• Het eerste weekend van augustus is het weer zo ver... de ellfde editie van Castlefest!
    Gezien er hier veel fantasy liefhebbers zijn, vermoed ik dat ik niet de enige ben er naar uit kijkt. C:

    Wat is Castlefest?
    Castlefest is een middeleeuws en fantasyfestival, dat sinds 2005 ieder jaar begin augustus wordt gehouden in de tuinen van Kasteel Keukenhof in Lisse in Nederland. Het festival duurt drie dagen, plus (sinds 2011) een openingsconcert op de donderdag voorafgaand aan het festival. Bij de eerste editie kwamen 3.500 mensen naar het evenement. Editie 2007 trok al 16.000 bezoekers en in 2011 mocht Castlefest ruim 24.000 bezoekers verwelkomen.

    Wat kun je er doen?
    Het terrein van het kasteel wordt aangekleed als een levensechte middeleeuwse stad met een uitgebreide markt en oude ambachten als smeden, beeldhouwen en leerbewerken. Ook het dagelijks leven wordt vormgegeven: bezoekers worden uitgenodigd zich middeleeuws te kleden, deel te nemen aan workshops als vilten en ook te proeven van wicca- en Keltische rituelen. Kinderen kunnen zich uitleven tijdens de kinderbattle, geschminkt worden en naar de ridderschool gaan waar ze tot ridder worden geslagen. Ook zijn er diverse andere acts, zoals vuurvreters en is er gelegenheid om aan (live) roleplaying te doen. Tot slot worden er de hele dag concerten gegeven.

    Het leek mij wel leuk om elkaar op te zoeken en ergens af te spreken, dus misschien is het leuk om door te geven op welke dag(en) je komt.
    Verder kunnen we hier ook onze kostuum ideeën droppen enzovoort. ^^

    Meetingplan:
    Ieder dag om 13:30 bij de ingang van het kasteel Keukenhof.
    Geef even je naam door als je daar geen problemen mee hebt.

    Vrijdag 1 augustus:
    Jotunheim - Natascha
    AlbusDumbledore - Alicia
    DreamerN - Nathalie
    Donar - Iris [uilenhekje]

    Zaterdag 2 augustus
    Jotunheim - Natascha
    AlbusDumbledore - Alicia
    DreamerN - Nathalie
    Donar - Iris [uilenhekje]

    Zondag 3 augustus :
    Jotunheim - Natascha
    AlbusDumbledore - Alicia
    DreamerN - Nathalie
    Donar - Iris [uilenhekje]

    Misschien/Weet nog niet welke dag:
    SleepyAsh - Ellen
    Bostick - Kyle
    Serenata - Loïs
    DrDashy - Alwin
    Jorah - Lieke

    Ter info:
    Castlefest waarschuwt dat er in Lisse (in het dorp) extra controles zullen plaatsvinden op wapenbezit. Hieronder verstaan we alle wapens of dingen die op wapens lijken. Laat je (larp) wapen op de camping, op het terrein bij vrienden of thuis als je het centrum in gaat. Of verpak het wapen volgens wetgeving (ik meen dat je dan 7 handelingen moet verrichten voor je het wapen battleready hebt, bij bogen is de pees spannen niet 1 van die handelingen en pijlen zijn aparte wapens). Als je wordt gepakt loop je kans een boete te krijgen en het wapen kan in beslag genomen worden.
    Op de camping en op het festival terrein gelden andere regels en mag je, je wapen mee nemen mits het een schede heeft en je het wapen niet trekt.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2015 - 16:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jorah schreef:
    Hello friends :3
    Ik ben die dagen geloof ik niet op vakantie, het lijkt me echt wel heel erg leuk! Het enige probleem is dat ik eigenlijk geen kostuum of things alike heb, dus ik val zo uit de toon enzo ^^ Anyway, zet mij maar op de misschienlijst, maar reken nergens op hoor hahaha!
    Kost de entree overigens ook nog wat?


    Ik had vorig jaar ook geen kostuum en heb me prima vermaakt ;'P Ik had alleen een jas met fancy tape erop dat al heel snel losliet, haha.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Muuuuh, ik ben dan nog op vakantie ):


    Stenenlikker

    GhostDivision schreef:
    Muuuuh, ik ben dan nog op vakantie ):


    Awh, jammer! ):


    Credendo Vides

    Jorah schreef:
    Hello friends :3
    Ik ben die dagen geloof ik niet op vakantie, het lijkt me echt wel heel erg leuk! Het enige probleem is dat ik eigenlijk geen kostuum of things alike heb, dus ik val zo uit de toon enzo ^^ Anyway, zet mij maar op de misschienlijst, maar reken nergens op hoor hahaha!
    Kost de entree overigens ook nog wat?

    Jaaa Lieke je moet komen <3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik kom vrijdag of zaterdag, met mijn moeder en vriendin, waarschijnlijk zal ik dan niet kunnen meeten, maar ik ga wel zoeken.
    Ben die dagen weer in Imperial dragon cosplay.


    Vampire + Servant = Servamp

    DreamerN schreef:
    (...)

    Oh cool, ik kom ook zeker even kijken! (:

    Heeft iedereen trouwens al het optreden schema al gezien? Ik vind het wel jammer dat Rapalje niet komt ):



    Muh ik had toch wel op Scrum gehoopt.
    En Faun is gelijk met de vuurshow. Al was Faun vorig jaar saaai.


    Every villain is a hero in his own mind.

    AlbusDumbledore schreef:
    (...)

    Ik had vorig jaar ook geen kostuum en heb me prima vermaakt ;'P Ik had alleen een jas met fancy tape erop dat al heel snel losliet, haha.


    Haha nou als zoveel mensen niks hadden komt dat wel goed (: En anders steel ik gewoon wat larp-shit van mijn vriendin ^^

    Nog 5 weken! Gaan er nog mensen in de tussentijd naar andere evenementen?
    Ik g aankomend weekend met mede standhouders (smid) mee om hen te ondersteunen. (Rapalje)
    tweekend daarop zit ik met mn eigen spul in sassenheim (teylingen spyzen van toen)
    Dan het weekend voor castlefest in drente-meppel (fantasiafest)


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    SleepyAsh went Itsuki met hoofdletter i. als het wat verwarrend is.


    Vampire + Servant = Servamp

    Nog anderhalve week! Dus het wordt tijd voor wat meer leven in dit topic! *O*


    Every villain is a hero in his own mind.

    Helaas Helaas gaat het me niet meer lukken om naar Castlefest te gaan, Ik heb gewoon geen geld meer.


    Vampire + Servant = Servamp

    Ah!! Nog ong. 8 9 a 10 nachtjes slapen! Ben bijna geneigd om zo'n kalender te maken waarop je de dagen weg streept, net zoals ik vroeger deed als Sinterklaas weer bijna kwam. :3

    Casltefest heeft nu al leuke merchandise opgesteld en natuurlijk het nieuwe idee van een Swap Party voor de campinggasten. (:
    Na dat de camping een tijd geleden al uitverkocht was word er nu ook een sein gegeven dat de zaterdag bijna uitverkocht is. O.o


    Credendo Vides

    Laatste dag om je kaarten te bestellen in de voorverkoop mensen.
    dus als je nog geen kaarten hebt, grijp nu je kans!


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ugh stresss stresss!!!!


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    AHHH!!!!
    Morgen! (:


    Credendo Vides