• Toen ik zaterdag een voor mij onbekende boekhandel/boekwinkel binnen stapte, wist ik niet dat ik een boekenserie zou ontdekken die ik echt geweldig vind. Het is lang geleden dat ik zo in de ban was van een boekenserie. Dus heb ik zaterdag het eerste boek uit gelezen en vandaag het tweede en derde boek gehaald.

    De boekenserie is van de schrijver die ook, de grijze jager serie heeft geschreven. Ik denk dat de meeste mensen hem wel van die serie kennen of van die serie hebben gehoord. Het is een spin-off van de grijze jager boekenserie dus er zijn dingen hetzelfde in beide boekenseries.

    Dus heeft iemand deze boekenserie al gelezen of ben je ook net begonnen met lezen van deze serie? Zo ja, wat vind je ervan?

    A.U.B spoilers onder een spoilerknop!(aangezien ik nu nog alleen het eerste boek heb gelezen)

    Hoe lang doen jullie over een boek met gemiddeld 430 bladzijden?

    33.3% (7 stemmen)
     
    1 dag

    23.8% (5 stemmen)
     
    2 of meer dagen

    23.8% (5 stemmen)
     
    1 week

    14.3% (3 stemmen)
     
    2 weken

    0.0% (0 stemmen)
     
    1 maand

    4.8% (1 stem)
     
    Maanden


    Physics is awesome

    Ik was er mee begonnen nadat ik heel de Grijze Jager serie uit had gelezen maar ik vond er vrij weinig aan.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Ik ken de serie, want mijn zusje heeft de eerste paar boeken gelezen. ^^ Ik denk alleen niet dat ik er nog aan ga beginnen. Ik heb de Grijze Jager boeken bijna allemaal, maar tegen de tijd dat de laatste paar in het Nederlands uitkwamen was ik ze eigenlijk al een beetje ontgroeid, denk ik.

    En die poll kan ik echt niet invullen, haha. Ik kan een boek binnen één dag uit hebben, maar er zijn ook boeken waar ik al meer dan een jaar geleden aan ben begonnen en die ik nog steeds niet uit heb. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik ken de serie, want mijn zusje heeft de eerste paar boeken gelezen. ^^ Ik denk alleen niet dat ik er nog aan ga beginnen. Ik heb de Grijze Jager boeken bijna allemaal, maar tegen de tijd dat de laatste paar in het Nederlands uitkwamen was ik ze eigenlijk al een beetje ontgroeid, denk ik.

    En die poll kan ik echt niet invullen, haha. Ik kan een boek binnen één dag uit hebben, maar er zijn ook boeken waar ik al meer dan een jaar geleden aan ben begonnen en die ik nog steeds niet uit heb. :'D


    Dat, haha.
    Ik heb wel eens van Broederband gehoord, maar de Grijze Jager vond ik op zich wel leuk, maar dat is inmiddels niet meer helemaal mijn ding. Misschien lees ik het ooit nog eens, maar daar heb ik nu niet enorm veel behoefte aan.

    Markiplier schreef:
    Ik was er mee begonnen nadat ik heel de Grijze Jager serie uit had gelezen maar ik vond er vrij weinig aan.


    Jammer dat er vrij weinig aan vond. Ieder zo zijn/haar eigen smaak.


    Physics is awesome

    Square schreef:
    Ik ken de serie, want mijn zusje heeft de eerste paar boeken gelezen. ^^ Ik denk alleen niet dat ik er nog aan ga beginnen. Ik heb de Grijze Jager boeken bijna allemaal, maar tegen de tijd dat de laatste paar in het Nederlands uitkwamen was ik ze eigenlijk al een beetje ontgroeid, denk ik.

    En die poll kan ik echt niet invullen, haha. Ik kan een boek binnen één dag uit hebben, maar er zijn ook boeken waar ik al meer dan een jaar geleden aan ben begonnen en die ik nog steeds niet uit heb. :'D


    Dat kan. Ik vind dit wel anders dan de grijze jager serie, maar dat kan komen omdat ik de grijze jager serie niet heb gelezen.

    Dat heb ik ook wel, ligt eraan hoe leuk ik het boek vind. Vroeger heb ik wel eens een paar uurtjes slaap op gegeven omdat ik een boek per se wilde uit lezen. Maar dat zijn boeken waarvan ik wil weten hoe het af loopt en dan kan ik het boek niet echt weg leggen.


    Physics is awesome

    Gogh schreef:
    (...)

    Dat, haha.
    Ik heb wel eens van Broederband gehoord, maar de Grijze Jager vond ik op zich wel leuk, maar dat is inmiddels niet meer helemaal mijn ding. Misschien lees ik het ooit nog eens, maar daar heb ik nu niet enorm veel behoefte aan.


