit en schrijven jullie een verhaal rond dit liedje. Het liedje dat je kiest, geef je mij door voordat je inlevert. Liedjes mogen vaker gekozen worden, maar het liefste zie ik natuurlijk dat iedereen een beetje een ander liedje kiest.
    Vergeet niet dat deze opdracht in het teken van horror of thriller staat. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de sfeer en de gevoelens van angst (als je uit de ogen van een slachtoffer schrijft).
    Welk liedje je kiest, is je eigen keuze, maar ik adviseer jullie, om elk een liedje te kiezen met een verhaal, en geen oppervlakkig liedje te nemen. Ik wil het gehele liedje terug zien komen, of tenminste minimaal de helft. De zinnen uit het liedje mogen NIET letterlijk overgenomen worden.
    Ik heb voor deze geen regelrechte restricties. Zowel tijd als perspectief mogen jullie zelf kiezen.

    Square ~ Stateless - Ariel
    Dotan ~ Dotan - Swim to You
    Iraja ~ One Ok Rock - Paper Planes
    Florrie ~ The Veronicas - Lolita
    BadDreams_ ~ Imagine Dragons - Demons
    EgoTerreo ~ Muse - Psycho
    Keya ~ Taylor Swift - Love Story
    Somewhere_ ~ Keane - Everybody's Changing
    Glimlach ~ Bastille - Daniel in the Den

    Minimum aantal woorden: 700
    Maximum aantal woorden: 1600

    Start: 26 maart
    Deadline Uitstel vragen: 3 april
    Deadline: 4 april
    Deadline uitstel: 8 april
    Beoordelingen: 14 april


    Opdracht 3 – Romantiek
    Bij deze opdracht is het de bedoeling dat je verhaal in het genre romantiek past. Daarnaast geef ik jullie de mogelijkheid om een nummer te kiezen. Achter dit nummer, schuilt een voorwerp. Dit voorwerp moeten jullie op een bepaalde manier verwerken in jullie verhaal. Hoe je dit doet, daar ben je compleet vrij in.
    Het verhaal mag GEEN fanfiction worden. Ik verwacht 'onbekende personen'. Daarnaast wil ik graag een "ik-perspectief zien.
    Eens gekozen, blijft gekozen. Ruilen is NIET toegestaan.
    Kiezen gebeurd in een reactie op dit hoofdstuk!

    1. Keya ~ Schilderij
    2. Uptown ~ Zwaard
    3. Iraja ~ Raam
    4.
    5.
    6.
    7. Florrie ~ Staf
    8. BadDreams_ ~ Viool
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. Glimlach ~ Tas
    14. Somewhere_ ~ Spuit
    15. Square ~ Borstel

    Als iedereen gekozen heeft, zal ik de screenshot van Random.org hieronder neerzetten.
    Moet nog kiezen: BadDreams_, Uptown, Glimlach, Iraja, Keya, Florrie, Somewhere_, Square.

    Screenshot:



    Minimum aantal woorden: 1000
    Maximum aantal woorden: 2000

    Start: 15 april
    Deadline Uitstel vragen: 23 april
    Deadline: 24 april
    Deadline uitstel: 28 april
    Beoordelingen: 4 mei


    Opdracht 4 – Historisch
    Voor deze opdracht is het de bedoeling dat jullie een kleur kiezen, en deze op welke manier dan ook in je verhaal verwerken. Dit mag letterlijk, maar ook figuurlijk. Of de symbolische betekenis. Dit natuurlijk in het genre Historisch.
    Verder wil ik dat jullie het alwetende perspectief gebruiken. Voor de mensen die nog niet weten wat dat is, hier een link naar de wikipedia pagina. Zowel auctoriaal als ik-perspectief kennen alwetend perspectief, dus lees deze pagina alsjeblieft goed door. Heb je nog vragen, mijn pb staat altijd open.
    Elke kleur kan gebruikt worden. Of je nou blauw kiest, of kobaltblauw, dat is geen probleem. Je hoeft het ook niet op voorhand te zeggen. Zet het wel bij de inzending in de beschrijving!

    Minimum aantal woorden: 1200
    Maximum aantal woorden: 2500

    Start: 5 mei
    Deadline Uitstel vragen: 13 mei
    Deadline: 14 mei
    Deadline uitstel: 18 mei
    Beoordelingen: 24 mei

    Opdracht 5 – Avontuur
    Opdracht 6 – Drama/Comedy

    [ bericht aangepast op 8 juli 2015 - 22:26 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Square schreef:
    Wanneer wil je uiterlijk weten welk liedje we kiezen?
    Ik heb namelijk wel al een idee, maar dan moet ik eerst dat nummer maar eens zien terug te vinden tussen de bijna tweeduizend andere op mijn iPod. Ik kan me de titel en artiest op dit moment niet herinneren, haha. :'D


    Voordat je inlevert. Ik zou zeggen, stuur mij je liedje als je begint te schrijven :)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ghosthunter schreef:
    (...)

    Voordat je inlevert. Ik zou zeggen, stuur mij je liedje als je begint te schrijven :)


    Never mind, ik heb het wonder boven wonder al gevonden! ^^

    Ariel - Stateless.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik adviseer bepaalden van jullie om te wachten met indienen totdat de beoordelingen erop staan, want het kan erg helpen.


    Ik word hier zo bang van hahaha

    Ik kies 'Swim to you' van 'Dotan'. :P


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Glimlach schreef:
    (...)

    Ik word hier zo bang van hahaha


    Helemaal niet nodig ;) ik ben geen monster en heb nog niet alles nagekeken. Het zijn voornamelijk spelling en interpunctie, die ik bedoel. Sommige mensen maken dezelfde fout steeds weer, en gewoon om dat te vermijden, mijn advies ^_^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    @Dotan en Square
    Bedankt voor het doorgeven :3


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik kies voor Paper Planes - One Ok Rock


    Time to tip the scales!

    Mag ik alvast uitstel? Ik zal er waarschijnlijk niet toe komen met mijn examens. :C


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik twijfel nog steeds, maar ik ga voor Lolita van The Veronicas.


    16 - 09 - '17

    @Iraja en Florrie
    Thanks!

    @Dotan
    Of course :3


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik kies Demons - Imagine Dragons


    Remember, everyone you will ever meet knows something you don't.

    BadDreams_ schreef:
    Ik kies Demons - Imagine Dragons


    Dankje voor het doorgeven!


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Nvm

    [ bericht aangepast op 28 maart 2015 - 19:45 ]


    16 - 09 - '17

    En de beoordelingen staan online! Nogmaals sorry voor de vertraging.

    Beoordelingen Opdracht 1


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Holy shit, opeens tien pb's, haha. :'D
    Is het echt nodig om alle inzendingen ook als apart hoofdstuk te activeren? Kan dat niet als lijst van linkjes, of anders gewoon met meerdere inzendingen per hoofdstuk?

    Maar bedankt voor de beoordelingen! ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan