• House of Glycias.




    De tijd waarin slaven, mannen in jurken, intriges, gladiatoren en driehoeksverhoudingen volkomen normaal was, is één familie te vinden, de Glycias familie, een immens rijk gezin dankzij hun prijsgladiatoren. Dit gezin met twee ouders — die beiden hun eigen geheim dragen — en hen kinderen, die zelf ook niet heilig blijken te zijn.
          Een groot huis is echter niet enkel gebouwd op de familie zelf, maar ook op degene die hen helpen — niet iedereen even vrijwillig — zoals hun slaven en gladiatoren, die ook ieder een uniek verhaal hebben.
          Zal de familie in gaan zien dat slaven soms ook gevoelens hebben, en dat hun rebelsheid hen ook in de problemen zou kunnen brengen. Vooral nu er word gesproken over Spartacus en zijn Ludus die aangevallen is door hem en de andere slaven..


    Rollen.
          Familie Glycias.
    » Faustus en Hadriana Glycias. || Ouders. || 1.6

    » Tatyana Aquilia Glycias. || Dochter. || DarkAng3l || 1.2
    » Livia Vesni Glycias. || Dochter. || Mhyresa || 1.3
    » Aurelia Agnesca Glycias. || Dochter. || Malachai || 1.8

    » Alistair Deborus Glycias. || Zoon. || Dumbledore || 1.5
    » Castor Remus Glycias. || Zoon. || C6H12O6 || 1.5
    » Horatius Bonito Glycias || Zoon. || TonyTurtlePerry || 1.5

          Slaven.
    » Charis. || Slavin. || Wrestler || 1.1
    » Nymeria. || Slavin. || Dionysia || 1.6
    » Varinia. || Slavin. || Eavan || 16
    » Nerissa. || Slavin. || Iraious || 1.6
    » Kalani. || Slavin. || Dumbledore || 1.7
    » Canace. || Slavin. || McCarthy || 1.11
    » Gereserveerd. || Slavin. || Sereine

    » Dionysius. || Gladiator. || Wrestler || 1.1
    » Saul. || Gladiator. || Blurryface || 1.1
    » Egan. || Slaaf. || Esca || 1.2
    » Mitxel. || Gladiator. || DarkAng3l || 1.2
    » Todor. || Gladiator. || Dionysia || 1.7
    » Cord. || Gladiator. || Wrestler || 1.8
    » Thorn. || Gladiator. || LakeTown || 1.11


    Regels.
    » Doe alsjeblieft niet mee als je denkt dat je er geen tijd voor hebt.
    » Er is een maximum van twee rollen per persoon.
    » Minimum van 200 woorden, dit moet gemakkelijk haalbaar zijn.
    » 16+ is toegestaan voor schelden of seksueel getinte onderwerpen.
    » Naamsveranderingen graag doorgeven in het praattopic.
    » Geen OOC in het speeltopic, daar is het praattopic voor.
    » Geen ruzies rondom dit RPG.
    » Relaties worden besproken in het praattopic, en ik wil ook dat iedereen met iedereen een relatie noteert.


    Relatielijst. Verplicht!
    Familie Glycias.
    × Tatyana Aquilia Glycias. »
    × Livia Vesni Glycias. »
    × Aurelia Agnesca Glycias. »
    × Alistair Deborus Glycias. »
    × Castor Remus Glycias. »
    × Horatius Bonito Glycias. »

    Slaven.
    × Charis. »
    × Nymeria. »
    × Varinia. »
    × Nerissa. »
    × Kalani. »
    × Gereserveerde slavin McCarthy. »
    × Gereserveerde slavin Sereine. »
    × Dionysius. »
    × Saul. »
    × Egan. »
    × Mitxel. »
    × Todor. »
    × Cord. »
    × Thorn. »

    Dit zijn enkel de rollen die al af zijn, hiermee mogen relaties al bepaald worden. c: Iedereen moet zo'n lijst invullen, de keus is aan jou of je nu al een begin maakt of dat je wacht tot iedereen klaar is. ;D


    Shipnamen.
    Namen.
    Dionysius × Tatyana.
    Egan × Castor.
    Saul × Charis.

    Shipnaam.
    Dionaya,
    Cagan.
    Chaul.

    Slavenlijst.
    Familielid.
    Tatyana Aquilia Glycias.
    Livia Vesni Glycias.
    Aurelia Agnesca Glycias.
    Alistair Deborus Glycias.
    Castor Remus Glycias.
    Horatius Bonito Glycias.

    Lijfslaaf.
    Charis.
         
         
    Nerissa.
    Egan.
    Varinia.

    Namen.
    Gebruikersnaam.
    Wrestler
    Mhyresa
    C6H12O6
    Iraious
    Sereine
    Blurryface
    LakeTown
    Esca
    DarkAng3l
    Malachai
    Dumbledore
    Dionysia
    Eavan
    McCarthy
    Naam.
    Cherona.
    Nien.
    Kyle.
    Anaïs.
    Maia.
    Newt.
    Lieke.
    Xanthe.
         
         
         
    Amber.
         
         

    [ bericht aangepast op 25 april 2015 - 22:57 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    Wrestler schreef:
    (...)

    Hahaha, echt hé? Ik had het ook verwacht, dus soms weet ze ons nog wel te verrassen, lol. xd Still love you, guuuurl.

    PARDON?

    c;
    Josh Dun was gewoon té cute.


    Caution first, always.

    Wrestler schreef:
    (...)

    Oh gosh, ik heb jouw naam like enkele jaren terug, voordat ik op Q zat, eens gebruikt in een verhaal. ö Haha, toevallig. Awesome naam though, al zal die wel vaak verkeerd gespeld worden.

    Vinden jullie het fijner als ik iedereens gebruikersnaam + (schuil)naam in de beginpost neerzet? Vind ik zelf altijd wel wat persoonlijker.


    Daar erger ik me wel aan, haha. Ik bedoel ik zeg ook niet bepaald bij, euhm, Sian - Jean ofzo. (Qua uitspraak.) And thanks. ^^


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Het is misschien ook een idee om een spoiler aan te maken met username en naam van die persoon, ik vind het persoonlijk namelijk hee l raar mensen met username aan te spreken ^^
    Mijn naam is Xanthe btw ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    × Tatyana Aquilia Glycias. »
    Canace kan het rebelse van Tatyana wel waarderen en vind het dan ook niet erg dat ze haar moet dienen. Voor de rest kan ze Tatyana ook wel waarderen. Ze zal geen kwaad woord over haar spreken.
    × Livia Vesni Glycias. »
    Het liefst gaat Canace, Livia uit de weg. Ze vind haar streng voor slaven, slavinnen en gladiatoren, eigenlijk te streng soms. Soms doet Livia haar aan Julius denken, iets wat ze liever niet laat merken. Daardoor mag ze Livia niet hoewel ze dit niet probeert te laten merken aan Livia.
    × Aurelia Agnesca Glycias. »
    × Alistair Deborus Glycias. »
    Alis is iemand die Canace zeker waardeert. Vooral zijn sarcasme zolang hij geen sarcastische opmerkingen tegen haar maakt. Zijn uiterlijk staat haar wel aan, maar ze zal nooit iets proberen met hem omdat hij een hogere is en ze niet denkt dat hij in haar geïnteresseerd is.
    × Castor Remus Glycias. »
    Net zoals bij Livia, gaat Canace hem liever uit de weg. Dit komt door zijn wisselvallig gedrag en wispelturigheid.
    × Horatius Bonito Glycias. »
    Canace is graag bij hem door zijn vrolijkheid en enthousiasme. Ze vind hem niet echt knap, toch verkiest ze hem wel boven Alis. Waarschijnlijk omdat hij haar doet denken aan haar broers.

    Slaven.
    × Charis. »
    De behulpzaamheid van Charis heeft Canace altijd gewaardeerd en dat ze zo liefdevol is. Charis is een van de personen waar ze een zwak voor heeft, iemand die ze zelfs zou beschermen mocht dit nodig zijn, hoewel ze dit op haar manier zou doen en dan zonder dat iemand het merkt.
    × Nymeria. »
    Nymeria vind Canace interessant vanwege haar kennis over wonden. Ze snapt dat Nymeria anders is bij de familieleden en het karakter van Nymeria vind ze dan ook een fijn karakter. Net zoals Charis, is Nymeria iemand voor wie Canace een zwak heeft. Ze kan er niks aan doen, haar beschermingsdrang bij Nymeria is groter dan bij anderen.
    × Varinia. »
    Canace weet niet zo goed wat ze met Varinia aan moet. Ze vind haar aardig, maar ziet zichzelf geen vriendinnen met haar worden.
    × Nerissa. »
    Nerissa is iemand waar Canace niet zo goed kent en ook niet weet hoe ze precies is.
    × Kalani. »
    Canace snapt dat Kalani nog een kind is, maar voorziet ook problemen door het karakter van Kalani. Toch vind Canace dat Kalani zich op een gegeven moment als slavin moet gaan gedragen, voor haar eigen bestwil.
    × Gereserveerde slavin Sereine. »
    × Dionysius. »
    Hij doet haar vaak denken aan haar vader. Daardoor is ze soms graag bij hem in de buurt en soms niet. Op de dagen dat ze haar familie mist, vermijd ze hem het liefst. Net zoals bij Charis zou Canace hem beschermen, mocht dit nodig zijn. Canace denkt dat niet dat dit nodig is, in haar ogen kan Dionysius goed voor zichzelf zorgen. Ze vind hem knap, maar zou nooit een relatie met hem willen hebben of het bed met hem willen delen, omdat hij haar aan haar vader doet denken.
    × Saul. »
    Saul komt heel sterk op Canace over, toch heeft hij iets waardoor Canace zich soms zorgen over hem maakt. Er iets is met hem, alleen kan ze haar vinger niet op leggen wat het is. Ze wil het graag te weten komen, maar weet ook dat Saul het haar waarschijnlijk nooit zal vertellen. Ze denkt dat hij daarom ook zo wispelturig kan zijn. Ze vind hem knap en kijkt graag naar hem, toch weet ze dat een relatie met hem geen goed idee zou zijn.
    × Egan. »
    Egan is iemand die Canace waardeert, omdat ze denkt dat ze misschien hem wel kan overhalen om haar te helpn om wraak te nemen op Julius en zijn vader mocht de gelegenheid zich ooit voor doen. Iets zegt haar namelijk dat hij het niet zo op Romeinen heeft. Ze vind het niet fijn dat Livia hem vaak straft, maar is bang dat als ze hem ongemerkt helpt, hij de schuld zal krijgen en dat Livia hem nog erger zal straffen.
    × Mitxel. »
    Canace vind het fijn dat Mixtel eerlijk en betrouwbaar is. Daarnaast herkent ze zichzelf voor een deel in hem, omdat zijn moeder een slavin is net zoals haar moeder.
    × Todor. »
    Todor en de kalmte die rond hem hangt, dat trekt Canace naar hem toe weliswaar onbewust. Zijn rechtvaardigheidsgevoel kan ze ook zeer zeker waarderen. Iets waardoor ze ook graag in zijn buurt is.
    × Cord. »
    Canace heeft haar oog op hem laten vallen. Ze weet dat hij niet goed voor is en zal dan ook zeker niet snel gebruik van zichzelf laten maken door hem. Toch kan ze er niet om heen dat hij haar hart soms wel sneller laat kloppen en dat ze het liefste de hele dag naar hem kijkt. Een kleine gunst zal ze hem nog wel schenken, maar zijn bed gaat ze echt niet in.
    × Thorn. »
    Ze mag deze man wel, vooral vanwege dat hij ervan kan genieten als[ iemand een verhaal vertelt. Hij is een van de weinige mensen die een verhaal uit Canace zou kunnen krijgen, omdat ze zeker weet dat hij het zal waarderen.


    Volgens mij heb ik nu iets bij iedereen, gebaseerd op hun karakter.

    Mocht iemand iets veranderd willen hebben, vriend/vriendin van Canace willen zijn of juist een vijand van haar willen zijn, ik hoor het graag.

    [ bericht aangepast op 26 april 2015 - 0:43 ]


    Physics is awesome

    Zo — gepost. Het is shitty, but hopelijk kan je (Amber) er wat mee. :')


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Blurryface schreef:
    (...)
    PARDON?

    c;
    Josh Dun was gewoon té cute.


    Het zou geen verrassing moeten zijn (':

    Iemand voor Ross?