    Mocht je ooit de boeken gaan lezen, dan mag je altijd laten weten wat je ervan vind(als je dat wil).


    Physics is awesome

    Markiplier schreef:
    Ik was er mee begonnen nadat ik heel de Grijze Jager serie uit had gelezen maar ik vond er vrij weinig aan.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Dorne schreef:
    (...)


    Jammer dat je er vrij weinig aan vind. Is er een reden waarom je deze boekenserie minder vind dan de grijze jager boekenserie?


    Physics is awesome

    Ik ben erg fan van Broederband (: De eerste drie boeken heb ik achter elkaar door uitgelezen, maar toen had ik nog niet door dat er een deel 4 en 5 waren. Dus nu ben ik een jaar later in deel 4 begonnen ^^ Het is echt geweldig geschreven, vooral de relaties tussen de Reigers. Ulf en Wulf zijn echt geniaal :")

    Ik ben nog bezig met de Grijze Jager serie, maar ik wil ze nog wel lezen.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    LakeTown schreef:
    Ik ben erg fan van Broederband (: De eerste drie boeken heb ik achter elkaar door uitgelezen, maar toen had ik nog niet door dat er een deel 4 en 5 waren. Dus nu ben ik een jaar later in deel 4 begonnen ^^ Het is echt geweldig geschreven, vooral de relaties tussen de Reigers. Ulf en Wulf zijn echt geniaal :")


    Een mede fan! Boek twee (de indringers) heb ik nu uit en ik wil vandaag beginnen in boek 3 (de jagers). Ulf en Wulf zijn zeker geniaal, maar ook wel om gek van te worden.

    Lees jij de boeken in het Engels of in het Nederlands?


    Physics is awesome

    Lothbrok schreef:
    Ik ben nog bezig met de Grijze Jager serie, maar ik wil ze nog wel lezen.^^


    Misschien dat ik die ga lezen zodra ik klaar ben met deze serie. Als je ze gaat lezen, mag je het mij altijd laten weten. Want ik ben benieuwd wat je ervan vind.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)

    Een mede fan! Boek twee (de indringers) heb ik nu uit en ik wil vandaag beginnen in boek 3 (de jagers). Ulf en Wulf zijn zeker geniaal, maar ook wel om gek van te worden.

    Lees jij de boeken in het Engels of in het Nederlands?



    Ugh, ik vond het einde van de Indringers echt zo verschrikkelijk! Dat einde was zo onbevredigend. De rest van het boek was wel leuk hoor, maar het einde verpestte het een beetje ^^
    Maar de Jagers is wel leuk, het verhaal is heel spannend geschreven. En daar worden Ulf en Wulf wat meer 'broertjes' als het goed is. In ieder geval komt er een moment dat ze zich gaan gedragen als normale mensen. Voor hun doen dan.

    In het Nederlands, ik lees al zo veel in het Engels, ik wil graag ook wat in het Nederlands lezen.

    LakeTown schreef:
    (...)


    Ugh, ik vond het einde van de Indringers echt zo verschrikkelijk! Dat einde was zo onbevredigend. De rest van het boek was wel leuk hoor, maar het einde verpestte het een beetje ^^
    Maar de Jagers is wel leuk, het verhaal is heel spannend geschreven. En daar worden Ulf en Wulf wat meer 'broertjes' als het goed is. In ieder geval komt er een moment dat ze zich gaan gedragen als normale mensen. Voor hun doen dan.

    In het Nederlands, ik lees al zo veel in het Engels, ik wil graag ook wat in het Nederlands lezen.


    Omdat het een open einde is? Daar hou ik zelf ook niet zo van, tenzij er een vervolg is. Als het laatste boek in een serie een open einde heeft, dan baal ik daar wel van. Een happy end is voor mij wel het mooiste einde.

    In de indringers vind ik Ulf en Wulf (die namen ook, echt goed bedacht) al meer volwassen en op de boot maken ze ook echt geen ruzie meer. En ze zijn het zo waar een aantal keer met elkaar eens. Stig vind ik zelf ook wel leuk, hij verandert zo. In ieder geval van een driftkop naar iemand die tot op zekere hoogte zich kan beheersen. Hoewel ik zijn actie tegen Barat echt hilarisch vond.

    Ik heb deel 5 op gezocht en zag dat als het goed is, hij in mei in het Nederlands verschijnt. Ik vind het ook fijner om het in het Nederlands te lezen. Dan begrijp ik het tenminste beter.


    Physics is awesome

    Ik ken die boekenreeks ik heb zelf de gehele serie van de grijze jager.
    Ik hou van de boeken.
    En tja ik wacht nu op een van de boeken van de kronieken van de kroon.


    Vampire + Servant = Servamp