• Sassenach

    Het gras om je heen is langer, de struiken wilder en de natuur lijkt dezelfde maar toch ook weer niet. Je hoofd bonst als een gek, vast en zeker een kater van de vorige avond. De cirkel met stenen, Craigh na Dun, om je heen is er nog steeds en de verhalen van de plaatselijke bevolking die je de vorige avond half dronken hebt weggelachen, lijken opeens niet meer zo dom te zijn als ze eerst leken.

    Als je verder gaat verkennen merk je dat de streek misschien dezelfde is, maar de tijd lijkt dat niet meer te zijn, ook al wil het rationele gedeelte van je verstand dat gewoon niet bevatten. Net wanneer je denkt dat je op een filmset bent beland, wordt er met scherp geschoten en is je hoofddoel opeens overleven. En wat moet je leerkracht Engels, meneer Randall, in een of ander gek kostuum met een rode vest?
    Overleven in een land dat je amper kent, terwijl je geen idee hebt in welke tijd je bent beland om maar te zwijgen van alle andere ongemakken. En waar zijn je vrienden trouwens? Je zou zweren dat je ze nog gezien hebt toen je wakker werd.

    Kort: Je belandt dus met een groepje unief-vrienden na een dronken nachtje whisky-‘proeven’ in 1743. Je hebt niets anders bij je dan de kleren aan je lijf.

    Gebasseerd op Outlander, maar aangepast/vereenvoudigd om het duidelijk te houden.


    Informatie


    Hou er aub rekening mee dat je niet meer in de 21ste eeuw bent. Heel wat dingen zullen dus niet meer werken en ook zal de plaatselijke bevolking raar kijken van heel wat zaken die wij tegenwoordig gewoon zijn. Zo horen vrouwen te luisteren naar mannen en niet een grote bek op te zetten, maar zullen mobieltjes en dergelijke zaken gezien worden als het werk van de duivel en worden heksen nog altijd op de brandstapel gezet.

    Als je iets niet weet, vraag het dan aub, ik heb nog nooit iemand opgegeten.

    Jaar: 1743
    Locatie: Craigh na Dun, buiten Inverness. Scottish Highlangs, Schotland
    Leiders: Engelsen: Kapitein Jonathan ‘Black Jack’ Randall; Schotten: Colum MacKenzie
    Situatie: een paar jaar voor de Jacobite Rising van 1745, de Engelsen en de Schotten leven al tijden op onrustige voet (eerste Jacobite Rising was in 1715, maar ze kunnen al eeuwen niet met elkaar opschieten). Er zijn meer dan voldoende spanningen tussen beide kampen.
    De Engelsen houden zich voornamelijk op in Fort Williams, terwijl één van de Schotse groepen huisvesting heeft in Castle Leoch.
    Transport: Te paart, paard/os & kar, te voet
    Betreffende tartans: of meer bepaald, de geruitte stof waarvan de kilts en andere kleding gemaakt werd. Elke clan heeft zijn eigen patronen. Over het algemeen worden meer eenvoudige patronen van weefsel gedragen, die minder opvallen. Op speciale gelegenheden komen ook een hoop fellere kleuren naar boven. Deze site heeft een heel mooie overzicht van allerhande tartans, geordend volgens Clan, op de letter klikken en de juiste familie zoeken. Niet alle opgesomde tartans zijn Schots!!!! (negeer de andere kleding die er staat.) http://www.scotweb.co.uk/tartan

    Er is nog heel wat informatie te vinden op de wiki: http://outlander.wikia.com/wiki/Outlander_Wiki (bevat spoilers!!!)
    Ook Google kan een grote hulp zijn, zeker voor de kleren.
    En mocht je benieuwd zijn naar welke Clan de jouwe geweest zou zijn, kun je hier even kijken. Wel heel beperkt in achternamen. http://www.scotclans.com/whats_my_clan/
    Daarnaast kun je je natuurlijk ook altijd met een zak chips voor de tv zetten en Outlander gaan kijken.


    Lijstje

    Naam:
    Leeftijd: (minstens 18j. Je bent unief student….)
    Uiterlijk: (FOTO!!!)
    Innerlijk:
    Verleden:
    Relaties:
    Extra:

    Rollen
    Je kan ook een van de rollen uit het boek/de serie spelen als je dat wilt. Claire Beauchamp is niet aanwezig, gezien 1946 totaal geskipt is. Frank Randall haar man, is verplaatst naar anno 2015 en jullie leerkracht Engels aan de unief.
    Plaatsen voor moderne mensen zijn beperkt, gezien het een vriendentochtje was door Schotland. Op de personages uit het verleden (aanwezig in de serie) zet ik geen aantal.

    Meisjes tijdelijk gesloten tot er wat meer jongens zijn!!!