    Bowties were never Cooler

    Voor als ik klaar ben met Caius: iemand voor Egan?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Esca schreef:
    Voor als ik klaar ben met Caius: iemand voor Egan?


    Canace?


    Physics is awesome

    McCarthy schreef:
    (...)

    Canace?

    Sure relatie vind ik ook heel erg goed ^^ Begin jij alvast met schrijven dan ga ik proberen mijn laatste hand aan Caius leggen ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik heb Todor nog?


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    ...

    [ bericht aangepast op 26 mei 2015 - 12:24 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik zit even naar de beginpost te kijken... Wat houden shipnamen in? Liefdesrelaties of iets anders?

    Thorn is straks waarschijnlijk toch weer vrij, dus als mensen iemand nodig hebben kunnen ze wel naar hem toe gaan ofzo

    [ bericht aangepast op 25 april 2015 - 23:03 ]

    LakeTown schreef:
    Ik zit even naar de beginpost te kijken... Wat houden shipnamen in? Liefdesrelaties of iets anders?

    Thorn is straks waarschijnlijk toch weer vrij, dus als mensen iemand nodig hebben kunnen ze wel naar hem toe gaan ofzo


    Shipnamen zijn relaties die mensen samen willen zien, of die waargekomen zijn. Ships eigenlijk gewoon?


    I'm your little ray of pitch black.

    Whooop, mijn lijstje is weer up to date. Als er iets aangepast moet worden, hoor ik het wel. (';

    Saul.

    Familie Glycias.
    Tatyana Aquilia Glycias » Tatyana's rebelse houding amuseert Saul. Hij vindt het geweldig om te zien dat ze zich los worstelt van verwachtingen. Hij mag haar, voor zover hij kan inschatten, zonder haar echt te kennen.

    Livia Vesni Glycias » Saul vertrouwt haar absoluut niet. Ze mag er dan uitzien als een engeltje, hij weet hoe wreed ze kan zijn. Iemand met een dubbelgezicht dus. Daar moet hij niets van hebben.

    Aurelia Agnesca Glycias » Aurelia's trotse houding zorgt ervoor dat Saul meestal op een afstandje blijft. Al kent hij haar niet goed genoeg om precies te kunnen plaatsen wat hem nou precies dwarszit.

    Alistair Deborus Glycias » Saul moet niets van hem hebben. Hij vindt hem vrij onsympathiek overkomen. Het feit dat hij overal kritiek over heeft, werkt Saul op de zenuwen, want wat heeft die gozer te zeuren? Hij is een rijkeluiszoontje, geen slaaf of gladiator.

    Castor Remus Glycias » Saul is wat terughoudend in de buurt van Castor. De man kan wat labiel uit de hoek komen en, ondanks dat hij hier zelf ook wel last van heeft, schrikt dat hem al snel af. Toch ziet hij ook wel weer in dat Castor waarschijnlijk niet een verkeerd persoon is. Hij kent hem gewoon niet goed genoeg om meer te weten.

    Horatius Bonito Glycias » Saul mag Ross wel. Het is hem duidelijk dat hij een vriendelijke man is met zijn hart op de goede plek. Dit is zeldzaam voor Saul en daarom heeft hij de neiging om contact te zoeken als Horatius in de buurt is. Ross is volgens Saul een man om op te bouwen en hij is sowieso Saul's 'favoriete' Glycias.



    Slaven.
    Charis » Charis is onderhand de enige persoon die Saul vertrouwt. Het is voor hem niet moeilijk om te zien dat zij een goed mens is, maar dit concept is voor hem zo vreemd, dat hij het nog moeilijk kan begrijpen. Toch voelt hij zich bij haar op zijn gemak en ondanks dat hij zijn eigen gevoelens probeert weg te stoppen, weet hij dondersgoed dat hij haar leuker vindt dan zou moeten. Hij is alleen doodsbang om de gevoelens toe te laten, laat staan er iets aan te doen.

    Nymeria » Saul vindt haar een aardige vrouw. Ze heeft voor zijn gevoel meestal een kalme, luchtige uitstraling en dit kan hij waarderen.

