• Soms zijn de dingen niet zoals ze lijken. Wie goed is, is slecht en vice versa. In het rustige dorpje van Wakkerdam leven weerwolven al gedurende eeuwen met elkaar in vrede samen. Mensen ontwijken ze als de pest, omdat die hen toch alleen willen doden. De rust die al zo lang heerst, staat echter op het punt verloren te gaan...




    Rollen
    Deze versie van WvW is een extra uitgebreide. Iedereen krijgt naast een 'normale' rol ook nog een speciale. Lees de informatie dus goed door, want bepaalde mensen kunnen extra krachten hebben. Let ook héél goed op bij de rol die je krijgt. Alles is anders deze keer!

    Weerwolven | De burgers
    Alles in dit spel is omgekeerd. De burgers zijn de weerwolven en de weerwolven zijn de burgers. Weerwolven in dit spel leven samen in een klein en gezellig dorpje. Ze leven in alle rust samen en komen normaal niet in conflict met mensen. Zij zijn dit keer de burgers.

    Speciale rollen bij de weerwolven:
    Gekke wolf: Deze weerwolf kan bij een stemming niet gedood worden. Als er op hem gestemd wordt, is hij wel zijn eigen stem kwijt. De gekke wolf kan wel door de jagers gedood worden.
    Oude wolf: De oude wolf kan de eerste ronde niet gedood worden door de weerwolfjagers. Vanaf de tweede keer kan dit wel.
    Zwijgende wolf: De zwijgende wolf kan iedere nacht iemand naar keuze doen zwijgen tijdens de volgende ronde. Hij / zij hoeft dit niet te doen, maar de keuze staat hem vrij.
    Zwarte wolf: Iedere nacht mag de zwarte wolf een dreigbrief aan een van de deelnemers bezorgen. Die persoon krijgt in de stemming die volgt dan twee stemmen extra tegen.
    De drie broers: Drie broers bevinden zich tussen de wolven. Zij mogen van elkaar weten wie ze zijn. Voor de rest hebben ze geen bepaalde krachten.
    Liegende wolf: De liegende wolf kan voor de stemming begint zijn keuze doorsturen naar de spelleider. In de stemming kan hij / zij dan voor iemand anders stemmen. De echte stem is degene die hij aan de spelleider heeft verteld.
    De rest van de weerwolven zijn gewone burgers.


    Weerwolfjagers | De weerwolven
    Mensen zijn niet bepaald lief voor wat ze niet kennen. De weerwolfjagers zijn met perfecte camouflage in het dorp geïnfiltreerd. Ze komen om de weerwolven te doden, zodat ze hun huid voor veel geld op de zwarte markt kunnen verkopen.

    Speciale rollen bij weerwolfjagers:
    Bloeddorstige jager: Deze jager heeft na een dode per nacht nog niet genoeg gehad. Hij of zij kan nog een extra dorpelingen doden. Dit moet hij wel doen voor er een andere jager gedood wordt. Als dat gebeurt, verliest hij zijn kracht.


    Sniffer | Ziener
    Sniffer is de weerwolf met de beste neus van allemaal. Ze kan zelfs zo goed ruiken dat ze door de vermomming van de jagers heen kan zien. Iedere nacht kan ze een inspectie doen en er zo achter komen of de persoon die ze onderzoekt is wie hij / zij zegt te zijn. Ze kan ook achter speciale krachten van weerwolven komen.

    Loopse wolven | Sletten
    Twee van onze wolven zijn echter loops geworden. Ze willen alleen nog maar samen zijn met iemand. Ze kiezen iemand om de nacht bij te spenderen. 'Ze kunnen niet gedood worden door een directe aanval, maar wel door de dood van zijn of haar partner.

    Slimme wolf | Heks
    Slimme wolf heeft het helemaal gemaakt in haar leven. Ze is kunnen gaan studeren en is afgestudeerd in plantenkunde. Ze kan doorheen het spel twee drankjes gebruiken: een om iemand tot leven te wekken en een om iemand te doden. Iedere avond kan ze beslissen of ze iets wil doen. Ze kan ook doden uit vorige rondes terugbrengen.

    Hunter | Jager
    Hunter is de enige wolf in het dorp die nog van de jacht leeft. Als hij sterft, is het niet zonder gevecht. Zowel bij dood door stemming als door weerwolfjagers, kan hij nog iemand mee de dood in sleuren.

    Romantische wolf | Cupido
    De romantische wolf heeft ingebroken bij de slimme wolf en ze heeft een liefdesdrankje gestolen. Aan het begin van het spel zal ze twee personen aan elkaar koppelen.

    Sterke wolf | Genezer
    Een van de wolven besluit het hef in eigen handen te nemen. Sterke wolf gaat iedere nacht voor de deur van een persoon naar keuze staan. De persoon die beschermd wordt, kan niet sterven.

    Nieuwsgierige wolf | Spiekend meisje
    Iedere nacht mag het spiekend meisje een berichtje sturen naar de spelleider. Aan de hand van een dobbelsteen wordt er bepaald of ze een weerwolf ziet, of dat ze betrapt wordt. Iedere nacht wordt de kans op betrapt worden groter. Ze kan ook kiezen om niet te kijken.

    Burgemeester
    Inderdaad, een ding is hetzelfde gebleven: ook een weerwolvendorp heeft een burgemeester nodig. Zijn rol is bekend en hij heeft in de stemming twee stemmen.


    Regels

    -De regels van Quizlet blijven gelden.
    -Hou het netjes en beleefd.
    -Hou je rol ten allen tijden voor jezelf, tenzij als je dood bent.
    -Als je dood bent, zeg je niets meer. Ook geen theorieën of dingen die je door een speciale rol te weten bent gekomen.
    -Geef je naamveranderingen altijd door.


    Toestemming
    Beste StephenFry

    Bedankt voor je aanmelding! Je kan je topic openen, veel plezier! (:

    Groetjes
    Eren,
    Moderator


    Deelnemers
    1. Patholoog | Manon
    2. Sublatti | Lisanna
    3. Evanel | Ruskow
    4. Kishimoto | Sarita
    5. Fictionalworld | Vera
    6. Unshadowed | Jente
    7. Asil98 | Lisa
    8. Ikigai | Leonie
    9. Painkiller | Qing
    10. Edilio | Ness
    11. Sociopaths | Marie
    12. Marijsel | Annemarije
    13. Athenalove | Athena
    14. katl1 | Katleen
    15. Runescript | -
    16. Rikiah | Malec
    17. Jukeboxes | Xanthe
    18. TARDlS | Eva
    19. AwkwardTurtle | Agent P.
    20. OakenshieId | -
    21. Graysons | Sanne
    22. Scribe | Tialda
    23. Sugawara | Tesla
    24. Tsundoku | Marjolein
    25. phoeni | Floor
    26. Khronos | Savannah
    27. GhostDivision | Belle
    28. Complexes | Britt

    29. Onism | Celine
    30. Lolicia | -



    Als je mee wilt doen, geef dan even je naam of schuilnaam door! Dat is leuker voor in het verhaal. Ik zoek in totaal 30 deelnemers!

    Ik ga het voor de duidelijkheid nog een keer herhalen. De weerwolven zijn in dit spel de burgers. Zie dat je geen misverstanden doet!

    [ bericht aangepast op 13 sep 2015 - 19:12 ]


    What would Emma do?

    Eventjes een algemene mededeling: Er is besloten de rol Gierige weerwolfjager weg te laten, omdat dit het een beetje te moeilijk maakt. Het doel van deze speler is nogal onmogelijk. De rol is omgezet in een gewone weerwolfjager.


    What would Emma do?

    Wel, dat was het dan! :') Iedereen heeft zijn rol gekregen. Ik ga nu beginnen aan het eerste hoofdstuk en ik hoop dat dat er vanavond al kan opstaan.


    What would Emma do?

    [ bericht aangepast op 27 juni 2015 - 23:18 ]


    What would Emma do?

    Amai, dat ging snel.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Nottet --> Edilio


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Qingsel » Painkiller


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Guys, ik heb daarnet, meteen nadat het hoofdstuk geactiveerd is, weer even random profielen bezocht xd en ik stuitte op dit. (Zie spoiler)
    Ik weet niet of het wat betekent? Wvwstephenfry lijkt me wel het jagersaccount? Langs de andere kant kan het ook gewoon een trick zijn van de wolven?




    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    Guys, ik heb daarnet, meteen nadat het hoofdstuk geactiveerd is, weer even random profielen bezocht xd en ik stuitte op dit. (Zie spoiler)
    Ik weet niet of het wat betekent? Wvwstephenfry lijkt me wel het jagersaccount? Langs de andere kant kan het ook gewoon een trick zijn van de wolven?




    Ehm, ja? En wat betekend dat dan volgens jou?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Ehm, ja? En wat betekend dat dan volgens jou?


    Dunno, dat het een jager kan zijn? :/ oh ik zie nu dat het account weer mensen bezocht heeft (waaronder ik) Mhh, nu weet ik het niet meer xd
    Laten we dit even afwachten, want anders is het een valstrik.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ja, bij mij is die ook al geweest. Lol, niemand durft blijkbaar naar dat profiel te gaan. 15 pageviews. x)


    Pretty is just a pretty word.

    Bij Lolicia is hij niet geweest xd bij wie nog niet? #TeLuiOmEchtIedereenAfTeGaan :')


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    Bij Lolicia is hij niet geweest xd bij wie nog niet? #TeLuiOmEchtIedereenAfTeGaan :')

    Nah, zo slapen. :Y)


    Pretty is just a pretty word.

    Painkiller schreef:
    Guys, ik heb daarnet, meteen nadat het hoofdstuk geactiveerd is, weer even random profielen bezocht xd en ik stuitte op dit. (Zie spoiler)
    Ik weet niet of het wat betekent? Wvwstephenfry lijkt me wel het jagersaccount? Langs de andere kant kan het ook gewoon een trick zijn van de wolven?





    Waarschijnlijk is het een account voor alle wolven om daar dan te overleggen :')


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Sociopaths schreef:
    (...)

    Waarschijnlijk is het een account voor alle wolven om daar dan te overleggen :')

    Dat is best aannemelijk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sociopaths schreef:
    (...)

    Waarschijnlijk is het een account voor alle wolven om daar dan te overleggen :')

    Dan is het juist meer waarschijnlijk dat de mensen die hij heeft bezocht juist geen jagers zijn :'). Eigenlijk denk ik dat je er niet heel veel op kan baseren, tenzij er echt een of ander motief in komt (waar ik echter niet vanuit ga).

    [ bericht aangepast op 28 juni 2015 - 22:13 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand