• Once upon a time in a land far away called ‘The enchanted forest’. A beautifull magical land where everyone seems to have an happy ending. Or not everyone?
    An evil queen cursed everyone by sending them to a new world including herself. A world where she would be the one having a happy ending.





    Welkom in Storybrooke, het kleine onbekende stadje waar iedereen elkaar lijkt te kennen. Je hebt er de bibliotheek, De bekende B&B waar iedereen een ontbijtje, lunch en avondmaaltijd weet mee te pikken, de oude antiekzaak enzovoort. Het lijkt tot nu toe misschien goed en wel, echter heb je enkel dat gehoord wat mensen denken te weten van Storybrooke. Er is namelijk één klein verschil. De tijd staat er stil, en dat niet alleen. De bewoners hier zijn niet de normaalste. Elk persoon komt namelijk uit een sprookje, ja een sprookje, enkel weten ze dat niet van zichzelf. Het klinkt misschien gek, maar dat zijn de feiten.



    x Rollen x


    Demitrius Mise || Rumpelstilskin || Ainigma || [1.3]

    Joshua Aiden James Mise || The Huntman/ Wolf || Raccoon || [1.3]
    Cordelia Brooke Mays || Red Riding Hood || Constellation ||

    Chiara Jones || Captain Hook || Ainigma || [1.2]
    Max Wood || Peter Pan || The_Glue || [1.5]
    Beau Elliot Trinket || Tinker Bell || Raccoon || [1.7]

    Isabeau Solace || Bontepels || Clarick || [1.1]
    Fa Mei || Mulan || BoromirOfGondor || [1.4]
    Amelia Lynn Montgomery || Ariël || Fortis ||
    Lillian 'Lily' Bouvier || Belle || Little_Liars || [1.3]
    Elle Mera Alda || Esmeralda || Wrestler || [1.4]
    Eleanor Lynn Everett || Kida || HummingBirdx || [1.7]
    Vivian "Viv" Bluetown || Rapunzel || Cissy ||

    Lucrezia Rossini || Prinses Aurora || Alastor || [1.3]
    Prince Perrault || Prince Philip || Wrestler || [1.4]

    Snow White gereserveerd || Phxntasia
    Taylor Daniel Wise || Charming || Clarick || [1.4]

    Alladin gereserveerd || Fairytalest ||


    x Rules x

    × Minimaal 150 woorden per post.
    × Ruzie en gescheld mag IC, OOC niet.
    × Voorkom buitensluiten.
    × Geen Gary Stu's en Mary Sue's -perfecte personages-..
    × Enkel ik of Constellation openen de nieuwe topics.
    × Denk goed na of je mee wilt doen.
    × Reservaties blijven 3 dagen staan, uitstel met goede reden mogelijk. Tot wanneer je hebt staat achter je reservatie.
    × We willen het liefst deftige rollen en bepalen zelf of een rol wel of niet volledig af is. Is deze binnen drie dagen nog steeds niet voldoende dan vervalt je rol.
    × Wees creatief, je mag heus de sprookjes omdraaien !
    × Max 3 rollen, gelieve ook beide geslachten
    × Hou jongens en meisjes gelijk !
    × Vragen mogen gesteld worden en vooral heb plezier ! :3


    x Storybrooke Rules x

    - Inwoners kunnen de stad niet verlaten, wie dit wel doet moet te gevolgen dragen
    -Daden die tot criminaliteit behoren zijn niet toegestaan, wie dit toch doet word opgepakt


    Rollentopic
    Praattopic


    Begin
    Het is een rustige zaterdag ochtend in het stadje Storybrooke. De mensen gaan werken of hangen wat rond in het stadje. Echter toch is er wat aan de hand, namelijk de vloek is verzwakt. Hoe lang duurt het voordat de mensen hun 'vorig' leven gaan herinneren? Dagen, weken of misschien wel nooit? Hoe gaan ze ermee om en wat zullen ze doen als ze te weten komen dat ze niet meer terug kunnen?

    [ bericht aangepast op 26 april 2015 - 20:50 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    [MT]

    [MT]


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    MT


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    MT


    "Everyone forgets Icarus also flew" - Jack Gilbert

    MT


    You got teeth like a wolf, but you cry like a sheep

    Lillian Bouvier


    Met een geërgerde zucht keek ik de man van de levering aan. ''Dit is niet wat ik had besteld!'' zei ik al wijzend op de dozen, waar niet alles inzat wat ik had besteld. ''Dat is niet mijn probleem juffrouw Bouvier.'' zei de man verveeld. Een andere geërgerde zucht rolde over mijn lippen en ik kneep mijn ogen tot spleetjes. ''Best, dan doe ik die bestelling opnieuw.'' gromde ik. De man knikte en liep toen weer weg. Langzaam liet ik mij op een witte fauteuils vallen en keek kort mijn boutique rond. Dit was werkelijk vreselijk. Ik stond maar weer op en begon met de dozen uit te pakken en alles wat verkoopbaar was op te hangen.
    Uiteindelijk nam ik een pauze om maar ergens een kop koffie te gaan drinken. Ik pakte mijn beige jas, deed die aan en greep mijn sleutels om daarna achter me de deur in het slot te doen. Vervolgens liep ik over de straten door Storybrooke en keek ik om mij heen. Iets aan de dag voelde vreemd en wat wist ik niet.[Iemand voor Lillian?]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    MT.