    Varinia » Saul herkent in haar dingen van zichzelf, maar hij kan niet precies plaatsen wat. Op de een of andere manier voelt hij zich wel op zijn gemak bij haar en hij vindt het dan ook altijd leuk en interessant om gesprekken met haar te voeren. Misschien dat hij bij haar wat meer laat vallen dan de bedoeling is. Waar hij bij anderen geen woord zegt over zijn verleden, gaat dit bij Varinia makkelijker.

    Nerissa » Volgens Saul is Nerissa een fijn persoon. Ze komt op hem over als kalm, maar ook als iemand die erg spontaan en grappig kan zijn. Voor hem is dit soms een hele verademing voor een gevecht wanneer hij gespannen is en het even niet ziet zitten.

    Kalani » Saul maakt zich vrij veel zorgen om Kalani. Hij was haar leeftijd toen hij bij zijn ouders werd weggehaald en hij weet dondersgoed wat er met een jong, weerloos persoon gebeuren kan. Wat hij erg leuk aan haar vindt, is haar rebelse houding. Deze had hij zelf niet toen hij haar leeftijd had, en het amuseert hem mateloos. Hierdoor krijgt hij ook wel weer hoop dat het goed zal komen met haar.

    Canace » Canace heeft toch wel een speciaal plekje in Saul's hart. Ze komt erg natuurlijk en vriendelijk op hem over en dit is voor hem erg belangrijk. Hij vertrouwt haar en zal bij haar sneller uit zijn schulp komen. Haar stille, bedachtzame houding stelt hem gerust.

    Dionysius » Saul vertrouwt Dionysius het meest van alle andere gladiatoren. Hij heeft veel van de bruut geleerd toen hijzelf weinig wist van vechten. Hier zal hij hem ook altijd dankbaar voor zijn. Het is voor hem wel duidelijk dat Dionysius ook een fatsoenlijk persoon is. Hij voelt zich echter nog steeds redelijk geïntimideerd als hij bij de man in de buurt is, maar meer zoals een kind zich voelt naast een oudere vriend.

    Egan » Saul kan zich wel vinden in Egan, gedeeltelijk omdat ze qua lichaamsbouw allebei zo verschillen van de meeste mannen in het huis. Hij waardeert Egan's rebelse houding, maar Saul is soms ook wat jaloers op hem. Egan heeft volgens hem namelijk 'geluk' gehad dat hij slaaf is gemaakt, terwijl Saul zijn eigen hachje moet redden in de arena.

    Mitxel » Saul kan min of meer inschatten wat Mitxel van hem vindt en hierdoor is hij rond deze man altijd wat teruggetrokken. Toch kan hij ook wel inzien dat Mitxel voor de rest te vertrouwen is. Dit komt onder meer door Mitxel's directe, ontspannen houding.

    Todor » Saul weet nog niet helemaal wat hij van Todor moet vinden. Hij heeft respect voor zijn onbevreesde houding, maar zijn roekeloosheid maakt hem ook onvoorspelbaar. Dit is iets wat bij Saul alarmbellen laat rinkelen.

    Cord » Saul vindt Cord nogal arrogant overkomen. Hij kan de man niet zo goed verstaan en zijn doordringende ogen maken Saul oncomfortabel. Het feit dat Cord vrij direct uit de hoek kan komen, maakt Saul ook gespannen. Zijn charme werkt niet echt op Saul, die kijkt dwars door de man heen. Het is niet zo dat Saul hem niet mag, maar hij vertrouwt hem ook niet echt.

    Thorn » Saul kijkt onwijs op tegen Thorn. De man houdt het al zo lang uit, dat hij volgens Saul de respect volledig heeft verdiend. Hij vindt het mooi dat de man zich in zet voor nieuwelingen, al is hij zelf in het begin te angstig geweest om raad te vragen. Zelfs nu zou hij de man niet snel aanspreken, maar hij voelt zich toch wat veiliger als Thorn in de buurt is. Dat is voor Saul al heel wat.

    Saul staat in principe open voor een romantische relatie, maar hij is te terughoudend om de eerste stap te zetten. Verder dan een romantische band wil hij voorlopig ook niet gaan. Hij kan zich niet voorstellen dat hij ooit vrijwillig met iemand op die manier het bed zou delen.


    Caution first, always.