• ik heb een rare tijd achter de rug, en zit op het moment in 5 gymnasium waar ik geen 'echte' vrienden heb, alleen mijn vriendje. Al mijn vrienden zitten in de 6e en zijn er volgend jaar niet meer. Nu moet ik dit jaar m'n pws beginnen en had ik echt geen idee met wie ik het moest doen, maar mag het vanaf nu bij ons niet meer alleen. Er was gelukkig nog wel iemand waar ik het goed mee kan vinden, alleen had ik de ballen niet om het te vragen.

    Nu heb ik net een huwelijks/pws aanzoek gestuurd en heeft ze gelukkig ja gezegd, dus heb ik een pws partner en ben ik stiekem ook best trots op mezelf. C:


    Spinning around, I'm weightless.

    Ooh zo'n soort van eindwerk?
    Want dat moet ik ook doen in het laatste jaar. Bij ons moet dat min. 25 pagina's tellen. :'D En we hebben een plagiaatmeter, zit je boven de idk 13% dan ben je gebuisd. :')

    Helemaal awesome dat het je lukte! Bij ons moet je het alleen doen. Yay (cat)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dotan schreef:
    Ooh zo'n soort van eindwerk?
    Want dat moet ik ook doen in het laatste jaar. Bij ons moet dat min. 25 pagina's tellen. :'D En we hebben een plagiaatmeter, zit je boven de idk 13% dan ben je gebuisd. :')

    Helemaal awesome dat het je lukte! Bij ons moet je het alleen doen. Yay (cat)


    Daar kan je het mee vergelijken denk ik haha c: Oh wow, harsh wel


    Spinning around, I'm weightless.

    Dotan schreef:
    Ooh zo'n soort van eindwerk?
    Want dat moet ik ook doen in het laatste jaar. Bij ons moet dat min. 25 pagina's tellen. :'D En we hebben een plagiaatmeter, zit je boven de idk 13% dan ben je gebuisd. :')

    Helemaal awesome dat het je lukte! Bij ons moet je het alleen doen. Yay (cat)


    Ik vraag me nog steeds af wat zo'n eindwerkstuk inhoud, lol. Dat zesde jaar wordt zo zwaar voor me. Met dat fucking eindwerkstuk, al dat werk dat ik ga hebben en dan nog eens het feit dat het mijn laatste jaar toneel is dan en dat dat inhoud dat ik zelf een stuk moet schrijven, ben ik zojuist achter gekomen. :'D


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Hecuba schreef:
    @Lotte; ik was zelf graag ook alleen gegaan maar dat mogen wij helaas niet meer (snap ik wel ivm stress en veel enzo, maar toch).

    @Qing: Profielwerkstuk is de hel. Voor zover ik heb gehoord. Hehe. Je begint in de bovenbouw van de middelbare school en het is een poepgroot werkstuk zegmaar, een soort "meesterproef". Je moet onderzoeken, analyseren, experimenteren, beschrijven en uiteindelijk een presentatie geven over jouw pws. Telt mee op je eindexamenlijst, gecombineerd met maatschappijleer en anw. Op mijn niveau moet je er 80 uur aan besteden (dus ik ga dood).

    Ik vond het heerlijk, haha. Overigens liegt vrijwel iedereen over die 80 uur, meesten zitten tussen 25-60 gok ik. Ook maakt het uit voor welk vak je het doet. Als je een exact vak hebt moet je inderdaad experimenten doen en zo, maar ik had geschiedenis, dus ik moest vooral veel stof doorwerken en daar een verslag van schrijven. Als je creatief bent kun je beter tekenen of muziek kiezen, daarmee scoor je (bij ons was dat iig) een heel hoog punt voor iets dat je zelf heel leuk vindt. Een paar vriendinnen van me hadden dat ook, zo een 8 of 9 binnen terwijl hun werk veel eenvoudiger was dan van mensen die echt moesten onderzoeken. Ben ik een beetje bitter over ja, maar je kan er ook goed gebruik van maken. ^^


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Tywin schreef:
    (...)

    Ik vraag me nog steeds af wat zo'n eindwerkstuk inhoud, lol. Dat zesde jaar wordt zo zwaar voor me. Met dat fucking eindwerkstuk, al dat werk dat ik ga hebben en dan nog eens het feit dat het mijn laatste jaar toneel is dan en dat dat inhoud dat ik zelf een stuk moet schrijven, ben ik zojuist achter gekomen. :'D


    Een bepaald onderwerp onderzoeken e verder op ingaan.
    Wist je dat je als eindwerk ook een stukje toneel mag schrijven? (Natuurlijk met de nodige research en evaluatie etc) bij ons toch, dusja. Twee vliegen in een klap. (;
    Eindwerk is idd zwaar werken, maar als je een onderwerp neemt dat je interessant vind, of al een heleboel over weet.
    Zo heeft iemand jij ons over de geschiedenis van een vliegtuig geschreven :'D iemand een filmscript gemaakt + film gemaakt, onderzoek naar de Griekse mythologie, etc. Je kan het zo gek nog niet bedenken. :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Wij hadden iemand die shakespear met Ovidius vergeleek haha.


    Spinning around, I'm weightless.

    Hecuba schreef:
    Wij hadden iemand die shakespear met Ovidius vergeleek haha.


    Oeh sounds great. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Zoiets zou ik wel graag willen doen haha, ook iemand had iets over LOTR en ik wil iets met boeken doen, figuring dat ik volgend jaar Engels wil studeren. Nu heeft zij een Deathly Hallows tattoo en is ze even gek van boeken als ik, dus dat zal wel goed komen c:


    Spinning around, I'm weightless.