• Na de profile, cover en veel andere stores heb ik besloten om een manuscript store te openen.

    Wat houdt dit precies in?
    Simpel, je kunt je manuscript naar mij toesturen en deze zal ik dan voor je nakijken.

    Wat heb ik daar aan?
    Als je je werk naar een uitgever wilt sturen, sla je geen goed figuur als er fouten in je tekst zitten. Je kunt je eigen tekst honderd keer doorlezen, maar toch is het een bekend fenomeen dat wij als schrijvers blind zijn voor onze fouten, omdat we de tekst al zo vaak hebben gelezen.
    Er zijn allerlei professionele schrijfcoaches die je hiervoor kunt inhuren, maar dat kost je wel een paar honderd euro.


    Wat heb jij daar aan?
    Ik wil na mijn huidige opleiding (die rond ik binnen drie maanden af) een opleiding/cursus tot redacteur doen. Ervaring opdoen is natuurlijk altijd handig, zo ook in dit vakgebied.
    Daarnaast hebben mensen mijn verhaal destijds ook nagekeken en er tientallen fouten uitgehaald, waardoor ik uit eigen hand weet hoe fijn het is.


    Wat wil je ervoor terug?
    Ik ga er natuurlijk geen geld voor vragen, maar ik zou het wel fijn vinden als ik de naam van je manuscript, jouw volledige naam én je e-mailadres (ter referentie) in mijn CV mag vermelden. Daarnaast wil ik je vragen om een klein beetje feedback te plaatsen in de story die daarvoor aanmaak. Het zou ook kunnen dat ik je in de toekomst vraag om je feedback nogmaals te herhalen op bijvoorbeeld een eigen website.

    Hoe gaat het in zijn werk?
    Je meldt je in dit topic aan. Vervolgens stuur je me het eerste hoofdstuk toe. Ik kijk alles in Word na, waar ik met de ‘wijzigingen bijhouden functie’ je tekst zal verbeteren en opmerkingen zal plaatsen.
    In de eerste instantie kijk ik één pagina na. Als daar fouten inzitten die met grote regelmaat terugkomen (zoals verkeerd plaatsen van leestekens) dan zal ik je die bladzijde terugsturen met feedback. Pas als je dat in de rest van je manuscript hebt veranderd, zal ik verdergaan.


    Hoe kan ik me aanmelden?
    Door hier een berichtje te plaatsen. Vermeld even de titel van je verhaal, vertel waar het over gaat en zet ook even neer hoeveel bladzijden (A4) het zijn. Daarna kun je je eerste hoofdstuk naar mij toesturen: manuscripten@outlook.com

    Waaraan moet mijn manuscript voldoen?
    - Het moet in Word geschreven zijn.
    - Het moet een OP-verhaal zijn.
    - Je bent bereid om je e-mailadres en volledige naam prijs te geven.
    - Je bent bereid om een feedback te geven (dat hoeven echt maar een paar zinnen te zijn).


    Tot slot wil ik nog even benadrukken dat ik dit in mijn vrije tijd doe. Op dit moment heb ik het druk met mijn scriptie en eigen manuscript, dus zal ik er vooral in het weekend en in de avonduren aan werken. Houd er rekening mee dat het best een maand of drie kan duren voordat ik klaar ben met je hele manuscript – naast de wachttijd voordat ik er überhaupt aan begin.
    Af en toe krijg ik ook betaalde opdrachten en je zult wel begrijpen dat deze voorrang hebben.

    Story waarin de reviews worden geplaatst:
    Manuscript store

    [ bericht aangepast op 25 maart 2015 - 11:45 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wow, heel gaaf dat je dat wil doen. Mocht ik ooit een verhaal zien af te ronden, dan kom ik hier zeker terug :p.


    i put the fun in funeral

    Great Natas. Als ik mijn verhaal afrond dan zal ik het zeker door jou laten controleren.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Mijn verhaal is af... dus ik denk dat ik dit wel gaan doen, alleen wil ik er eerst nog zelf overheen kijken haha


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Wolfstar schreef:
    Mijn verhaal is af... dus ik denk dat ik dit wel gaan doen, alleen wil ik er eerst nog zelf overheen kijken haha

    Oké! Ja, het zelf nog eens goed doornemen scheelt altijd veel tijd, hehe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothbrok schreef:
    (...)
    Oké! Ja, het zelf nog eens goed doornemen scheelt altijd veel tijd, hehe.

    Ja inderdaad en omdat ik het eerst gewoon geschreven heb zonder het door te kijken zit het nu vol spelfouten die ik er makkelijk uit kan halen :')


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sws een MT! Op het moment ben ik bezig met een engels verhaal maar zodra ik verder ga met nederlands, zul je zeker van me horen.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Dit is wel een leuk idee! Ü


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Volgensmij hoor ik hier al wel een beetje bij. Beetje veel zelfs. :')


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Overkill schreef:
    Wow, heel gaaf dat je dat wil doen. Mocht ik ooit een verhaal zien af te ronden, dan kom ik hier zeker terug :p.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Even een mijn topics!


