• De stelling van deze week luidt:
    Make-upreclames misbruiken onzekerheden van mensen en moeten daarom afgeschaft worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Cresseyde schreef:
    Nja, Oneeens.
    Het is natuurlijk wel waar, maar veel meer dan alleen make-up reclames doen dat, als je er wat verder bij nadenkt. Van tandpasta tot shampoo, fitness etc. Het zou heel moeilijk en compleet hectisch zijn om dat allemaal te verbieden, verder lijkt het me onmogelijk om hierin ergens een lijn te trekken.


    xHoranx schreef:
    Het is net als de reclames voor de ladyshave en scheermesjes voor vrouwen: ze scheren constant niet-behaarde benen in die reclames.

    OMG, nu je het zegt! Haha, daar had ik nog nooit aan gedacht maar eigenlijk is dat wel echt stom. :')


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik ben het eens met de stelling. Je moet mensen leren dat ze ook mooi kunnen zijn zónder make-up!

    Als ik die trien van Maybeline(?) zie word ik nou niet bepaald jaloers of onzeker. :'D Mooie speelt

    Maar in ieder geval. ik ben oneens. Dan zijn we heel wat reclames verder, als het zo gaat.


    wat was dit ookalweer

    Afschaffen kan natuurlijk niet, maar ik ben het er mee eens dat de makeup reclames je onzeker maken. Eveneens als die magere vrouwen in ondergoed. En die stomme shampoo reclames die je haar zogenaamd laten groeien en glanzen.
    Vooral bij mascara's en foundations is er veel wat met het product te maken heeft gefaket.
    Bij de mascara-reclames zijn overdreven zwarte extravagante nepwimpers een must.
    Wanneer je de mascara koopt, ben je er wel blij mee, maar als je het effect op jouw eigen wimpers vergelijkt met het model in het reclame spotje, is het echt een miskoop.
    Bij foundations eveneens. Ze hebben in het spotje gewoon de jukbeenderen naar voren gefotoshopt.
    Ze gebruiken een Photoshop tool die dingen zoals rimpels en andere oneffenheden wazig maakt.
    Waarschijnlijk hebben ze het specifieke product waar het om gaat niet eens gebruikt. Laat je niet misleiden!
    Jonge meisjes worden vooral onzeker van deze reclames.
    Hierdoor beginnen ze op te jonge leeftijd met makeuppen, en dat staat dan heel ouwe wijf-achtig.
    Mijn conclusie: de reclames kunnen niet verboden worden, maar ze kunnen het zogenaamde effect wel iets minder heftig en subtieler maken.


    I know that this is my fault, i should have been more careful.

    Ik ben het eens maar ook oneens. Zelf gebruik ik enkel mascara omdat ik echt niet snap hoe je in godsnaam eyeliner opdoet :3. Make up vind ik eigenlijk gewoon troep en het maakt je er alleen maar lelijker op voor mij, maar dat is niet iedereens mening. Het is net als reclame's voor kleding, negen van de tien keer worden er slanke vrouwen in gebruikt en bij make up reclames worden er negen van de tien keer mooie vrouwen in gebruikt. Niet dat ik Georgia May Jagger nou zo fantastisch knap vindt in de Rimmel London reclame. Het zou niet verboden moeten worden maar als ze die supermodellen nou eens aan de kant lieten staan zou het er een stuk beter op worden.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Square schreef:
    Het eerste deel van de stelling is waar, maar het tweede is onmogelijk. Afschaffen? Je zou kunnen proberen ze te verbieden, maar dan moet je dat met wel meer doen dan alleen reclame voor make-up, want dat is echt niet de enige branche die inspeelt op de onzekerheid van klanten over hun uiterlijk. Bovendien zou zo'n wet er nooit komen. Er wordt veel te veel geld verdiend in die markten.
    De enige oplossing die ik kan zien is het veranderen van de mindset in onze maatschappij en de afbeeldingen die we laten zien en verheerlijken in de media meer divers maken, zodat we een minder eentonig beeld van schoonheid voorgeschoteld krijgen. Wat er eigenlijk weg moet is die onzekerheid en de druk om er vierentwintig uur per dag gefotoshopt uit te zien. Dat gaat niet gebeuren door reclames te verbieden.


