• Het eerste weekend van augustus is het weer zo ver... de ellfde editie van Castlefest!
    Gezien er hier veel fantasy liefhebbers zijn, vermoed ik dat ik niet de enige ben er naar uit kijkt. C:

    Wat is Castlefest?
    Castlefest is een middeleeuws en fantasyfestival, dat sinds 2005 ieder jaar begin augustus wordt gehouden in de tuinen van Kasteel Keukenhof in Lisse in Nederland. Het festival duurt drie dagen, plus (sinds 2011) een openingsconcert op de donderdag voorafgaand aan het festival. Bij de eerste editie kwamen 3.500 mensen naar het evenement. Editie 2007 trok al 16.000 bezoekers en in 2011 mocht Castlefest ruim 24.000 bezoekers verwelkomen.

    Wat kun je er doen?
    Het terrein van het kasteel wordt aangekleed als een levensechte middeleeuwse stad met een uitgebreide markt en oude ambachten als smeden, beeldhouwen en leerbewerken. Ook het dagelijks leven wordt vormgegeven: bezoekers worden uitgenodigd zich middeleeuws te kleden, deel te nemen aan workshops als vilten en ook te proeven van wicca- en Keltische rituelen. Kinderen kunnen zich uitleven tijdens de kinderbattle, geschminkt worden en naar de ridderschool gaan waar ze tot ridder worden geslagen. Ook zijn er diverse andere acts, zoals vuurvreters en is er gelegenheid om aan (live) roleplaying te doen. Tot slot worden er de hele dag concerten gegeven.

    Het leek mij wel leuk om elkaar op te zoeken en ergens af te spreken, dus misschien is het leuk om door te geven op welke dag(en) je komt.
    Verder kunnen we hier ook onze kostuum ideeën droppen enzovoort. ^^

    Meetingplan:
    Ieder dag om 13:30 bij de ingang van het kasteel Keukenhof.
    Geef even je naam door als je daar geen problemen mee hebt.

    Vrijdag 1 augustus:
    Jotunheim - Natascha
    AlbusDumbledore - Alicia
    DreamerN - Nathalie
    Donar - Iris [uilenhekje]

    Zaterdag 2 augustus
    Jotunheim - Natascha
    AlbusDumbledore - Alicia
    DreamerN - Nathalie
    Donar - Iris [uilenhekje]

    Zondag 3 augustus :
    Jotunheim - Natascha
    AlbusDumbledore - Alicia
    DreamerN - Nathalie
    Donar - Iris [uilenhekje]

    Misschien/Weet nog niet welke dag:
    SleepyAsh - Ellen
    Bostick - Kyle
    Serenata - Loïs
    DrDashy - Alwin
    Jorah - Lieke

    Ter info:
    Castlefest waarschuwt dat er in Lisse (in het dorp) extra controles zullen plaatsvinden op wapenbezit. Hieronder verstaan we alle wapens of dingen die op wapens lijken. Laat je (larp) wapen op de camping, op het terrein bij vrienden of thuis als je het centrum in gaat. Of verpak het wapen volgens wetgeving (ik meen dat je dan 7 handelingen moet verrichten voor je het wapen battleready hebt, bij bogen is de pees spannen niet 1 van die handelingen en pijlen zijn aparte wapens). Als je wordt gepakt loop je kans een boete te krijgen en het wapen kan in beslag genomen worden.
    Op de camping en op het festival terrein gelden andere regels en mag je, je wapen mee nemen mits het een schede heeft en je het wapen niet trekt.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2015 - 16:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    DreamerN schreef:
    (...)

    Jammer! ): Ga je wel naar andere events?

    BTW; Natas, Marieke gaat ook (;

    Jaa i know. Maar ik dacht ik wacht even af of ze zichzelf meldt. :'P


    Every villain is a hero in his own mind.

    Basquiat schreef:
    Ik kom serieus op 4 augustus terug, ik baal zo. Zou heel graag ook naar Castefest gaan. Ach, volgend jaar weer een kans (:

    Aah jammer Evi! Volgende keer beter dan maar.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ben er alle dagen. Ik zal staan bij het uilenhekje (als het goed is staat zij strakjes op de kaart) op het re-enactment terein.


    Zo zal mijn plekje er ongeveer uit zien, het bord is wel echt mijn bord dus makkelijk herkenbaar.

    Ik zou het leuk vinden als ik een aantal van jullie mag knuffelen daar, want ik heb waarschijnlijk geen tijd om mijn tent te verlaten.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik ga op 2 augustus op vakantie naar Frankrijk. Misschien kan ik op 1 augustus met een paar vrienden, maar dat weet ik niet zeker.


    Seasons will change, but I shall remain

    Donar schreef:
    Ik ben er alle dagen. Ik zal staan bij het uilenhekje (als het goed is staat zij strakjes op de kaart) op het re-enactment terein.


    Zo zal mijn plekje er ongeveer uit zien, het bord is wel echt mijn bord dus makkelijk herkenbaar.

    Ik zou het leuk vinden als ik een aantal van jullie mag knuffelen daar, want ik heb waarschijnlijk geen tijd om mijn tent te verlaten.


    Ik ben vorig jaar drie keer langs gegaan haha maar je was er steeds niet. Hopelijk dit jaar meer succes :p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Athelstan schreef:
    (...)

    Ik ben vorig jaar drie keer langs gegaan haha maar je was er steeds niet. Hopelijk dit jaar meer succes :p
    :') haha vorig jaar was ik inderdaad veel aan de wandel. Wat niet handig was, maar daarvoor was het dan ook mn 1e jaar.
    dit jaar merkte ik al dat ik nauwelijks tijd had om te eten en te drinken (keltfest) laat staan aan de wandel gaan.
    dit jaar zit ik er gegarrandeert of ik moet naar de wc zijn.

    Ik doe nu ook mn handgemaakte sieraden erbij, dus even weg is not done grinnik.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2015 - 12:17 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Hmmm. Even een MT.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Donar schreef:
    (...):') haha vorig jaar was ik inderdaad veel aan de wandel. Wat niet handig was, maar daarvoor was het dan ook mn 1e jaar.
    dit jaar merkte ik al dat ik nauwelijks tijd had om te eten en te drinken (keltfest) laat staan aan de wandel gaan.
    dit jaar zit ik er gegarrandeert of ik moet naar de wc zijn.

    Ik doe nu ook mn handgemaakte sieraden erbij, dus even weg is not done grinnik.


    Oh cool, ik kom ook zeker even kijken! (:

    Heeft iedereen trouwens al het optreden schema al gezien? Ik vind het wel jammer dat Rapalje niet komt ):

    [ bericht aangepast op 6 juni 2015 - 15:45 ]


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Oh cool, ik kom ook zeker even kijken! (:

    Heeft iedereen trouwens al het optreden schema al gezien? Ik vind het wel jammer dat Rapalje niet komt ):


    gezellig!!


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    DreamerN schreef:
    (...)

    Oh cool, ik kom ook zeker even kijken! (:

    Heeft iedereen trouwens al het optreden schema al gezien? Ik vind het wel jammer dat Rapalje niet komt ):



    Yes. Rapalje is cool :C

    Ik ben er wss zaterdag.


    quidquid excusatio prandium pro

    Hello friends :3
    Ik ben die dagen geloof ik niet op vakantie, het lijkt me echt wel heel erg leuk! Het enige probleem is dat ik eigenlijk geen kostuum of things alike heb, dus ik val zo uit de toon enzo ^^ Anyway, zet mij maar op de misschienlijst, maar reken nergens op hoor hahaha!
    Kost de entree overigens ook nog wat?

    [ bericht aangepast op 22 juni 2015 - 20:19 ]

    Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! (:

    De Wickerman is trouwens ook al bekend;

    Dit jaar zal de Wickerman geen mythisch beeld zijn, maar een beeld dat voor ons symbool staat voor liefde.

    Zo hadden we eerder Gaia, waar we mensen een stukje bewustzijn hebben willen meegeven over onze moeder aarde. Of de Greenman, waarin we onze verbintenis als mens met de natuur hebben geëerd en dankbaarheid hebben uitgesproken voor de jaarlijkse wedergeboorte. Vorig jaar vierden we het ritueel met de uil, waarin we een beroep wilden doen op ieders verstand en niet zo maar hebben willen accepteren wat er aan ons voor geschoteld wordt.

    Dit jaar is het tijd voor liefde. Liefde voor de natuur, liefde voor elkaar en liefde voor jezelf. Liefde. Houden van elkaar en samen proberen met liefde deze wereld een stukje beter te maken.


    Credendo Vides

    Jorah schreef:
    Hello friends :3
    Ik ben die dagen geloof ik niet op vakantie, het lijkt me echt wel heel erg leuk! Het enige probleem is dat ik eigenlijk geen kostuum of things alike heb, dus ik val zo uit de toon enzo ^^ Anyway, zet mij maar op de misschienlijst, maar reken nergens op hoor hahaha!
    Kost de entree overigens ook nog wat?


    19,50 als je nu bestelt. En er zijn meer mensen zonder kostuum. Ik bijvoorbeeld 8D


    quidquid excusatio prandium pro

    Je hoeft je idd echt niet druk te maken hoe je gekleed gaat, iedereen word geaccepteerd zoals die is (: Op het festivalterrein zijn tevens genoeg kledingkraampjes, dus desnoods kan je ter plekke nog iets kopen. (;

    Een dagticket is idd €19,95 + service kosten als je hem nu haalt, een weekendticket is € 47,25 + service kosten.


    Credendo Vides

    Wauw, ook nog service kosten er bij, the bastards ^^
    Als ik ga wil ik in ieder geval met een vriendin en ik moet even weten of die er ook wel zin in heeft haha!

    [ bericht aangepast op 22 juni 2015 - 20:35 ]