    Your make-up is terrible

    Mt!


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Nog lang niet af helaas, maar ik wil hier later zeker gebruik van maken
    Tenzij je ook onafgewerkte manuscripten doet? Heb al 100 pagina's bij een verhaal dat ik graag wil uitgeven en aangezien ik in april weer mee wil doen met Nano, komen er dan waarschijnlijk nog zo'n 100 bij (al zal het dan waarschijnlijk ook nog niet af zijn, maar ik verbeter ook graag tussendoor al)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    Nog lang niet af helaas, maar ik wil hier later zeker gebruik van maken
    Tenzij je ook onafgewerkte manuscripten doet? Heb al 100 pagina's bij een verhaal dat ik graag wil uitgeven en aangezien ik in april weer mee wil doen met Nano, komen er dan waarschijnlijk nog zo'n 100 bij (al zal het dan waarschijnlijk ook nog niet af zijn, maar ik verbeter ook graag tussendoor al)


    Ik vind het geen probleem als het manuscript nog niet af is, want ik werk toch per hoofdstuk. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothbrok schreef:
    (...)

    Ik vind het geen probleem als het manuscript nog niet af is, want ik werk toch per hoofdstuk. (:


    Dan zou ik het geweldig vinden als je zou willen nalezen :)

    Mijn verhaal heet (voorlopig) De andere Geestmeester
    Het is een fantasyverhaal in een zelfbedachte wereld waar de helft van de mensen de ene of andere vorm van magie bezitten. Eén groep magiërs besluit echter dat zij meer recht hebben om de wereld te leiden dan de anderen, terwijl ze al jarenlang overal worden uitgesloten. Het verhaal wordt verteld vanuit twee jonge vrouwen, Eliza en Audrea.
    Eliza is een jonge magiër uit die groep en komt midden in de oorlog terecht. Zij vindt de hele oorlog afschuwelijk en beseft na een tijd dat er een andere weg is. Ver van haar familie, tussen mensen die haar soort verafschuwen, komt de grote druk op haar schouders om een einde te maken aan de oorlog.
    Op Audrea's schouders drukt de verplichting om haar vader op te volgen en de oorlog in hun voordeel te beëindigen.

    Tot nu toe dus 101 pagina's (A4). Het ziet er echter naar uit dat het nog veel langer zal worden, mogelijk zelfs een trilogie (ik zit nu in een derde van de verhaallijn van het eerste grote deel). De proloog telt 1,5 pagina; de andere hoofdstukken komen gemiddeld aan een 4-tal A4-pagina's

    (het is ooit begonnen als fanfic, De andere vuurmeerster, maar ik herwerk het nu naar een volledig OP-verhaal waarin alles ook veel beter uitgewerkt is en ik de dingen ook logischer probeer te maken, plus waarbij er vanuit twee verschillende personen verteld wordt)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    (...)

    Dan zou ik het geweldig vinden als je zou willen nalezen :)

    Mijn verhaal heet (voorlopig) De andere Geestmeester
    Het is een fantasyverhaal in een zelfbedachte wereld waar de helft van de mensen de ene of andere vorm van magie bezitten. Eén groep magiërs besluit echter dat zij meer recht hebben om de wereld te leiden dan de anderen, terwijl ze al jarenlang overal worden uitgesloten. Het verhaal wordt verteld vanuit twee jonge vrouwen, Eliza en Audrea.
    Eliza is een jonge magiër uit die groep en komt midden in de oorlog terecht. Zij vindt de hele oorlog afschuwelijk en beseft na een tijd dat er een andere weg is. Ver van haar familie, tussen mensen die haar soort verafschuwen, komt de grote druk op haar schouders om een einde te maken aan de oorlog.
    Op Audrea's schouders drukt de verplichting om haar vader op te volgen en de oorlog in hun voordeel te beëindigen.

    Tot nu toe dus 101 pagina's (A4). Het ziet er echter naar uit dat het nog veel langer zal worden, mogelijk zelfs een trilogie (ik zit nu in een derde van de verhaallijn van het eerste grote deel). De proloog telt 1,5 pagina; de andere hoofdstukken komen gemiddeld aan een 4-tal A4-pagina's

    (het is ooit begonnen als fanfic, De andere vuurmeerster, maar ik herwerk het nu naar een volledig OP-verhaal waarin alles ook veel beter uitgewerkt is en ik de dingen ook logischer probeer te maken, plus waarbij er vanuit twee verschillende personen verteld wordt)


    Helder! Nou, als je wilt kun je het proloog sturen, dan kan ik daar eens naar kijken. (:


    Every villain is a hero in his own mind.