• Hallo allemaal,
    Ik merk dat er de laatste tijd wat minder geschreven en gelezen wordt op Quizlet. Nu ben ik op andere schrijfsites iets tegengekomen waarbij men elkaar helpt en feedback geeft door leesgroepen te vormen en het lijkt me leuk om dit hier ook te introduceren.

    Het idee is dat mensen met dezelfde interesses elkaars verhalen gaan lezen en daar feedback op geven. Het is de bedoeling dat die feedback iets meer wordt dan ‘leuk!’ of ‘snel verder!’.

    Elke maand kan men zich voor een leesclub opgeven. Dit mag ook alleen als lezer/feedback gever, maar als je wilt dat jouw verhaal wordt gelezen is het óók de bedoeling dat je de verhalen van je leesgroep leest.

    Ik vermoed dat een leesgroep uit twee tot vier personen zal bestaan, maar dit hangt natuurlijk ontzettend af van het aantal mensen dat deelneemt. In het begin zal het even aftasten zijn, dus ook ik sta zeker open voor ideeën hoe ik dit in een goede vorm kan gieten.

    Je kunt je voor een leesclub opgeven door onderstaande lijst in te vullen:

    Verhaal (met link):
    Fandom/OP:
    Genre:
    Welke fandoms en genres lees je zelf graag?
    Wat wil je absoluut niet lezen?
    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen? (Zoveel hoofdstukken worden er natuurlijk ook van jou gelezen):


    In principe is het de bedoeling dat je in een maand tijd de verhalen van je leesgroep leest. Het is natuurlijk volkomen logisch als je het niet redt, maar probeer er wel naar te streven, zodat iemand die jou feedback heeft gegeven over een jaar niet nog steeds op jou zit te wachten.
    Leesgroepen mei!
    Het is de bedoeling dat iedereen minstens vijf hoofdstukken van elk verhaal leest en daar feedback over geeft. Meer mag natuurlijk altijd.
    Helaas waren er te weinig mensen die 16+ wilden lezen om het verhaal van Valhalla in te delen, maar als iemand tijd over heeft en daar geen problemen mee heeft, zou het leuk zijn als die naar haar verhaal, Fire isn't meant to fall in love with ice, zou willen kijken!

    Leesgroep 1:
    Maaaartje – Het drakenvuur
    DolGuldur – Leviathan
    Mmonroe – De wind der heidenen
    Hephaestus – Geen verhaal

    Leesgroep 2:
    Ainigma – The wolf and her hunter
    Dylazing – Zwarte Dagen
    Rechtertwix – Geen verhaal

    Leesgroep 3:
    Melizsa – I will survive the Hunger Games
    BoromirOfGondor – Draken brengen geluk
    MLQNT – Geen verhaal
    Oakheart - Geen verhaal

    Mocht je ook graag feedback willen geven, maar je vergeten zijn in te schrijven dan kun je gewoon aangeven bij welke leesgroep ik je kan zetten.
    Heb je feedback van iemand ontvangen? Laat het dan even aan mij weten!
    Opgegeven verhalen voor de maand juni
    Fire isn't meant to fall in love with ice van Valhalla [OP, romantiek, drama, 18+]

    Lezers zonder verhalen

    [ bericht aangepast op 1 mei 2015 - 11:56 ]

    Zou je mee willen doen?

    57.1% (24 stemmen)
     
    Ja, ik zou het fijn vinden om feedback van anderen te krijgen op mijn verhaal.

    16.7% (7 stemmen)
     
    Ja, ik help anderen graag.

    2.4% (1 stem)
     
    Nee, ik lees of schrijf eigenlijk niet op Quizlet.

    23.8% (10 stemmen)
     
    Misschien later, ik heb er nu geen tijd voor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb dan wel op "nee" moeten drukken in je poll, maar je idee klinkt awesome!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Verhaal (met link): Fire isn't meant to fall in love with ice.
    Fandom/OP: OP
    Genre: Romantiek, drama, 18+

    Welke fandoms en genres lees je zelf graag? Black Veil Brides, Cinema Bizarre, onbekende personen, vampier/fantasy OP. 16+, 18+, drama, romantiek
    Wat wil je absoluut niet lezen? Fanfic (+ hier is te lezen wat ik wel en niet lees, negeer het "lees dit eerst" stuk)
    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen? (Zoveel hoofdstukken worden er natuurlijk ook van jou gelezen): Maakt me niet uit.

    [ bericht aangepast op 21 april 2015 - 16:28 ]

    Kan je ook meedoen met een story die je nu inactief schrijft, maar later wel online gaat zetten op Q?


    16 - 09 - '17

    Dylazing schreef:
    Kan je ook meedoen met een story die je nu inactief schrijft, maar later wel online gaat zetten op Q?

    De anderen kunnen die story dan toch niet lezen? Dus dat lijkt me niet heel handig, haha.
    Hoe zie jij dat dan voor je? (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    DolGuldur schreef:
    (...)
    De anderen kunnen die story dan toch niet lezen? Dus dat lijkt me niet heel handig, haha.
    Hoe zie jij dat dan voor je? (:


    Wel, ik heb anders wel graag feedback voordat ik iets online zet, maar ik snap het.
    Vroeger zat ik ook in zo'n clubje, maar dat verliep in een inactieve story. Iedereen kon dan een hoofdstukje plaatsen dat andere moesten lezen en beoordelen. Maar nvm, het was gewoon een vraagje.


