• Hoi Hoi,

    wat is nou het juiste woord ??
    zelf ben ik druk bezig in mijn hoofd met ruzie maken over dit woord.

    help ??

    groetjes ^^


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Ik maak altijd ruzie over ''Het'' Schilderij of ''De'' schilderij

    Uptown schreef:
    (...)

    Wat alleen sap? Jus = sap, d' = van, orange = sinaasappel.

    'Sap van' is dan sinaasappelsap.
    Maar er wordt door de ts gevraagd naar de vrucht, sinaasappel. (:

    Smileypup schreef:
    Ik maak altijd ruzie over ''Het'' Schilderij of ''De'' schilderij


    Volgens mij is dat niet echt relevant nu? Maar het is 'Het schilderij'.

    @Awilix: weet ik... Ik reageerde toch ook al? -- zie pag 1.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Nou, het is in elk geval al duidelijk dat het sinaasappelsap is. Ik heb trouwens nooit gesnapt waarom het soms als sinasappelsap geschreven wordt, want (hier, in elk geval, ik weet niet hoe het elders is) spreek je het ook gewoon uit als sinaasappelsap. Al wordt dat woord vaak gewoon door fruitsap vervangen, haha. Maar dat betekent dan wel enkel sinaasappelsap, appelsap blijft appelsap.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Headey schreef:
    Nou, het is in elk geval al duidelijk dat het sinaasappelsap is. Ik heb trouwens nooit gesnapt waarom het soms als sinasappelsap geschreven wordt, want (hier, in elk geval, ik weet niet hoe het elders is) spreek je het ook gewoon uit als sinaasappelsap. Al wordt dat woord vaak gewoon door fruitsap vervangen, haha. Maar dat betekent dan wel enkel sinaasappelsap, appelsap blijft appelsap.


    In Nederland zeggen we sinasappel en sinasappelsap, haha. We gebruiken geen lange a.


    Your make-up is terrible

    Uptown schreef:
    (...)

    Volgens mij is dat niet echt relevant nu? Maar het is 'Het schilderij'.

    @Awilix: weet ik... Ik reageerde toch ook al? -- zie pag 1.

    Over het hoofd gezien. My bad.
    Dit is voor mij trouwens pas de eerste reactie op pagina 2 (':

    [ bericht aangepast op 14 mei 2015 - 12:09 ]

    Woooow, wacht! Sinaasappel is dus ook een normaal Vlaams woord? Want iedereen in mijn omgeving gebruikt appelsien en ik niet, dus ik dacht dat ik door het vele lezen weer een 'Hollands' (sorry) woord gebruikte. (Ik zeg namelijk ook vast en zeker, terwijl praktisch elke Vlaming zeker en vast zegt...).

    OT: Ja, het is dus met twee A's, maar dat had je vast al door nu (: Ik zeg trouwens ook fruitsap, aangezien appelsiensap of sinaasappelsap veel te lang is xd


    Mhm?

    Assassin schreef:
    Bij Appelsien denk ik aan het merk Appelsientje en aan appelsap.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Assassin schreef:
    (...)

    In Nederland zeggen we sinasappel en sinasappelsap, haha. We gebruiken geen lange a.

    Ik gebruik twee a's hoor :')


    † Love? I want to sleep.

    Sinaasappelsap.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Orvieto schreef:
    (...)

    We zoeken 'sinaasappel', en niet 'sinaasappelsap'. Jus d'orange is het laatste. (: Een sinaasappel is une orange.

    In België spreken we het trouwens wel uit met een lange a. Of ik toch. :')

    Of appelsien, hier zegt iedereen altijd appelsien. :')


    Take me to wonderland

    Nebthet schreef:
    (...)
    Ik gebruik twee a's hoor :')


    Ook als je het zegt? Ik bedoel niet schrijven.


    Your make-up is terrible

    Sinaasappel, 100% zeker weten.