• De stelling van deze week luidt:
    Dieren in videoclips is mishandeling

(dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

[ topic verplaatst door een moderator ]

Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

Oneens. Ten eerste is deze stelling te algemeen en vaag, ten tweede worden ze zo goed als altijd goed behandelt.

Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

Als ze niet alle kanten op worden gegooid en tegen hun wil in mee worden getrokken vind ik het geen dierenmishandeling of zo, hoor. Zolang het dier er maar plezier mee heeft is het goed.

Ich liebe dich 27.12.23

Zelfde als iedereen boven mij: Als ze het dier slecht behandelen is het vreselijk, maar als ze het dier goed verzorgen en er voorzichtig mee zijn vind ik het wel kunnen.

he is a sk8er boy she sad see ya lat

Zolang de dieren goed en volgens de regels worden behandeld mag het van mij

The best part of the day is comming home to a wagging tail <3

Hazy schreef:
    Nee, zolang je het dier niet mishandelt, is het geen dierenmishandeling om gewoon een dier te filmen.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Square schreef:
    Gewoon, heel algemeen, dieren in videoclips? Dan nee, natuurlijk niet. Er gebeuren vast wel foute dingen en het is belangrijk om rekening te houden met het dier, maar als je gewoon een camera op een hond of aap of rat of weet ik veel richt, heeft dat beestje daar echt geen last van.

"If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

AwkwardTurtle schreef:
    (Voor sommige dieren vind ik het eigenlijk al mishandelling om ze in de buurt van een aantal artiesten te zetten, want damn, sommige klinken live echt slecht :') )

Maar in principe oneens. Kijk, als je een paar honden, die verder gewoon in alle vrijheid rond kunnen lopen, in je videoclip zet, vind ik het prima. Wel heb ik er algauw iets op tegen als je leeuwen, tijgers, etc. gaat gebruiken, omdat deze dieren van zichzelf gewoon niet tam zijn en ze dan dus algauw "veilig" in een kooitje opgeborgen worden. Daar heb ik moeite mee. Het is een wat mij betreft respectloze behandeling, al is het dan natuurlijk nog steeds geen mishandeling. In mijn ogen wordt een dier pas mishandeld als het lijdt onder hetgeen wat de mens hem aandoet en ik heb niet het idee dat dieren eronder lijden als ze in een videoclip gezet worden, over het algemeen.

Fus Ro Dah!

Het hangt er van af. Als het dier gewoon even in beeld komt , is het geen dierenmishandeling. Ik vind dat je wel gewoon dieren op een video clip mag zetten

Hazy schreef:
    Nee, zolang je het dier niet mishandelt, is het geen dierenmishandeling om gewoon een dier te filmen.

Such a useless spell.

Ligt eraan hoe ze worden behandeld.

Hangt er van af hoe het dier behandeld word in de video clip.

— Inner peace, it's hard to find. —

Dieren in videoclips? Niks mis mee. Toch?
    Zolang ze goed met de dieren omgaan vind ik het goed. Maar geen wilde dieren.

Katten en honden en niet heel erg wilde dieren mogen wel maar apen en tijgers enzo niet.

Als er mishandeling aan bod komt mag het niet. Want het dier helpt je en je betaalt hem met een pak slaag. Dat zou jij toch ook niet leuk vinden?

Mijn antwoord op de stelling: hangt van de situatie af.

-you can(t) trust me-

Nope, ik vind t niet.

If I had you, life would be a party it'd be ecstasy.

In deze video worden dieren juist in een heel goed daglicht gezet, alles behalve mishandeling, haha c;

26 - 02 - '16

Really? wat is dat voor stelling, mag wel wat specifieker hoor...

Anyway, Ik ben het eens met Square

Square schreef:
    Gewoon, heel algemeen, dieren in videoclips? Dan nee, natuurlijk niet. Er gebeuren vast wel foute dingen en het is belangrijk om rekening te houden met het dier, maar als je gewoon een camera op een hond of aap of rat of weet ik veel richt, heeft dat beestje daar echt geen last van.

"I whisper 'what the fuck' to myself at least 50 times a day."