    - Skye Kenzie Freya MacLeod DarkAng3l 1.1
    - Davina Iver Fletcher Abundance 1.2
    - Gereserveerd (McCarthy)
    - (Modern)

    - Aiden Rae Blackwood VladiFerr 1.2
    - (Modern)
    - (Modern)
    - (Modern)

    Geillis Duncan (word hernoemd) - Gereserveerd (Uptown)
    - James Alexander Malcolm MacKenzie Fraser – Gereserveerd (DarkAng3l)


    Faceclaims
    FF Checken mensen, dan we straks geen 7 tweelingen hebben bij wijze van spreken...
    Katrina Law – DarkAng3l
    Sam Heughan – DarkAng3l


    Regels
    • Minstens 250 woorden per post
    • Minstens 1 keer per week reageren, ik wil deze rpg levendig houden.
    • Reserveringen: max 48 uur
    • Personages zijn niet perfect. Wil zeggen, niet godmodden of powerplay
    • Hou het realistisch. Het is 1743, dus verwacht ook niet dat je mobiel het gaat doen….
    • 16+ toegestaan, maar waarschuw of gebruik spoiler. Anders bestaat er ook nog iets als pb
    • Alle topics worden enkel door mezelf, DarkAng3l aangemaakt
    • Gelieve naamsveranderingen door te geven
    • Er worden GEEN spoilers geplaatst over Outlander of de volgende boeken!!!
    • De regels dienen nageleefd te worden, indien niet het geval, word je verwijderd

    [ bericht aangepast op 10 mei 2015 - 19:46 ]


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    Mag ik een reservering voor een jongen?

    [ bericht aangepast op 24 april 2015 - 9:31 ]


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    TheDarkKing schreef:
    Mag ik een reservering voor een jongen?


    zeker
    welkom alvast


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    DarkAng3l schreef:
    (...)

    zeker
    welkom alvast


    Oké, bedankt.
    Ik zal proberen vanavond wat van de andere rollen te lezen en morgen mijn personage te maken.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Naam: Aeric Humphrey Knight
    Leeftijd: 20

    Uiterlijk: Aeric heeft kort blond haar en licht grijze ogen met een mysterieus tintje zijn ogen beschrijven zijn gevoel het beste vaak geven ze dus dan ook een wantrouwe blik af. Aeric heeft een gemiddelde lengte, hij is ongeveer 1.74 en weegt rond de 60 kg. Hij heeft zijn spieren lichtjes getraind en onderhoudt ze door te doen aan verschillende sporten en jagen. De kleding die hij vaak draagt zijn vaak donker en bedekt zijn lichaam voor het grootste deel.


    Innerlijk: 'De pen is sterker dan het zwaard.' Aeric heeft al genoeg keren laten zien dat dit ook werkelijk het geval kan zijn, als je het goed doet. Aeric is een meester in het bedenken van plotten en tactieken, en het spelen van denkspellen, ookal zijn zijn vechtkunsten niet sterk van de partij. Het is een lichtvoetige vechter die zijn tegenstander altijd op zijn of haar zwakste positie probeert te krijgen voor hij zelf de klappen uitdeeld, het heeft alleen tot dusver nog niet veel succes bewezen. Lief en goed voor de mensen om wie hij geeft, achterdochtig voor de mensen waar hij niks mee te maken wilt hebben of niet mag. Aeric is een zeer kalm iemand en het lukt hem zijn kalmte te behouden in zogezegd elke situatie.

    Verleden: Aeric is geboren en getogen in Engeland onder een familie van adellijke afstamming uit de vorige eeuwen. Zijn familie geeft veel om hem en hij geeft ook veel om zijn familie. Toen hij vijftien jaar oud was stak hij met zijn vrienden vuurwerk af op oud&nieuw, door een ongeluk raakte Aeric zijn rechter pink en rechter ringvinger kwijt en hield hij een angst voor vuur en explosies over.
    Relaties: Iemand al interesse?
    Extra's: Door het ongeluk kreeg Aeric de bijnaam 'The Knight of the Fingers' van zijn vrienden.

    [ bericht aangepast op 3 mei 2015 - 11:34 ]


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    TheDarkKing > Blackfyre

    [Ik heb de laatste tijd niet op de laptop gekund]


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Wanneer beginnen we? Dan kan ik daar rekening mee houden. (:


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Ik had gehoopt dit weekend, maa rik wacht nog op de afwerking van een aantal profieltjes


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    Yeah, sorry. ^^'
    Maar ik heb al wat ideeën.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Ik wil echt heel graag beginnen. Dus ik hoop dat iedereen zo snel mogelijk klaar is. ^-^


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Mijn personage komt deze avond nog, ik ben met haar bezig.


    Physics is awesome

    ik kijk uit naar de andere profieltjes die nog moeten komen
    ik hoop ten laatste ze morgen avond toch binnen te hebben om maandag te starten


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    Gaan ze in Engeland naar de universiteit of in Schotland? Dat vroeg ik mij ineens af.


    Physics is awesome

    de unief is in engeland. Ze zijn op studiereis in schotland


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    - Naam -
    ~ Calista (bijzonder mooi)
    ~ Hadenna (Roosachtige vlakte)
    ~ Finlay (Achternaam - Witte, eerlijk krijger)

    - Leeftijd -
    20 lentes jong

    - Uiterlijk -
    ~ Haar - Haar blonde en stijle haren heeft Calista van haar moeder. Haar haren reiken tot net aan de onderkant van haar borsten. Ze heeft het wel eens los, maar het zit vaker vast. Het liefst heeft ze het in een knot of vlecht, hoewel ze ook wel eens een staart maakt. Calista is blij met haar haren en krult ze dan ook bij hoge uitzondering, bijvoorbeeld bij een feestje waar ze echt mooi wil zijn. De wenkbrauwen van Calista hebben een donkere kleur, iets wat niet echt past bij haar lichte haar, maar zelf vind ze dit niet zo erg. Haar vriendinnen hebben wel eens gevraagd of ze haar haren heeft geverfd, dit is dus niet zo.
    ~ Ogen - Haar groene ogen heeft ze dan weer van haar vader, aangezien haar moeder hemelsblauwe ogen heeft. Ze zijn lichtgroen om precies te zijn en worden omrand door zwarte wimpers. Ze is trots op haar groene ogen, alleen vind ze zelf dat ze iets te klein zijn.
    ~ Lichaam - Met haar 1.52 meter is ze zeker niet de grootste en ze voelt zich ook klein. Dit vind ze vooral lastig als ze ergens niet bij kan of als mensen echt veel langer dan haar zijn. Zelf vind ze haar lengte wel schattig en ook wel bij haar passen. Voor de rest is ze ook wel blij met haar lichaam. Haar borsten zijn ook zeker niet de grootste, maar ze zijn ook niet te klein. Daarnaast vullen ze een jurkje of blouse aardig en dat is waar het om gaat vind Calista. Met de rest van haar vrouwelijke rondingen is Calista ook tevreden, haar billen hadden van haar wel iets ronder mogen zijn. Haar huid heeft een lichte kleur, toch kan ze snel bruin worden als ze genoeg zonlicht krijgt. Op haar lichaam zijn ook een aantal moedervlekken te vinden, zelf vind ze die nogal kenmerkend.
    ~ Kleren - Calista draagt graag jurken. Toch kun je haar ook vaak genoeg in een spijkerbroek met een t-shirt of een blouse zien. Ze wisselt graag af en bepaalt graag zelf wat ze aan trekt. Ze volgt niet de mode trends, ze trekt het liefst gewoon kleren aan waarvan zij denkt dat ze haar mooi staan. Ze is dol op hakken, want ondanks dat ze blij is met haar lengte vind ze dat ook het perfecte excuus om hakken te dragen.
    ~ Make-up - Calista draagt ook graag make-up. Het maakt haar iets meer zelfverzekerd. Ze weet dat ze er zonder ook wel mooi uit ziet, maar met vind ze zichzelf nog mooier.



    - Innerlijk -
    ~ Niet bang - Calista is niet snel bang te krijgen. Avontuur houdt mensen in leven volgens haar. Dat een avontuur ook gevaarlijk kan zijn, is waar Calista meestal niet over nadenkt. Calista is iemand die zich vol in een avontuur stort zonder na te denken over de gevolgen of wat te doen als er iets mis gaat. Gelukkig voor haar komt ze er vaak zonder kleerscheuren eruit en komt het wel goed. Als ze wel in de problemen komt, dan probeert ze zich goed mogelijk en zo snel mogelijk uit de problemen te helpen.
    ~ Niet op haar mond gevallen - Calista heeft een mening en als ze vindt dat iemand haar mening moet weten dan vertelt ze diegene ook haar mening. Ze is ook wel een feminist. Ze vind dat mannen en vrouwen gelijk aan elkaar zijn. Ze kan er dan ook niet tegen als een jongen of man de baas probeert te spelen over haar en zal hem dat ook duidelijk laten merken. Ze vind dan ook dat man en vrouw in een relatie aan elkaar gelijk zijn, een vrouw die de baas speelt over haar vriend of man kan Calista niet waarderen. Daarnaast heeft ze geleerd om haar mond open te trekken zodat mensen haar niet over het hoofd zien, iets wat wel eens is gebeurd bij haar familie.
    ~ Onverantwoordelijk - Dit hoort bij haar niet bang zijn en lijkt tevens haar derde voornaam te zijn. Ondanks haar leeftijd is deze dame nog niet helemaal volwassen. Ze kan wel voor zichzelf zorgen, maar voor andere mensen zorgen is wel een lastig punt voor haar. Plannen maken doet ze alleen voor school qua planning.
    ~ Vechten - Ze is zeker geen vechtersbaas, maar als de nood aan de man is kan ze wel zichzelf verdedigen. Op haar manier dan en het liefst pakt of grijpt ze iets waarmee ze kan slaan. Ze weet dat ze de meeste mensen kan verslaan omdat ze klein is en niet extreem sterk. Haar familie en vrienden/vriendinnen zal ze beschermen, met haar leven als het nodig is.
    ~ Schreeuwen - Dankzij haar familie heeft ze wel geleerd om zich duidelijk verstaanbaar te maken en dit doet ze wel eens door te schreeuwen. Dit is nog wel prettig voor de oren van anderen, volgens haar moeder. Haar gegil niet, iets wat ze graag doet als ze gefrustreerd is of geïrriteerd.

    - Verleden -
    Calista heeft een goed verleden achter de rug. Haar familie heeft haar wel eens over het hoofd gezien, maar ze houden wel van haar. Haar broers zien haar graag als hun klein zusje, maar Calista trok zich weinig van hun bemoeienissen aan en deed haar eigen ding. Ze heeft twee vaste relaties gehad en is daar netjes monogaam gebleven. Toch had ze er op een gegeven moment en heeft dan ook zelf beide relaties beëindigd. Hoewel ze weinig van haar broers adviezen aan trekt, geeft ze wel om hen en iedereen die hen een haar krenkt, is nog niet jarig. Toen een van haar broers werd bedrogen, omdat zijn vriendin vreemd ging, heeft die het geweten. Haar broer zelf is er tussen gekomen en heeft het uiteindelijk uit gemaakt, tot genoegen van Calista. Ze heeft altijd een goede band gehad met haar oma.

    - Relaties -


    - Extra -
    ~ Flirt - Hoewel Calista twee vaste relaties heeft gehad, is ze niet op zoek naar de ware. Ze is liever vrijgezel en flirt graag. Dus je moet als jongen of man speciaal zijn om haar hart te veroveren. Toch is ze niet iemand die iedere week met een andere jongen naar bed gaat. Hoewel ze graag flirt en haar best doet om het mannen het hoofd op hol te brengen, laat ze bijna niemand in haar bed toe. Dit omdat ze iemand graag even leert kennen en graag zeker weet dat iemand haar niet als een gemakkelijk meisje ziet.
    ~ Slet - Calista heeft een hekel aan dit woord en kan jongens en mannen die dit woord gebruiken niet echt waarderen. Zij vind dat als een jongen of man met zoveel mogelijk meiden of vrouwen mag vrijen, een meid of een vrouw dit ook mag. Een meisje, meid of vrouw die een slet wordt genoemd kan dan ook op haar steun rekenen. Ze vind het oneerlijk dat jongens en mannen er niet op worden aan gekeken en meisjes, meiden en vrouwen wel.
    ~ Oma - Ze heeft een goede band met haar oma. Deze heeft haar dan ook veel geleerd over de geschiedenis van Schotland en heeft haar de taal geleerd. Calista houdt ervan om in die taal te vloeken en ondanks verwoede pogingen van haar moeder om haar te stoppen, doet ze dit nog steeds. Daarnaast is ze net zoals haar oma gek op de natuur en weet ze redelijk veel van planten af.
    ~ Geschiedenis - Dankzij haar oma heeft ze een fascinatie voor geschiedenis en dit heeft haar doen besluiten om geschiedenis te gaan studeren. Het liefst zou ze lerares geschiedenis worden.
    ~ Bijnaam - Haar bijnaam is Cal en soms wordt ze door haar broers Cali genoemd. Ze geeft de voorkeur aan Cal en ze vind het ook niet nodig dat mensen haar hele naam zeggen. Ze vind Cal mooier dan Calista, omdat het kort maar krachtig is, net zoals zij.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2015 - 11:41 ]


    Physics is awesome

    DarkAng3l schreef:
    de unief is in engeland. Ze zijn op studiereis in schotland


    Oké, mijn personage heeft een Schotse achternaam dankzij haar vader en zijn familie. Maar heeft dan wel weer Engelse voornamen en is meer Engels dan Schots.

    Mocht je iets niet goed vinden, dan hoor ik het graag zodat ik het kan aanpassen.

    Misschien kunnen Calista en Skye vriendinnen of kennissen van elkaar zijn? Aangezien Skye drie jaar ouder is.


    Physics is awesome