    - I solemnly swear that I am up to no good ° mischief managed

    Ik ben het niet met de stelling eens. Natuurlijk gebruiken ze onzekerheden, anders zouden ze hun product niet verkopen?!
    Zoiets kan je niet verbieden. Ik zeg niet dat ik met het gebruik van onzekerheden eens ben. Het is heel erg dat mensen zich hierdoor minderwaardig voelen. Zoiets wens je niemand toe. Maar die onzekerheden zijn nou eenmaal nodig om het product te verkopen. Natuurlijk zitten er nadelen aan, maar noem mij eens iets wat geen nadelen heeft?
    Make-up verkopen zonder onzekerheden te gebruiken, is hetzelfde als dieetpillen verkopen voor mensen met een perfect lichaam. Dat werkt gewoon niet.


    Nobody dies a virgin. Life fucks us all - Kurt Cobain

    Afschaffen nee, dat zou niet werken. Eigenlijk kan ieder voor zich wel bedenken dat de personen in het reclame spotje niet zo'n mooi perzik huidje heeft, ongetwijfeld last heeft van putjes en cellulitis en dat de wimpers niet meters lang zijn van nature. Het is alleen jammer dat ze doen voorkomen alsof deze mensen perfect zijn in vergelijking met anderen en dat is jammer want er zijn mensen die er wel enorm door beïnvloed worden en met make-up gaan smeren totdat er een plamuur laag ontstaat, terwijl dat helemaal niet nodig is. Zo zag ik laatst onbewerkte foto's van beyonce, haar huid zat vol pukkels en bultjes en in de reclame zag je er niets meer van. Kortom, zelfs sterren hebben last van huidproblemen en dergelijke, ze zouden alleen de reclames wel wat subtieler en realistischer kunnen maken zodat men echt overtuigd raakt van het product en zijn echtheid


    "You've got about as much charm as a dead slug" Haymitch Abernathy

    Ik denk dat afschaffen niet veel zin heeft... Helaas! Wel zouden de mode en make up promotie mensen realistische modellen moeten gebruiken. Ik stel voor een boy-cot... Maar ja dat werkt niet.....

    Avarosa schreef:
    Ik vind van niet eigenlijk. Ik vind die ontplofte wimpers alles behalve mooi en het boost eerder mijn ego dan dat het mijn zelfvertrouwen afbreekt. Mijn wimpers zijn namelijk mooier dan die ontplofte zooi. Ik denk trouwens dat Dove heel erg zijn best doet om onzekerheden weg te spelen omdat ze altijd met alle types (dik, dun, blank, bruin, klein, groot ...) mensen werken.


    Ik ben het hier mee eens. Ook ik vind mijn wimpers mooier dan die ontplofte zooi ;) en je mag dan wel onzeker worden weet dat de mensen in de reclame allemaal nep zijn! en te veel make-up doen etc. zo denk ik dan weer als ik het voorbij zie komen.


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Mijn maakt het niks uit

    Wat een onzin. Nee.


    I live for the applause, you will die for it.

    Het maakt me eigenlijk geen donder uit of mensen er onzeker van worden. Ik draag geen make-up, omdat ik het niet nodig heb en ik vind dat ik er juist lelijker van word. Ik word dus niet onzeker door reclames. Door geen enkele reclame eigenlijk.
    De reclames afschaffen ben ik tegen, omdat de mensen die die reclames maken ook werk moeten hebben.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Maleficia schreef:
    Oneens. Ik vind wel dat de reclames meer natuurlijk mogen zijn. Nu geven ze een ideaalbeeld.


    Tell me about it, stud.

    Neee!!! Ik moet toch op de hoogte blijven van de nieuwste make up!!! (cool)xD