• Ja, want mijn laptop doet weer eens raar. Twee dagen geleden deed internet het niet meer, bij het symbool van verbinding stond ineens een rood kruis en die wil niet meer weg. Na het uit en weer in schakelen van de netwerk adapter werkte internet nog steeds niet. En ik snap niet wat er mis kan zijn, goed mijn laptop viel twee keer uit, maar ik dacht dat het kwam doordat hij zonder stroom zat en de accu leeg was. Ik hoop zo dat het niet iets anders is.

    Nu via een kabel heb ik dus wel internet, maar google chrome doet het niet en gelukkig heb ik een tijd geleden firefox geïnstalleerd die het dus nog wel doet.

    Ik heb al een snelle scan gedaan met mijn beveiligingsprogramma/anitvirus programma, daar kwam niks uit en nu doe ik een een systeem scan. Daarnaast heb ik twee keer geprobeerd om mijn laptop terug te zetten naar een herstelpunt van windows en dat lukte dus niet.

    Heeft iemand van jullie ooit zoiets soortgelijks gehad?

    [ bericht aangepast op 19 juni 2015 - 22:04 ]


    Physics is awesome

    Ik zou malewarebytes even downloaden https://www.malwarebytes.org/mwb-download/ die verwijdert alle maleware van je computer.(:


    You were born original, don't die as a copy.

    Google Chrome wil soms helemaal niet beter zijn. Mijn opa kon op zijn computer (nadat Google Chrome was geïnstalleerd) al geen mail meer kijken, mijn eigen laptop liep constant vast en was traag door Google Chrome. Dus je hebt kans dat het daardoor komt (ik heb zelf Google Chrome gedelete en gebruik nu Opera) en misschien is het iets van de laptop zelf. Je kan hem altijd even ergens langs brengen zoals de Mediamarkt. Ik weet ook niet hoe oud je laptop al is, want ouderdom zorgt er ook voor dat een laptop trager en dergelijke kan worden.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2015 - 21:31 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Madrugada schreef:
    Google Chrome wil soms helemaal niet beter zijn. Mijn opa kon op zijn computer (nadat Google Chrome was geïnstalleerd) al geen mail meer kijken, mijn eigen laptop liep constant vast en was traag door Google Chrome. Dus je hebt kans dat het daardoor komt (ik heb zelf Google Chrome gedelete en gebruik nu Opera) en misschien is het iets van de laptop zelf. Je kan hem altijd even ergens langs brengen zoals de Mediamarkt. Ik weet ook niet hoe oud je laptop al is, want ouderdom zorgt er ook voor dat een laptop trager en dergelijke kan worden.


    Aan Google Chrome zal het waarschijnlijk niet liggen, volgens mij zat dat er al op toen ik de laptop kocht (tweedehands) en met google chrome heb ik tot nu toe een keer kuren gehad, daarom had ik toen firefox geïnstalleerd.

    Ik snap dat ouderdom een laptop trager kan worden, maar ineens het internet niet meer laten doen en het dan niet meer goed kunnen maken, lijkt mij toch geen ouderdoms kwaaltje.

    Bedankt voor je advies!


    Physics is awesome

    SPECS schreef:
    Ik zou malewarebytes even downloaden https://www.malwarebytes.org/mwb-download/ die verwijdert alle maleware van je computer.(:


    Het is het proberen waard, hopelijk is het probleem dan opgelost. Heb je het zelf ook wel eens gedownload?


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    Het is het proberen waard, hopelijk is het probleem dan opgelost. Heb je het zelf ook wel eens gedownload?


    Ja ik gebruikte het dagelijks tot het verlopen was (proefversie), een ICT vriend van me broer heeft me geholpen en zei dat dat goed was.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    Een paar dagen geleden had ik ook een topic aangemaakt over ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb het uiteindelijk opgelost door een programma te verwijderen (dat blijkbaar een virus is). Misschien moet je eens zien of je één van de dagen niet per ongeluk een virus hebt gedownload?

    Nestor schreef:
    Een paar dagen geleden had ik ook een topic aangemaakt over ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb het uiteindelijk opgelost door een programma te verwijderen (dat blijkbaar een virus is). Misschien moet je eens zien of je één van de dagen niet per ongeluk een virus hebt gedownload?


    Het enige wat ik heb gedownload is de Sims 4 demo gedownload en als het goed is, is die al van mijn laptop af.


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    Het enige wat ik heb gedownload is de Sims 4 demo gedownload en als het goed is, is die al van mijn laptop af.


    Ik had ooit een Rollercoaster demo gedownload, waarna mijn computer helemaal flipte, ook al had ik Rollercoaster verwijderd. Het probleem bleef, maar toen ik een systeemherstel deed naar een uurtje voordat ik Rollercoaster had geīnstalleerd, was het daarna weer helemaal goed.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    En google chrome is sowieso gezeik. Heb het 2x op m'n laptop gedownload en beide keren deed hij het heel anders dan zonder. Gebruik nog steeds Internet Explorer en ik heb Opera gedownload om Citrix in te kunnen (daarvoor had ik Chrome in eerste instantie gedownload)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Lupton schreef:
    (...)

    Ik had ooit een Rollercoaster demo gedownload, waarna mijn computer helemaal flipte, ook al had ik Rollercoaster verwijderd. Het probleem bleef, maar toen ik een systeemherstel deed naar een uurtje voordat ik Rollercoaster had geīnstalleerd, was het daarna weer helemaal goed.


    Systeem herstel heb ik ook gedaan, twee keer, maar er trad een fout op volgens mijn laptop. Daardoor verdween wel de demo van mijn laptop.

    Beide keren heb ik geprobeerd een paar dagen terug te zetten met systeem herstel.


    Physics is awesome

    Lupton schreef:
    En google chrome is sowieso gezeik. Heb het 2x op m'n laptop gedownload en beide keren deed hij het heel anders dan zonder. Gebruik nog steeds Internet Explorer en ik heb Opera gedownload om Citrix in te kunnen (daarvoor had ik Chrome in eerste instantie gedownload)


    Google Chrome heb ik al als browser sinds ik deze laptop heb. Met Google Chrome heb ik een keer problemen gehad en daarvoor heb ik toen Firefox gedownload.

    Eerlijk gezegd denk ik niet dat aan Google Chrome ligt.


    Physics is awesome

    Nestor schreef:
    Een paar dagen geleden had ik ook een topic aangemaakt over ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb het uiteindelijk opgelost door een programma te verwijderen (dat blijkbaar een virus is). Misschien moet je eens zien of je één van de dagen niet per ongeluk een virus hebt gedownload?


    Daarom ik een hele scan gedaan en daar kwam niks uit. Ik heb ook bij download gekeken, maar daar stond ook niks vreemd bij voor zover ik kon zien.


    Physics is awesome

    Update: Het ligt waarschijnlijk aan de hardware van mijn laptop en morgen gaat hij waarschijnlijk naar iemand die er veel meer verstand van heeft dan ik.


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    Ja, want mijn laptop doet weer eens raar. Twee dagen geleden deed internet het niet meer, bij het symbool van verbinding stond ineens een rood kruis en die wil niet meer weg. Na het uit en weer in schakelen van de netwerk adapter werkte internet nog steeds niet. En ik snap niet wat er mis kan zijn, goed mijn laptop viel twee keer uit, maar ik dacht dat het kwam doordat hij zonder stroom zat en de accu leeg was. Ik hoop zo dat het niet iets anders is.

    Nu via een kabel heb ik dus wel internet, maar google chrome doet het niet en gelukkig heb ik een tijd geleden firefox geïnstalleerd die het dus nog wel doet.

    Ik heb al een snelle scan gedaan met mijn beveiligingsprogramma/anitvirus programma, daar kwam niks uit en nu doe ik een een systeem scan. Daarnaast heb ik twee keer geprobeerd om mijn laptop terug te zetten naar een herstelpunt van windows en dat lukte dus niet.

    Heeft iemand van jullie ooit zoiets soortgelijks gehad?


    misschien iets mis met je adapter? ik heb dat ook wel eens.


    No Music, No Life.

    Pixars schreef:
    (...)

    misschien iets mis met je adapter? ik heb dat ook wel eens.


    Het is inmiddels al opgelost, omdat het al een maand later is. Toch bedankt voor je reactie!


    Physics is awesome