• Hoor ik dat nu goed op de radio? Komt er een achtste boek?

    Ik ga op zoek naar artikeltjes, maar kon niet wachten om een topic aan te maken.



    Dit achtste boek in de reeks over de tovenaarsleerling wordt geen roman, maar is een boekversie van het scenario van het toneelstuk Harry Potter and the Cursed Child.



    Het zou er nooit komen, had schrijfster J.K. Rowling nog zo gezworen, maar op 31 juli zal er toch iets verschijnen dat erop lijkt: een achtste Harry Potter-boek. Dat is woensdagmiddag bekendgemaakt door Rowlings uitgever Little Brown.

    Dit achtste boek in de reeks over de tovenaarsleerling wordt geen roman, maar is een boekversie van het scenario van het toneelstuk Harry Potter and the Cursed Child. Dit toneelstuk is een nieuw verhaal van J.K. Rowling waarin ze de draad van Harry Potters leven oppakt. Het toneelstuk, dat vorig jaar al werd aangekondigd, gaat op 30 juli in première in Londen, om daar de rest van de zomer te spelen voor reeds uitverkochte zalen. Meteen na afloop van de première, op zondag de 31e om middernacht, verschijnt het boek.

    Burnout

    Harry Potter and the Cursed Child zal volgens de uitgever het verhaal vertellen van een volwassen Harry Potter, dat zich tien jaar na het einde van de zevendelige serie afspeelt. Potter is dan ambtenaar op het ministerie van Toverkunst. Hij kampt met een burnout en worstelt met zijn verleden en met het effect dat zijn roem heeft op zijn kinderen. J.K. Rowling schreef het toneelstuk samen met de regisseurs ervan, John Tiffany en Jack Thorne.

    Omdat het toneelstuk in de tryoutfase nog aangepast kan worden, zal het scenarioboek er in twee versies komen. Het boek dat aanvankelijk verschijnt is het scenario zoals dat zeven weken voor de première is, laat uitgeverij Little Brown weten. Na deze voorlopige ‘oefenversie’ verschijnt op een later, nog niet bepaald moment een tweede, definitieve versie.

    Het toneelstuk verschijnt deze zomer twintig jaar na het eerste deel in de Harry Potter-serie, Harry Potter and the Philosopher’s Stone. De serie verkocht wereldwijd 450 miljoen boeken. In november verschijnt nog een nieuw verhaal uit het Potter-universum, maar dan als film: de spin-off-film Fantastic Beasts and Where They Find Them. Hiervoor schreef Rowling een nieuw scenario op basis van een gelijknamig bijboekje bij de Potter-boeken.

    Bron: nrc.nl

    [ bericht aangepast op 10 feb 2016 - 17:12 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik heb er al een artikel over gelezen. Als er echt een achtste boek komt (beweren ze toch erg), dan ben ik in ieder geval benieuwd!


    16 - 09 - '17

    Dat zou echt geweldig zijn! Ik wil heel graag naar het toneelstuk, maar tot nu toe kan ik me ouders niet zo ver krijgen en tegen de tijd dat ik ze wel heb overgehaald is het vast weer uitverkocht.=c Dus ik ben blij dat er een boek van komt, tenslotte heeft niet iedereen de kans om naar Londen te gaan!=3


    You were born original, don't die as a copy.

    JAJAJAJAJAJA


    take me back to the basics and the simple life

    Ja, hier had ik ook al iets over gehoord. Een boekversie van een toneelstuk is wel een beetje wat anders dan een echt achtste boek, natuurlijk, maar ik snap dat mensen enthousiast zijn.

    Zelf weet ik niet precies wat ik denk. Aan de ene kant zou ik ergens wel willen dat ze het écht gewoon bij deze zeven boeken hielden, want meer en meer blijven toevoegen is een goede manier om de glans van iets goeds te halen. Anderzijds kan het ook best positief uitpakken, geen idee. Ik maak me in ieder geval wel een beetje zorgen. :'D
    Al vind ik het al wel heel fijn dat ze dat toneelstuk nu misschien gedrukt uitgeven! Mijn grootste probleem daarmee was namelijk dat lang niet iedereen zomaar even naar een theater kan, al helemaal niet als het stuk voorlopig alleen in London wordt opgevoerd.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Omfg yush. Ik kijk er gewoon nu al naar uit een analyse te schrijven over narratieve omzetting van toneelstuk naar boek. I love you J.K. Rowling. Grote voorbeeld wat betreft transmedialiteit toepassen op haar boekenreeks <3


    Happy Birthday my Potter!

    Jaaa ik had het gelezen!
    Ik hoop alleen niet dat het de vorige 7 boeken teniet doen maar toch wil ik hem heel graag lezen! Het is toch weer een kleine toevoeging, al vind ik het niet zo oke dat ze hem als een depresief persoon gaan neerzetten, haalt toch wel het beeld wat je zelf heb gecreerd weg...

    Wat ik ook heb gelezen is dat het precies 20 jaar na het eerste boek word gelanceerd... en toen dacht ik met mijn 21 maar "wauw ik ben echt met magie opgegroeid" :Y)


    [ bericht aangepast op 10 feb 2016 - 17:25 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    YESSSSSSS


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    OH MY GOD YES


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Reigns schreef:
    Ik heb er al een artikel over gelezen. Als er echt een achtste boek komt (beweren ze toch erg), dan ben ik in ieder geval benieuwd!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    *marks calander*


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    ... Ik weet het niet ...
    Ik wacht tot het boek uit is en de eerste fans het gelezen hebben... Dan ga ik beslissen of ik enthousiast ben.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    OMFGGGGG


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Harry Potter en de burnout? Dat klinkt... saai.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Van Harry Potter vs. Voldemort naar papa Potter vs. Burn-out. Hmm, ben niet heel enthousiast.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    SonOfGondor schreef:
    Harry Potter en de burnout? Dat klinkt... saai.


    Haha ik vraag me ook af hoe ze de spanning daarin zal gaan stoppen aangezien de vijanden allemaal uitgeschakeld zijn en het toch wel even iets anders klinkt, maar het zal wel een goede verhaallijn bevatten waarschijnlijk. (;


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.