• Voor een Engelse opdracht, moeten mijn vriendin en ik twee nummers met elkaar vergelijken. Omdat ik het lastig vond om te kiezen, heb ik gezegd dat zijn wel eerst een nummer mocht kiezen en dat ik mijn nummer daarop aan zou passen.

    Het punt is alleen, zij heeft nu een nummer gekozen en ik heb geen idee welk nummer wat daarbij past. Ze heeft gekozen voor "If You Could See Me Now" van The Script. Het gaat er kort samengevat over (als ik haar goed begrepen heb) dat ze zingen over het verlies van de ouders van enkele bandleden. Nu is de bedoeling dat mijn nummer daar qua boodschap op lijkt. Het probleem: ik heb zelf mijn hoofd al gebroken over suggesties, maar niets leek goed genoeg.
    Heeft één van jullie nog een goede suggestie?
    Ik moet er wel bij zeggen dat we liever een andere artiest hebben dan The Script, verder maakt het niets uit. Verder kan het me niet zoveel schelen wat het genre van het nummer is. Als laatste moet het uiteraard ook een Engelstalig nummer zijn.

    Laat alsjeblieft iets van je horen als je een suggestie hebt, wat de presentatie komt inmiddels aardig dichtbij en hoewel ik mezelf nu echt al een week bedenktijd heb gegeven, ben ik nog steeds blanco.

    Alvast bedankt!
    x

    [ bericht aangepast op 12 maart 2015 - 20:51 ]


    You can't always get what you want, but if you try sometime, you might get what you need – The Rolling Stones

    Daddy's little girl van Frankie J is het eerste dat in mijn gedachten springt. Het gaat over 3 meisjes die elk op hun eigen manier hun vader verliezen. (De ene door een scheiding, de andere door dat de vader in het leger zit en de laatste omdat de vader doodgaat in het ziekenhuis). Hopelijk heb je hier iets aan.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2015 - 21:42 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Castle of glass van Linkin park gaat ook over het verlies van een ouder van een jongetje, misschien is dat wat?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    When your gone van avril lavinge gaat erover dat als je iemand verliest je hem nog steeds aanvoelt en hem veel mist


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Christina Aguilera met Hurt of Chef' Special met In your arms?


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Green Day - wake me up when september ends? Gaat over de dood van de vader van de leadzanger, die in september overleden is destijds


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Dank jullie wel voor alle suggesties! Ik zal het er dadelijk met haar over hebben, maar het komt vast goed (:


    You can't always get what you want, but if you try sometime, you might get what you need – The Rolling Stones

    Misschien is Wake Me Up When September Ends van Green Day wat?
    Het verhaal erachter staat wel op Wikipedia, maar het gaat in ieder geval over de vader van Billie Joe en dat die al op jonge leeftijd stierf.


    "Hercules, huh? That guy was like the Starbucks of Ancient Greece. Everywhere you turn - there he is." - Percy Jackson

    A shoulder to cry on van Only Seven Left.


    Your make-up is terrible

    All i want van kodaline


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Nogmaals iedereen hartelijk bedankt voor alle reacties!

    Ik zal jullie even kort updaten (en dan het topic sluiten): we hebben eindelijk samen een keuze kunnen maken, dus echt bedankt voor alle suggesties! Maandag hebben we presentatie, nu kunnen we alleen maar hopen dat het goed komt!


    You can't always get what you want, but if you try sometime, you might get what you need – The Rolling Stones

    welk nummer heb je gekozen?


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    We hebben getwijfeld tussen Wake Me Up When September Ends en In Your Arms en uiteindelijk is het Green Day geworden, omdat dat wel een mooi contrast is (:


    You can't always get what you want, but if you try sometime, you might get what you need – The Rolling Stones

    Slotje op aanvraag. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury