• Hoi mensen,

    Hier mijn allereerste hulp topic en ja ik weet dus niet wat te doen.


    Ik weet niet hoe te vertellen en ik zal het ook niet te lang maken, maar ik heb al dagen last van slaapgebrek. Dit komt doordat ik van die dromen krijg die lijken alsof ze levensecht zijn.
    Bijvoorbeeld: Als ik wil slapen dan heb ik meestal een aantal secondes waardoor ik ineens het gevoel heb dat ik nog steeds op mijn mobiel zit, daarbij reageer ik heel erg op en schrik ik wakker. Dit heb ik elke avond. Ook heb ik van die waanbeelden waarbij ik denk dat er spinnen over het plafond lopen. (Ik overdrijf niet.)

    Ik denk dat dit door inspanning komt van school, maar ik slaap er erg slecht mee en ben ook uren wakker doordat ik niet durf te slapen. Soms heb ik ook van die nare gedachten dat ik bang ben dat ik mezelf ermee verwond of zelfs ergere dingen.
    Ik weet dus niet wat ik hierop moet doen.

    Ik hoop dat jullie het kunnen begrijpen en misschien tips of iets geven waardoor ik dit kan verminderen. Mijn ouders weten het al.
    De optie is om ermee naar deskundige te gaan.


    Vampire + Servant = Servamp

    Ik zou ook naar een deskundige gaan. Wij kunnen van alles zeggen, maar er zijn ook mensen die daarvoor hebben gestudeerd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hoe lang voordat je gaat slapen/in slaap valt zit je nog met je mobiel/laptop/pc/tablet? Het licht zorgt ervoor dat je slechter slaapt.

    Heb je al nachtrust thee, nachtrust druppels of slaap pillen geprobeerd?

    Als dat niet werkt kan je beter hulp zoeken.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2015 - 9:06 ]

    Ik heb dat ook een tijdje gehad, heel vreemd was het. Je kan inderdaad beter niet voor het slapengaan nog op je telefoon zitten, of je laptop. Drink een kalmerende thee voor je gaat slapen en kijk hoe het gaat. Als er geen verbetering plaatsvind, zit het toch wat dieper.
    Ik was gewoon constant bang voor van alles, dus ik denk dat het daardoor komt.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2015 - 11:21 ]


    Your make-up is terrible

    Lothbrok schreef:
    Ik zou ook naar een deskundige gaan. Wij kunnen van alles zeggen, maar er zijn ook mensen die daarvoor hebben gestudeerd.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik gebruik melatonine, daardoor val ik gemakkelijker in slaap.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Allemantheia schreef:
    Hoe lang voordat je gaat slapen/in slaap valt zit je nog met je mobiel/laptop/pc/tablet? Het licht zorgt ervoor dat je slechter slaapt.

    Heb je al nachtrust thee, nachtrust druppels of slaap pillen geprobeerd?

    Als dat niet werkt kan je beter hulp zoeken.



    Geen slaappillen beginnen nemen zonder dokteresadvies!

    Je zou inderdaad beter niet achter een scherm zitten net voor je gaat slapen. Probeer een boek te lezen dat je echt ontspant. Bij mij hielp het vroeger om kinderboeken te lezen wanneer ik bang was om te gaan slapen. Het leidt je van je angst af.
    Ook kan je vroeger proberen te gaan slapen. (Als je dat al niet doet natuurlijk)
    Ik merk dat ik angstiger word naarmate het later wordt.

    Dit klinkt misschien belachelijk, maar schaapjes tellen werkt! Als je je concentreert op een simpele, eentonige taak en daarbij je gedachten niet te snel laat afdwalen, val je sneller in slaap.

    Als je bang bent om te hallucineren in het donker, laat dan een klein lichtje branden. Daar is niets kinderachtig aan als het je een degelijke nachtrust geeft.

    Als niets werkt, zou je inderdaad best naar een deskundige gaan.


    Mhm?

    Een tijdje geleden heb ik ook dagen heel slecht geslapen door nachtmerries. Ze leken echt en daardoor was ik ook bang om te gaan slapen. Ik had rond die tijd wel last van wat stress en zo, misschien dat het toch aan school ligt of zo? Maar zoals andere zeggen, voordat je gaat slapen je mobiel wegleggen en je computer/laptop uitzetten. Bij mij helpt lezen voor het slapen gaan wel goed. Probeer te ontspannen en je hoofd leeg te maken. En anders inderdaad langs een deskundige gaan of even aan je dokter vragen wat je kan doen.


    16 - 09 - '17

    De opties van telefoon/laptop uitzetten en rustgevende thee drinken ga ik verder niet herhalen, want die tips heb je al;p
    Wat ook kan helpen, is ontspanningsoefeningen doen. Dat doe ik wel vaker en mij helpt het, maar natuurlijk is dat voor iedere persoon verschillend. Er zijn verschillende manieren van ontspanningsoefeningen, zo heb je bijvoorbeeld fragmenten waarbij een 'stem' je er door heen praat en je laat concentreren op je lichaam. Je kunt ook ademhalingsoefeningen doen, of ontspannen gaan liggen. Dat merk ik heel erg. Ik ga meestal in bed liggen met mijn handen op mijn schoot, maar als je ze langs je lichaam legt, ontspannen je armen veel meer. Probeer het voor de grap eens, je merkt echt de ontspanning!

    Goed. Naast ontspanningsoefeningen zou je het eventueel ook met je huisarts bespreekbaar kunnen maken en vragen om eventueel rustgevende/kalmerende of slaaptabletten. De laatste paar weken ervaar ik zelf veel stress, en op doktersadvies heb ik rustgevende tabletten gekregen, die me helpen met in slapen. Je kunt overigens ook sommige rustgevende middelen bij de drogist krijgen, deze zijn natuurlijk minder sterk dan die wat een huisarts zou voorschrijven.
    Daarnaast zou je, zoals al is aangegeven, ook naar een deskundige kunnen stappen met de vraag of die persoon je kan helpen bij je waanideeën of misschien andere tips voor het slapen.

    Hopelijk heb je hier wat aan! Veel succes iniedergeval!


    Inspiration can hit you any time

    Oh ja, sinds kort probeer ik ook yoga. Dat helpt ergens ook wel om te ontspannen.


    16 - 09 - '17

    Voor het slapen te gaan een tijdje niet achter een beeldscherm zitten (dus niet doen wat ik nu doe :'D). Je gaat namelijk er slechter van slapen. En 'slaap' thee. Het is niet om je in slaap te laten vallen zoals slaappillen, maar je wordt er wel rustiger van. Ook is het handig om geen chocolade, thee of andere voedsel met cafeïne te eten/drinken een paar uur voordat je gaat slapen. Het handig om ervoor te zorgen dat je hoofd 'leeg' is. Met onrustige gaan slapen kan zorgen voor dromen of slechte nacht rust.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2015 - 22:45 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik loop sinds ik me kan herinneren rond met slaap problemen dus ik snap wat je bedoelt. Wat ik zelf doe is voor het slapen in bad gaan met kalmerende thee en ik slik ook melatonine. Al denk ik niet dat je dat nodig hebt als je verder nooit last van slapeloosheid heb gehad want je lichaam raakt er gewend aan en als je ermee stopt dan krijg je weer snel last van slaapproblemen. Dus het is beter om dat spul links te laten liggen. :')

    [ bericht aangepast op 19 maart 2015 - 22:50 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Ik heb geprobeerd om geen mobiel te gebruiken voor het slapen gaan en het schijnt te werken. Bedankt voor de tips.


    Vampire + Servant = Servamp

    Ik denk dat deze tips hier best helpen voor een betere nachtrust, maar als jij bang bent dat je jezelf gaat verwonden zou ik echt niet te lang wachten om naar een professional te gaan .


    Every villain is a hero in his own mind.