    16 - 09 - '17

    Dylazing schreef:
    (...)

    Wel, ik heb anders wel graag feedback voordat ik iets online zet, maar ik snap het.
    Vroeger zat ik ook in zo'n clubje, maar dat verliep in een inactieve story. Iedereen kon dan een hoofdstukje plaatsen dat andere moesten lezen en beoordelen. Maar nvm, het was gewoon een vraagje.

    Geeft niks, vragen stellen is prima. (:
    De enige oplossing die ik kan bedenken, is dat je de mensen uit jouw leesgroep co-auteur maakt zodat ze het kunnen lezen. Als jij dat wilt doen, vind ik het prima, maar je moet zelf beslissen of je dat fijn vindt of niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    I'm in!

    Verhaal (met link): Draken brengen Geluk
    Fandom/OP: OP
    Genre: Fantasy
    Wat wil je absoluut niet lezen? Stories met overwegend 16+ of romantiek
    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen? (Zoveel hoofdstukken worden er natuurlijk ook van jou gelezen): ligt aan de lengte


    Rest in Peace, Son of Gondor

    DolGuldur schreef:
    (...)
    Geeft niks, vragen stellen is prima. (:
    De enige oplossing die ik kan bedenken, is dat je de mensen uit jouw leesgroep co-auteur maakt zodat ze het kunnen lezen. Als jij dat wilt doen, vind ik het prima, maar je moet zelf beslissen of je dat fijn vindt of niet.


    Ik denk er wel over na.


    16 - 09 - '17

    BoromirOfGondor schreef:
    I'm in!

    Verhaal (met link): Draken brengen Geluk
    Fandom/OP: OP
    Genre: Fantasy
    Wat wil je absoluut niet lezen? Stories met overwegend 16+ of romantiek
    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen? (Zoveel hoofdstukken worden er natuurlijk ook van jou gelezen): ligt aan de lengte


    Top! ^^
    Ik was nog even de vraag vergeten wat voor verhalen je zelf leuk vindt om te lezen, dus kun je die nog beantwoorden? :3
    En aan je laatste antwoord heb ik niet zoveel haha. Misschien een schatting van het aantal woorden?


    Every villain is a hero in his own mind.

    DolGuldur schreef:
    (...)

    Top! ^^
    Ik was nog even de vraag vergeten wat voor verhalen je zelf leuk vindt om te lezen, dus kun je die nog beantwoorden? :3
    En aan je laatste antwoord heb ik niet zoveel haha. Misschien een schatting van het aantal woorden?


    haha, begrijp ik. Aantal woorden is inderdaad een goed idee. Ik wil wel ongeveer 5000 woorden lezen

    Het liefst lees in fantasy en sci fi, en ook fanfiction van series/films/boeken van die genres. Ook lees ik historische verhalen, maar ik ben bang dat ik dan een beetje verloren raak op het gebied van historische feitjes.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Hm, interessant. Even een MT voor later ^^


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Verhaal (met link): The Wolf and Her Hunter || Spencer Reid.
    Fandom/OP: Fandom, Criminal Minds, maar je kan het ook als OP lezen.
    Genre: Misdaad, psychologische thriller
    Welke fandoms en genres lees je zelf graag Fandoms maken me niet uit, maar kwa genres lees ik graag thriller, Fantasy, dystopia, detective. Drama en romantiek als subgenres.
    Wat wil je absoluut niet lezen? Verhalen met onnodig veel Smut. The Hunger Games fanfiction. One Direction Fanfic eigenlijk ook niet.
    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen? Ligt eraan hoeveel tijd ik heb, maar op zich per week wel 1500 woorden denk ik, op zijn minst. Dat ligt dan vaak rond de 3 hoofdstukken denk ik?

    [ bericht aangepast op 21 april 2015 - 16:35 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Verhaal (met link):
    Zwarte Dagen
    Fandom/OP:
    OP
    Genre:
    Thriller (drama, avontuur)
    Welke fandoms en genres lees je zelf graag?
    Teen Wolf, The 100, The Hobbit, The Maze Runner, etc. Ik lees zowat elk genre, alleen fantasy en sci-fi wat minder.
    Wat wil je absoluut niet lezen?
    Verhalen met ontzettend veel 16+/18+ in, 5 Seconds of Summer, Justin Bieber, Tokio Hotel, voetbal, anime/manga
    Hoeveel hoofdstukken wil je lezen?:
    3 - 5 hoofdstukken met 500 - 1000 woorden per story

    [ bericht aangepast op 23 april 2015 - 15:55 ]


    16 - 09 - '17

    Ik heb er zelf nu even geen tijd voor, maar ik wil wel even laten weten, dat dit echt een heel leuk initiatief is! (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik ben een blind kind, don't be mad.

    Mag ik ook mensen helpen en lezen, zonder zelf te schrijven?


    wat was dit ookalweer