• Ik ben heel erg boos op mijn werk. Echt, die mensen daar zijn gewoon urgh.
    Ik werk sinds februari overdag op dinsdag en woensdag. Ik heb die dagen vrij van school voor stage maar ik kan op mijn stage plek alleen terecht in de ochtend. Bij mijn werk hadden ze mensen te kort voor overdag en toen ze er achter kwamen dat ik die dagen vrij was vroegen ze of ik wilde komen werken. Ik vond het goed want ik kon wel extra geld gebruiken en anders zou ik alleen maar thuis zitten en niks doen.
    Het is best goed te doen. Op het feit na dat ik om 7.00 moet beginnen is het eigenlijk ideaal. Maar nu zit ik met een probleem. Over een paar weken heb ik examen. Deze zal eigenlijk op een donderdag plaats vinden dus ik had hiervoor geen vrij gevraagd. Nu kwam mijn school afgelopen maandag aan met het feit dat mijn examen is verplaatst naar een dinsdag. Dit betekend dus dat ik wel vrij moest vragen. Dit heb ik afgelopen dinsdag dan ook gelijk gedaan en hij is afgekeurd omdat ik hem een week te laat ingediend had (het moest drie weken van te voren maar ik deed het twee weken van te voren). Ik had expres nog bij mijn vrijvraag erbij geschreven dat mijn examen plotseling verplaatst was maar dat mocht niet baten. Ik kreeg als antwoord terug: 'Je regelt het zelf maar.' Heel leuk maar al mijn collega's zitten dus allemaal op school dus ik ga nooit een vervanger kunnen vinden. De enige van wie ik wist dat hij examen had die kon niet.

    Ik ben dus heel boos want het is niet dat ik vrij vraag voor zoiets al een dagje weg met vrienden. Het gaat hier wel over mijn opleiding. (cat)

    [ bericht aangepast op 25 juni 2015 - 11:05 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Gewoon naar dat examen gaan!! Ze moeten maar snappen dat je niet eerder vrij kon vragen. Ik zou zeggen, leg het nog een keer duidelijk uit en zeg ook duidelijk dat je gewoon naar dat examen gaat, omdat het wel ovef je toekomst gaat.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2015 - 11:08 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Dit is precies waarom ik gestopt ben bij de Albert Heijn, supermarkten hebben vaak gewoon 0 begrip voor dit soort lastige situaties. Je had onmogelijk kunnen weten dat je examen verplaatst zou worden, maar in de ogen van die mensen is dat toch echt alleen jouw probleem. Ik mocht ook de lijst van 200 mensen waar ik misschien 1/6 van kende af gaan bellen, smekend of er alsjeblieft iemand voor me kon werken, maar ook vanaf de kant van de werknemers was er weinig begrip.
    Wat je ook doet, school gaat voor, maar dat begrijp je zelf ook. Succes!


    i put the fun in funeral

    Gewoon naar dat examen gaan inderdaad. Dat is veeeel belangrijker dan een bijbaantje, ook al wil je die natuurlijk ook behouden. Toen ik bij de AH werkte had ik ook altijd dit soort problemen, alleen dan wel voor sociale bedoelingen. Ik ben zo blij dat ik nu in de keuken van een restaurant werk waar ze desnoods de bediening in de keuken zetten mocht je écht niet kunnen en niemand kan invallen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Manderly schreef:
    Gewoon naar dat examen gaan inderdaad. Dat is veeeel belangrijker dan een bijbaantje, ook al wil je die natuurlijk ook behouden. Toen ik bij de AH werkte had ik ook altijd dit soort problemen, alleen dan wel voor sociale bedoelingen. Ik ben zo blij dat ik nu in de keuken van een restaurant werk waar ze desnoods de bediening in de keuken zetten mocht je écht niet kunnen en niemand kan invallen.


    26 - 02 - '16

    Scribe schreef:
    Gewoon naar dat examen gaan!! Ze moeten maar snappen dat je niet eerder vrij kon vragen. Ik zou zeggen, leg het nog een keer duidelijk uit en zeg ook duidelijk dat je gewoon naar dat examen gaat, omdat het wel ovef je toekomst gaat.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hmm, heb je niet meerdere managers? Dat er eentje bij zit die wat soepeler is en dat je het rechtsstreeks aan hem/haar kunt vragen?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Examens gaan voor, dit is echt belachelijk, tegenwoordig is er nergens nog begrip voor!


    None but ourselves can free our minds.

    Gewoon naar dat examen gaan! Sowieso mag jouw werk deze aanvraag niet weigeren, omdat je hier zelf niets aan kan veranderen en sommige gevallen altijd voorrang hebben op het werk.
    Ik werk zelf bij de AH en had vorig jaar mijn examens. Ik had het idee dat mijn baas ook niet blij zou zijn met mijn afmeldingen, ook al had ik wel alles netjes uitgelegd en gezegd dat als ik eerder vrij kon vragen het ook had gedaan. Maar toen kreeg ik dus te horen dat ze het niet konden weigeren en hun best zouden doen om het alsnog te regelen.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    EDIT: Natuurlijk ga ik naar mijn examen, dat vind ik veel belangrijker dan een of ander supermarkt baantje. Ik heb zojuist mijn andere manager gebeld en alles uitgelegd. Als antwoord kreeg ik: 'Ik snap dat dit vervelend is maar het zijn de regels. Je moet een vervanger proberen te regelen. We hebben genoeg mensen die examen heb gedaan.' Ik heb toen gezegd dat ik het zou proberen en als het niet lukt ik alsnog naar het examen ga, met andere woorden ze gaan dan een gigantisch probleem krijgen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    You go girl! Gewoon eerlijk zijn. Goed ook van je dat je nog eens duidelijk hebt gemaakt dat je tóch naarhet examen gaat, ook alkun je geen vervanger vinden.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Oh, zoiets had ik ook ooit bij de Plus, vreselijke lui.
    Ik zou gewoon naar dat examen gaan, dat is wel belangrijker dan een bijbaantje, ze moeten het maar begrijpen.

    Laat maar niet over je heen lopen. Ik zou gewoon voet bij stuk houden. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik ga even in mijn arbeidswetgevingbundel speuren hoor momentje. Volgens mij is dit wettelijk verboden namelijk.


    Life is hard and then we die

    http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/vraag-en-antwoord/welk-werk-mogen-jongeren-van-16-en-17-jaar-doen.html
    Tada, werk mag NOOIT school verhinderen. Ik zou even een mooie brief opstellen waarin je zegt dat het bij wet verboden is om jou te verplichten te gaan werken terwijl je naar school moet.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/vraag-en-antwoord/welk-werk-mogen-jongeren-van-16-en-17-jaar-doen.html
    Tada, werk mag NOOIT school verhinderen. Ik zou even een mooie brief opstellen waarin je zegt dat het bij wet verboden is om jou te verplichten te gaan werken terwijl je naar school moet.

    Jij bent echt een held! :')


    "Ignite, my love. Ignite."