• Hey, hoi!

    Voor het vak Latijn moeten wij een kleine onderzoeksopdracht doen. Het moet een vergelijkend onderzoek zijn en ik dacht eraan een werk van een Romeinse auteur te vergelijken met dat van een hedendaagse. Nu dacht ik eraan om Ovidius' Metamorfosen te nemen (omdat ze dat ook in de bieb hebben) maar het probleem is dat ik nog geen hedendaags werk heb gevonden wat ik ermee kan vergelijken. Het thema moet ongeveer hetzelfde zijn, want twee dingen die absoluut niks met elkaar te maken hebben vergelijken, is ook niet echt slim :')

    Dus, mijn vraag, kennen jullie nog boeken die gebaseerd zijn op een verhaaltje (of meerdere misschien) uit Ovidius' Metamorfosen?

    Op Wikipedia vind je onderaan een lijst met alle metamorfosen die in Ovidius' werk beschreven zijn.

    Hopelijk kan iemand me helpen c:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Goh, ik weet dat er iets gebaseerd zou zijn op het verhaal van Daphne? Ik weet het enkel niet meer, dat is zo lang geleden :')

    [ bericht aangepast op 2 okt 2016 - 16:00 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik moet meteen aan de Percy Jackson boeken denken, zitten daar geen elementen in die overeen komen?

    EDIT: Op die Wikipedia staat zelf de verwijzing naar Romeo & Juliet, is dat niet geschikt genoeg?

    [ bericht aangepast op 2 okt 2016 - 16:02 ]

    Narcissus heeft geloof ik heel veel versies. Je kunt eigenlijk gewoon elke film of boek over narcisme nemen (;
    Het desastreuse verhaal van de zonnevloed kun je eigenlijk vergelijken met elk verhaal over een zoon of dochter die rebels is, denk ik.
    Ik ga nog even nadenken, heb hem als examenschrijver gehad, dus ik weet nog wel genoeg over allerlei verhalen ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    'Marcel Camus verfilmde in 1959 een gebaseerde Braziliaanse versie Orfeo Negro.' Je bedoeld zoiets?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Skrivbar schreef:
    Ik moet meteen aan de Percy Jackson boeken denken, zitten daar geen elementen in die overeen komen?

    EDIT: Op die Wikipedia staat zelf de verwijzing naar Romeo & Juliet, is dat niet geschikt genoeg?

    Zou kunnen als we Romeo en Juliet niet al heel uitgebreid gezien hadden in de les toen we dat verhaaltje vertaalde :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Als je Pygmalion aanklikt lees je dat Shaw iets soortgelijks heeft geschreven


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Hier spreekt u met de Ovidius' Metamorphoses kenner (nerd) Kiddings

    Ik heb vorig jaar ook zo'n gelijkaardig opdracht moeten doen en toen heb ik Phaedra en Hippolytus van Ovidius vergeleken met Phedre van Racine/Phaedra van Hugo Claus/Phaedra van Seneca/Phaedra's Love van Sarah Kane. We mochten kiezen (: Ik heb Hugo Claus' Phaedra gelezen. Persoonlijk vond ik dat niet zo goed. Ik zou je eerder Sarah Kane aanraden!

    EDIT: Ik heb de meeste mythes van de Metamorfosen al gelezen, dus moest je nog vragen hebben, SHOOT (:

    [ bericht aangepast op 2 okt 2016 - 17:13 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Zijn er nog mensen met ideeën? Het probleem is vooral dat mijn bieb heel weinig boeken heeft en ik nu ook weer geen geld wil uitgeven aan zo'n onderzoeksopdracht :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.