    [ bericht aangepast op 27 april 2015 - 0:25 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    [Ik heb Vivian wel voor Lillian?]


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Elle Mera Alda.


    Mijn winkel moest zo geopend worden, en ik stond hier nog op mijn gemak mijn haren te doen. Soms kon ik zo slordig zijn, iets waar ik op normale dagen alles behalve last van had. Iedereen had vast wel van die dagen dat je gek van jezelf kon worden? Ja, dat was het nu al, op een vroege zaterdagochtend. Gelukkig hing er een lekker weertje aan de lucht, anders zou echt niets meewerken.
          Ik trok de nieuwste schoenen aan die gisteren bij mijn winkel aangekomen waren en bekeek ze even in de spiegel terwijl ik mijn haren schudde. Alles zag er weer op en top uit, wat ik wel prima vond. Ik greep naar mijn handtas – uiteraard ook uit de nieuwe collectie – aangezien ‘don’t get high on your own supply’ niet werkt als je een kledingzaak hebt, tenminste niet voor mij.
          Met grote passen liep ik het huis uit, maar niet voor ik nog een appel uit de fruitmand wist te pakken en vervolgens de deur achter mijn kont dicht te gooien. Met de appel in mijn hand spelend wandelde ik op een rustig tempo richting mijn werk terwijl ik mijn telefoon pak om Joshua belde. Vandaag had ik een mannelijk model nodig om de eerste mannenkostuums dat ik wilde verkopen, dus wilde ik hem en twee van zijn vrienden optrommelen.

    Prince Perrault.


    Op een rustig drafje liep ik de koffieshop uit, de enige die op deze tijd al zijn deuren had geopend. Onderweg had ik al gezien dat Lillian al wat problemen had gehad, dus besloot ik haar dag eens proberen te maken. Een goede daad zo nu en dan kan niemand uiteraard kwaad. Het was nou niet alsof het iets zwaars was, want ik haalde toch iedere ochtend mijn koffie, en ik wist toevallig nog hoe Lillian hem dronk.
          Toen ik haar echter de hoek om zag komen begon er een grijns op mijn gezicht te spelen. Ze liep richting de koffieshop, wat betekende dat ik blijkbaar ook nog eens gedachtes kon lezen. Ik stopte haar en reikte de koffie naar haar aan. ‘Twee suiker, één melk.’ Er verscheen een oprechte glimlach op mijn gezicht. ‘Zo dronk je het toch het liefst?’
          Ik trok mijn vest uit, aangezien ik het nu eigenlijk al warmer vond dan ik had verwacht. Deze hing ik nonchalant over mijn arm terwijl ik mijn aandacht weer op Lillian richtte. ‘Ik zag dat je al een vreselijke ochtend had.’


    I'm your little ray of pitch black.

    MT


    Geloof niet alles wat je denkt

    Lillian Bouvier



    Toen ik de hoek om was en een paar stappen had gelopen werd ik gestopt door iemand. Mijn blik viel op de persoon en ik glimlachte naar Prince. ''Twee suiker, één melk.'' glimlachte hij en hij gaf mij een beker met koffie aan. ''Zo dronk je het toch het liefst?'' Langzaam knikte ik en mijn glimlach werd groter. ''Bedankt, koffie is precies wat ik nodig heb op een zaterdag ochtend.'' Ik nam een slok uit de beker en keek even de straat rond. Nog bijna geen enkele winkel was open en er was ook nog bijna niemand op de straat. ''Ik zag dat je al een vreselijke ochtend had.'' zei hij. Ik keek Prince weer aan en beet kort op mijn lip. ''Mijn leverancier had niet alle goede kleding en accessoires bezorgt of het was alles wat ik niet had besteld. Dus ik zal even moeten zien wat ik wel en niet kan gebruiken.'' vertelde ik hem en weer nam ik een slok koffie.
    ''Dus, heb je nog veel te doen bij de garage vandaag? Of niet zoveel?'' vroeg ik hem toe, omdat ik het altijd wel netjes vond om ook interesse in anderen te tonen.

    [ bericht aangepast op 26 april 2015 - 18:46 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded


    Isabeau Solace

    Zodra het eerste licht mijn door de traptreden scheen werd ik wakker. De nacht was relatief koud geweest en mijn ledematen waren verkrampt toen ik overeind kwam. Een korte inspectie van mijn jaszak gaf aan dat ik nog zo'n twintig dollar had en me het kon veroorloven om een beker koffie te gaan halen. Mijn hele lichaam begon te tintelen toen ik de warmte van de koffieshop instapte en in de rij aansloot. Een paar jaar geleden zou ik een of andere fancy koffie gekocht hebben met alles erop en eraan maar nu ging ik voor gewone zwarte koffie, het smaakte minder goed maar was ook maar kostte slechts de helft zodat ik morgen nog een keer een beker kon halen. Ik had geen zin om de kou weer in te gaan en nergens waar ik moest zijn dus ik nam plaats aan een van de tafeltjes in de winkel en keek naar de mensen die hun ochtendkoffie kwamen halen terwijl ik kleine slokken van mijn eigen koffie nam.


    "Everyone forgets Icarus also flew" - Jack Gilbert

    Lucrezia Rossini
    Ik schrok wakker van mijn wekker die ineens afging, ik zette hem uit en keek hoe laat het was met een diepe zucht sloeg ik de dekens van me af en stond op.
    'Waarom moet ik altijd zo vroeg werken?' fluisterde ik zachtjes tegen mezelf.
    Uit mijn kledingkast pakte ik een blauwe jurk, een zwarte legging en schoenen die er goed bij passen en trok ze aan, in de badkamer kamde ik mijn rode haren tot er geen enkele klit meer inzat en deed ik een staart in.
    Beneden at ik nog even een broodje met kaas en besloot toen ik zag dat ik nog genoeg tijd had om in de koffieshop wat koffie te drinken, ik pakte mijn sleutels, trok mijn jas aan en liep naar buiten.
    Het was nog best rustig op straat, sommige waren nog thuis of winkel eigenaren waren nog alles op orde aan het zetten voordat ze hun winkel open gooide.
    In de koffieshop was het dan wel al druk, ik bestelde een koffie met suiker en melk en ging aan een tafeltje zitten.

    [ bericht aangepast op 26 april 2015 - 11:25 ]


    Joshua Aiden James Mise


    Het geluid van kletterend water en de warme druppels die op mijn huid vielen waren rustgevend, zo zou hij wel uren onder de douche kunnen zitten, maar helaas was dat niet mogelijk. Nadat hij zich helemaal afgespoeld had draaide hij de douchekraan dicht en stapte de warme douche uit om dan meteen kennis te maken met de koude badkamertegels. Snel droogde hij zich af en deed zijn verse kleren aan, zijn joggingskledij stak hij dan in de wasmand en dan begon hij met zijn haren. Joshua was al vroeg uit de veren en had net door de stad zitten joggen zoals hij iedere ochtend deed. Zo bleef hij fit en kon hij nog eens genieten van het stukje natuur waar hij altijd doorheen liep. Hij wist niet waarom maar het groenige woud leek hem erg vertrouwd. Hij was net klaar met zijn haren in model te brengen of zijn smartphone ging af. Joshua aarzelde ook niet lang en nam op wetende dat het Elle zou zijn. "Goedemorgen schoonheid." zei hij grijnzend en liep ondertussen de badkamer uit en ging te trappen af zodat hij in de gang terecht kwam. "Aan wat heb ik je telefoontje te danken?" vroeg hij nieuwsgierig en lichtelijk flirterig. Terwijl hij wachtte op haar antwoord bekeek hij zichzelf nog eens keurend in de spiegel. Zijn outfit bestond uit een simpel wit shirt met daarboven een grijze blazer en een inktzwarte broek. Het was stijlvol maat ook niet om echt te pronken met zijn rijkdom en dat vond hij prima zo.



    Beau Elliot Trinket


    Beau had vreselijk geslapen, zijn lakens waren door al het woelen op de grond beland en de sofa waar hij insliep had absoluut geen comfort maar dat was hij gewend. Beau besloot dus maar om op de staan en zo stil mogelijk zich om te kleden, de andere jongens waren vast nog aan het slapen en hij wilde ze niet wakker maken. Toen hij klaar was met zich om te kleden ging hij het huisje uit en vervolgde zijn weg naar het centrum en op zijn weg keek hij rond. Beau wilde niets liever dan een job hebben of een mooi huis zoals de meesten in Storybrooke maar het leek hem praktisch onmogelijk. Hij kon bijna niets en overleefde dus op gestolen goederen of moest vertrouwen hebben in mensen maar dit alles maakte zijn leventje moeilijk. Hier in het centrum vertrouwde hij maar één iemand en dat was Chiara ze begreep tenminste hun situatie en keek hem niet aan als een vuile straatrat. Na zo'n tien minuten onderweg geweest te zijn kwam Beau aan bij de bakkerij en stapte binnen in de hoop dat ze er al zou zijn.



