• Hallo!
    Ik moet voor een project een klein verhaaltje, een metamorfosen, verzinnen net als Ovidius dat heeft gedaan. Heeft iemand misschien ideeën? Ik ben een beetje inspiratieloos.
    --> Een metamorfosen is gedaantewisseling. Een voorbeeld van het verhaal is het verhaal van Pygmalion. Pygmalion was een kunstenaar, maar leefde hij zonder echtgenote als vrijgezel, omdat hij geen één vrouw perfect vond voor hem. Hij begon een beeld te maken van een vrouw en deze was zó perfect dat hij verliefd op het beeld werd. Hij kuste het, ging er mee naar bed etc. Later in het verhaal wordt het een echte vrouw(door Aphrodite/Venus) , waarmee hij later ook ging trouwen.
    Groeten,
    R.


    I´m nothing special.

    Miscchien over mensen die in dieren kunnen veranderen?

    JeffreyWoods schreef:
    Miscchien over mensen die in dieren kunnen veranderen?

    Ja, dat dacht ik ookal. Maar zou je misschien wat specifieker kunnen zijn? Zoals welk dier en waarom precies.


    I´m nothing special.

    Dat is wel een hele andere metamorfosen hehe.

    Dan zou je iets kunnen schrijven over een persoon die haar hele leven tussen de dieren leefde, wiens grootste wens was om dit de rest van haar leven te kunnen doen. Dan doet ze iets ongelooflijk goeds of wordt er een god verliefd op haar en moet ze gered worden en dan verandert ze in een dier ofzo. Als je in die richting gaat.


    Spinning around, I'm weightless.

    Of je zoekt een dier dat bij hun karakter past en daar veranderen ze dan in?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque