• Hoi allemaal!

    Na 7x solliciteren via internet bij verschillende bedrijven voor een zomerbaantje, ben ik dan eindelijk gevraagd om op een sollicitatiegesprek te komen.
    Alleen heb ik geen idee hoe dat in elkaar steekt en wat er dan überhaupt van mij verwacht wordt, dus daar ben ik best wel zenuwachtig voor.

    Heeft er hier iemand nog sollicitatietips voor mij? Volgens mij zijn er wel genoeg Q'ers hier die ooit een sollicitatiegesprek gehad hebben. Hoe waren jullie ervaringen?



    Edit: Nevermind. Ik heb een mail gekregen van de verkeerde locatie. Ik had gesolliciteerd bij een locatie op drie kwartier fietsen, maar daar was blijkbaar geen plek meer. Na de mail voor de derde keer lezen kom ik erachter dat het een andere locatie is, dat op 1,5 uur fietsen ligt (22 kilometer)

    Topic mag gesloten worden...

    [ bericht aangepast op 19 juni 2015 - 22:40 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Nou ik heb twee keer gesolliciteerd en twee keer een gesprek gehad en twee keer aangenomen so yeah.=') Ik denk dat ik het dan wel aardig goed doe, maar wat ik doe is gewoon mezelf blijven eerlijk gezegd. Ik ben gewoon eerlijk en ik denk dat andere mij zouden omschrijven als 'vrolijk, spontaan en een harde werker' en dat is meestal wel wat ze zoeken (bij een baantje in een winkel). Meestal stellen ze gewoon wat vragen en daar kun je je proberen op voor te bereiden, maar soms vragen ze iets wat je niet verwacht. Je kunt bijvoorbeeld verwachtte dat ze vragen wat je goede/slechte eigenschappen zijn (kom je vaak te laat, meld je je vaak ziek, ect), waarom ze jou moeten kiezen ipv een andere kandidaat, ect.


    You were born original, don't die as a copy.

    Gewoon jezelf zijn. Klinkt heel cliché maar ga jezelf niet anders voordoen dan je daadwerkelijk bent want daar komen ze snel genoeg achter.
    Een solicitatiegesprek lijkt eng maar valt redelijk mee. In principe stellen ze gewoon wat vragen zodat ze jou wat beter leren kennen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    JBarakat schreef:
    Gewoon jezelf zijn. Klinkt heel cliché maar ga jezelf niet anders voordoen dan je daadwerkelijk bent want daar komen ze snel genoeg achter.
    Een solicitatiegesprek lijkt eng maar valt redelijk mee. In principe stellen ze gewoon wat vragen zodat ze jou wat beter leren kennen.


    Dit. Je zou je eventueel kunnen inlezen en wat extra informatie over het bedrijf kunnen opzoeken. Bedenk eventueel ook alvast wat antwoorden op vragen die je zou kunnen verwachten. Vaak krijg je de vraag waarom je bij het bedrijf wilt werken, welke dingen je zoal denkt te gaan moeten doen, etc.
    Daarbij wil ik zeggen dat als je vaker zulke gesprekken hebt gehad, het uiteindelijk helemaal niet meer eng is. Ik heb deze laatste paar maanden al meerdere gesprekken gehad, en ik vind het inmiddels al zo gemakkelijk dat ik niet eens meer zenuwachtig ben. Inmiddels heb ik wel een leuk baantje, maar het solliciteren op meerdere functies heeft me wel goed gedaan. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    -> Slotje op aanvraag.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."