    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Elle Mera Alda.


    De hoge hakten maken overduidelijk hun geluid terwijl ik mijn weg maakte richting mijn eindbestemming, ’Goedemorgen schoonheid,’ hoorde ik ineens aan mijn oor, terwijl er een grijns op mijn gezicht speelde, ‘aan wat heb ik je telefoontje te danken?’ Er was een nieuwsgierige ondertoon te horen, evenals de gewoonlijke flirterige toon die zijn stem droeg.
          ‘Ik had eigenlijk een vraag, een serieuze vraag ditmaal,’ grapte ik, waarna ik mijn toon wat serieuzer maakte, ‘vanmiddag rond vier, vijf uur komen er enkele mensen die mij willen helpen met nog één winkel – mannenkleding, zoals ik je al verteld had – maar ik ben eigenlijk op zoek naar mannelijke modellen. Sowieso moet jij er dus bij zijn, met je goddelijk lichaam,’ ik lachte even kort, al was het geen grap geweest, ‘en misschien dat je wat vrienden op kunt trommelen?’ Het laatste klonk een beetje smekend, aangezien ik echt hoopte dat hij iemand zou kunnen regelen, al zou ik hem er uiteraard niet raar op aan kunnen kijken, vooral gezien ik het eigenlijk ook te laat regelde.
          Ik had de winkel bereikt, opende hem en stapte naar binnen. Overal klikte ik de lichten aan en fleurde ik het allemaal weer op. Ik haalde vervolgens de post uit de brievenbus en liep ten slotte naar het kantoortje, waar ik het zo allemaal even zou doornemen. ‘Ik heb een raar onderbuik gevoel,’ al had ik geen idee wáárom ik dit precies zei, het was iets spontaans, ‘ach ja.’
          Met de brievenopener begon ik eraan om alle post alvast te openen, zodat ik er direct aan zou kunnen beginnen. ‘Trouwens, ik kan Taylor ook nog lastigvallen.’ Het was spontaan in me opgekomen, en eigenlijk vond ik het zelf wel een goed idee. Ik had mannen nodig, en ik kon iedereen gebruiken die ik wilde. Als ik er meer had, zou dat professioneler staan.

    Prince Perrault.


    Lillian had een langzaam knikje mijn kant op geworpen zodra ik haar vroeg wat ze lekker had gevonden, wat mij een beetje het idee gaf alsof ik iets verkeerds had gedaan. Haar glimlach werd echter groter, wat ervoor zorgde dat mijn glimlach erop reageerde. ‘Bedankt, koffie is precies wat ik nodig heb op een zaterdag ochtend.’
          Ikzelf nam een slok van mijn koffie, en ook Lillian leek op te merken dat er vrijwel niets te doen was in de omgeving. Het was een zaterdagochtend, dus er zou wel wat meer leven in de brouwerij komen. Nu was het echt nog een dooie boel, wat me een raar voorgevoel gaf. Deze wuifde ik gelijk weg zodra Lillian begon te praten, nadat ze gestopt was met op haar lip te bijten. ‘Mijn leverancier had niet alle goede kleding en accessoires bezorgt of het was alles wat ik niet had besteld. Dus ik zal even moeten zien wat ik wel en niet kan gebruiken.’ Ik zuchtte geërgerd, aangezien ik dat ook vaak zat had bij de garage. ‘Laten we het er maar op houden dat sommige mensen moeite hebben met lezen.’ Ik lachte het verder maar even weg, aangezien wij er toch niets aan konden doen. ‘Ze zullen het ooit wel leren, om maar positief te blijven.’
          ‘Dus, heb je nog veel te doen bij de garage vandaag? Of niet zoveel?’ vroeg de brunette me uiteindelijk. Ik dacht even na. Was er eigenlijk veel te doen? ‘Er zijn sowieso twee auto’s waar hard aan gewerkt moeten worden. De rest heeft kleine vervangingen nodig, dus het valt mee.’ De technische termen hield ik maar achterwege, aangezien weinig mens dat echt kon waarderen. ‘Half dagje, schat ik zo in.’ Een glimlach speelde weer rondom mijn lippen, waarna ik een slokje nam.
          ‘Maar als je het niet erg vind ga ik er weer vandoor, hoe eerder ik begin, hoe eerder ik weer naar huis kwam.’ Ik gaf haar een simpele knipoog, waarna ik doorliep. Het was fijn geweest om Lillian weer eens te spreken, maar op tijd op het werk aankomen was ook een belangrijk punt in mijn leven.


    I'm your little ray of pitch black.