• Hello peeps —

    Donderdag ga ik voor een lang weekend naar een vriendinnetje in Milaan die daar een half jaar aan het studeren is en daarvoor moet ik natuurlijk mijn koffers (oftewel koffer) gaan pakken. Doordat ik maar een aantal dagen ga vond ik het onnodig om een gigantische koffer mee te gaan zeulen en heb er daarom voor gekozen om alleen handbagage mee te nemen (maximaal tien kilo).

    Nu heb ik een aantal vragen aan jullie:
    — Hebben jullie nog "gemakkelijke" manieren om zo'n klein koffertje in te pakken?
    — Wat moet ik absoluut niet vergeten (ik vergeet namelijk altijd wel wat) voor vijf dagen Milaan?

    Alvast heel erg bedankt voor de hulp <3


    T-shirts en truien onderaan, gaatjes vullen met sokken en ondergoed en broek en hemden gaan altijd bovenaan :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik weet niet of het in jouw situatie van pas komt, maar ik heb de laatste keer deze post gebruikt. Werkte perfect.


    Caution first, always.

    Ik had ergens gezien dat het slim is om shirts enzo op te rollen. Sokken oprollen en in je schoenen stoppen.

    Ik ga donderdag ook weg =3 al heb ik ewl veel bagage nodig voor twee weken al is het spul allemaal dun en kort dus er zal veel ruimte overblijven zodat we eten mee kunnen nemen voor mijn broer

    Veel plezier. vergeet niet om opladers mee te nemen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Op de koffer gaan zitten als je hem dicht doet en vergeet geen zonnebrand of lippenbalsem. Het is daar waarschijnlijk een stuk zonniger dan hier en ik heb genoeg lippenbalsemloze vakanties meegemaakt om te weten dat dat pijn kan gaan doen. :x


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Alle grotere dingen vierkant opvouwen. Volgens logica is dit beter dan oprollen. Ja, oprollen voorkomt (meestal) kreuken, maar als je alleen maar opgerolde dingen hebt, heb je daartussen nog veel ruimte. Vierkant, en dan zo goed mogelijk naast elkaar/op elkaar. De grote, passende dingen van onder en dan lossen dingen van boven. Vul gaten inderdaad op met sokken of andere kleine dingen. En zoals Wiarda zegt, op je koffer gaat zitten als je het dicht doet. :Y)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik lees even mee, ga over 2 weken voor 3 weken weg. Ben heel slecht in optimaal gebruik maken van de beschikbare ruimte :')


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Je moet sowieso even de regelementen lezen voor vloeistoffen die in je handbagage mogen want ik lees hier dingen over zonnebrand enzo maar volgens mij mag je alles bij elkaar maar 100ml mee. Verder sluit ik me aan bij alles dat hier gezegd is.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Vergeet niet dat je in je handbagage alleen vloeistoffen per 100ml in een sealbag mag meenemen. Overleg eerst met je vriendin wat voor shampoo en alles zij heeft, zodat je je daar niet druk over hoeft te maken. ;3 Voor andere dingen kan je bij de meeste winkels flesjes van 100ml kopen om dingen in te stoppen.

    En verder moet je veel plezier gaan maken, natuurlijk!


    Your make-up is terrible

    Wieh — bedankt voor de tips allemaal al <3 Morgenavond ga ik hoogstwaarschijnlijk beginnen met mijn spullen bij elkaar zoeken en dan ga ik donderdagochtend voor het echie m'n koffertje inpakken.

    Vraagje: Weet iemand trouwens hoe het zit met deodorant/hairspray in je handbagage? Geldt dat ook voor 100ML of is dat iets wat gewoon helemaal niet mag?

    [ bericht aangepast op 28 april 2015 - 18:31 ]


    Scandal heeft me ooit eens de tip gegeven om kleding de manier zoals in de video hieronder op te rollen. Het hielp geweldig voor mij, aangezien al mijn kleding voor een week in mijn weekendtas paste en ik ook nog ruimte over had. Het laatste gedeelte gaat over hoe je dat goed kan doen, het eerste meer om ander spul in je koffer te krijgen.

    [ bericht aangepast op 28 april 2015 - 18:48 ]


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Vergeet niet je tandenborstel. Dat doe ik altijd x)


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Zware kleren zelf aan doen (denk aan leren jasjes). Scheelt weer kilo's.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Plastic tasjes voor vieze/natte kleding en voor wat het nog meer van pas kan komen.

    Om je sokken niet kwijt te raken, zou ik sok in sok proppen zodat je altijd een paar hebt. Ik weet niet of je zo'n rolkoffertje meeneemt, maar daar zit meestal in de deksel aan de binnenkant een ruimte met een rits. Ik prop daar altijd ondergoed en sokken in omdat ik het daar dan snel terug kan vinden.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Het is volgens mij trouwens in totaal 100 ml en niet 100 ml per verpakking. Ik zou al mijn vloeistoffen gewoon daarkopen en je vriendin heeft vast wel tandpasta en shampoo die jij kunt lenen (:


    I am an idiot, I move.