• Ik weet niet hoe het in Nederland gesteld is, maar steeds in de blok komen bepaalde facebookpagina's naar boven zoals bijvoorbeeld pagina's met de mooiste mannen/vrouwen van de campus en nog verschillende pagina's. Sinds de blok van januari, geloof ik, zijn de confessionspagina's gekomen. Natuurlijk herleeft het weer tijdens een nieuwe blokperiode.

    Vanmorgen zag ik deze confession voorbijkomen: klik.

    #3643. "Help mij grote mensen van de universiteit!! Ik heb morgen examen godsdienst en het is keiveel blokken help!!! Hoe moet ik rustig blijven heeft iemand tips en leertrucjes??

    grtjs Jasmien uit het middelbaar ‪#‎fokdeblok‬"


    Ik verbaasde me nogal over deze reactie:
    *naam* uit het middelbaar ? go away en durf nooit meer #fokdeblok gebruiken voordaje op ons niveau studeert ! Ga spelen met kindjes van uwe leeftijd


    Het is ronduit ongepast, zelfs grof, om zoiets te zeggen. Wat maakt het nu uit of dat meisje in het middelbaar zit of in het hoger onderwijs. Stress is stress...
    Ik vind het persoonlijk nog eens dubbel zo erg dat het meisje dat dit zegt, studeert om leerkracht kleuteronderwijs te worden. Dat is een verkeerde instelling die je meeneemt, zeker als toekomstig leerkracht.

    Ik kan me dan echt ergeren aan zulke situaties.
    Wat vinden jullie van zulke situaties? Of heb je ze ooit al zelf mee gemaakt?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    naww ik denk dat beide wel als grap bedoelt zijn ;d je gaat echt niet voor serieus hulp vragen aan die pagina hoor.


    effort never betrays you

    Oh, dat is inderdaad volkomen onnodig. Ik haat dat. D:

    Ik kan me niet zo herinneren dat ik zelf ooit degene ben geweest die zo'n reactie heeft gekregen, maar ik zie dat soort dingen vaak genoeg voorbij komen, ja. Ook hier op Q, helaas. Vooral jonge users worden nu en dan buitengesloten of bespot, terwijl ze niets verkeerd hebben gedaan, en ik vind dat ontzettend naar voor ze. Oudere mensen zouden zich juist in hun situatie moeten kunnen verplaatsen, zou je zeggen. We hebben allemaal ooit op hun plaats gestaan. Het zorgt alleen maar voor bitterheid en verdriet (bij kinderen! het gaat zo vaak echt nog om kinderen!) als de enige reactie op een oprechte vraag spot is, terwijl het zo gemakkelijk is om op een normale manier te antwoorden.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2015 - 16:04 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Oh, dat is inderdaad volkomen onnodig. Ik haat dat. D:

    Ik kan me niet zo herinneren dat ik zelf ooit degene ben geweest die zo'n reactie heeft gekregen, maar ik zie dat soort dingen vaak genoeg voorbij komen, ja. Ook hier op Q, helaas. Vooral jonge users worden nu en dan buitengesloten of bespot, terwijl ze niets verkeerd hebben gedaan, en ik vind dat ontzettend naar voor ze. Oudere mensen zouden zich juist in hun situatie moeten kunnen verplaatsen, zou je zeggen. We hebben allemaal ooit op hun plaats gestaan. Het zorgt alleen maar voor bitterheid en verdriet (bij kinderen! het gaat zo vaak echt nog om kinderen!) als de enige reactie op een oprechte vraag spot is, terwijl het zo gemakkelijk is om op een normale manier te antwoorden.

    Hier sluit ik me bij aan. ^^

    [ bericht aangepast op 12 juni 2015 - 16:12 ]


    Pretty is just a pretty word.

    Enerzijds vind ik het hoger zelf op een bepaalde manier gemakkelijker (eerder aangenamer) omdat je, in de juiste richting, quasi alleen maar vakken hebben die je interesseert. Geen Frans, geen esthetica, geen muziek,... Ook omdat je anders begint te leren, oa selectiever en de essentie
    Ik heb al een paar van die opmerkingen zien passeren.
    En ik heb de confession bekeken, en die student mag nu ook wel een paar dingen incasseren. (en terecht)
    Ik hou me echt niet bezig met die confessions, al durf ik ze wel te lezen.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2015 - 21:20 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Misschien is stress wel stress, maar op de universiteit is het veel zwaarder dan op het middelbaar, dus als iemand afkomt dat ze stress heeft over zo'n onnozel vak als godsdienst, snap ik best wel dat die studente kwaad wordt. Bovendien is er al een confession geplaatst dat men vindt dat middelbare scholieren #foktheblock niet mogen gebruiken ofzoiets. Maar inderdaad, dat is een verkeerde instelling van een kleuterleidster.
    Van de andere kant is het inderdaad wel verdacht, het lijkt me ook meer een grap.
    Ik lig achter op de confessions, misschien moet ik weer eens bijbenen? :X


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Square schreef:
    Oh, dat is inderdaad volkomen onnodig. Ik haat dat. D:

    Ik kan me niet zo herinneren dat ik zelf ooit degene ben geweest die zo'n reactie heeft gekregen, maar ik zie dat soort dingen vaak genoeg voorbij komen, ja. Ook hier op Q, helaas. Vooral jonge users worden nu en dan buitengesloten of bespot, terwijl ze niets verkeerd hebben gedaan, en ik vind dat ontzettend naar voor ze. Oudere mensen zouden zich juist in hun situatie moeten kunnen verplaatsen, zou je zeggen. We hebben allemaal ooit op hun plaats gestaan. Het zorgt alleen maar voor bitterheid en verdriet (bij kinderen! het gaat zo vaak echt nog om kinderen!) als de enige reactie op een oprechte vraag spot is, terwijl het zo gemakkelijk is om op een normale manier te antwoorden.

    Dit^

    En 'later heb je alleen maar meer stress' vind ik zo onzinnig. Ik denk dat genoeg mensen snappen dat universiteit/ vervolg opleiding moeilijker is dan de middelbare. Als iemand op dat moment hartstikke gestrest is hoeft diegene echt niet aan te horen dat het later erger wordt. Dat werkt meestal averechts


    Seasons will change, but I shall remain

    Amai, die reactie gaat er wel echt over! Ook al denk ik dat het eerste bericht wel een grap was

    Maar ook op de confession-pagina's van andere universiteiten zijn er mensen die echt ongepast reageren. Zoals gewoon echt zeggen dat bepaalde mensen lelijk zijn en denken dat ze het zijn, en dan ook nog eens de naam van die persoon erbij noemen, waardoor er heuse discussies en beledigingen langs alle kanten komen. Dat doe je toch niet?! En op de VUB Confessions zijn er zoveel racistische opmerkingen, dat ik weiger om zelf maar die confessions verder te lezen, want meestal zijn ze echt belachelijk en snap ik niet waarom mensen zich daar mee bezig houden.
    Een eigen mening hebben mag, ze uiten ook, maar heb gewoon respect!


    We are only a moment.

    Hahaha wat een domme reactie. Gewoon omdat het niet te vergelijken valt. :W


    26 - 02 - '16

    Ik heb er echt een hekel aan als mensen zo denigrerend doen. Het middelbaar is absoluut niet makkelijk, zoals velen schijnen te denken. Ik heb zelfs van mijn vader gehoord dat (dat was zijn gevoel erbij, natuurlijk) de universiteit nooit moeilijker geweest is dan het middelbaar, dat het gewoon veel meer was.
    Bakkes, ik zou het niet erg vinden moesten mensen met zo'n ingesteldheid plots van de aardbol verdwijnen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Toen allemaal eindexamenleerlingen in de UB gingen zitten leren werd men daar ook niet vrolijk van bij ons. :') Nog steeds onnodig om zo te reageren natuurlijk, maar het is wel een pagina voor studenten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."