• Ik wil het hoe dan ook proberen te schrijven, dus het gaat er komen, maar ik wou weten of het niet te ver gaat.
    Nadat ik een hele tijd niet eer heb geschreven, wil ik weer beginnen met schrijven. Ik wil me gaan focussen op gedachtes en gevoelens, omdat ik hier meer aan moet gaan werken. Dit gaat dus een psychotische thriller worden. (Gaat niet online komen)

    (Nog onbekende naam) Een vrouw is dit keer in de hoofdrol als moordenaar en het zal zich gewoon in Nederland afspelen. In Friesland, wel te verstaan. Voor de verandering wil ik gewoon lekker dichtbij blijven. Ik ga geen namen van dorpen etc. noemen. De vrouw is psychotisch, kannibaal en neurotisch.
    Ik twijfel echter nog hoe ik het zal schrijven. Vanuit de moordenaar of vanuit het slachtoffer, Of zal ik beiden doen?

    Korte verhaallijn. (Ik schrijf dit topic trouwens even snel, ik wil het kwijt, voordat ik het vergeet.)
    De vrouw pleegt haar eerste moord, nadat een (nog onbekende man) haar huis binnen wil dringen en wil verkrachten + beroven. Uit angst besluit ze de man in stukjes te zagen en krijgt dan het weerzinwekkende idee om het op te eten. Ze kookt het eerst, maar vind het niet lekker, dus bakt ze het. Zo wordt ze een kannibaal. (Dit heb ik trouwens gebaseerd op iets wat ik op tv heb gezien, van een echte serial killer) Als ze erachter komt, dat een twintig jarig meisje haar gruwelijke daden heeft gezien, besluit ze haar te ontvoeren. Hier begint dus het echte verhaal. Ik wil dat het meisje, wat nuchter denkt en doet (waar Friezen bekend om staan), langzaam aan aftakelt. Ze krijgt mensenvlees te eten en krijgt dagelijks te maken met het psychotische en neurotische gedrag van de vrouw. Ze wordt mishandeld en helemaal tot de grond toe geboord. Als straf op een ontsnappingspoging, wordt ze zelfs een lange tijd levend begraven.
    Ik weet echter nog niet wat het uiteindelijke plot zal worden.
    1) Het meisje ontsnapt en de vrouw wordt daarbij opgepakt.
    2) Het meisje wordt ook vermoord en daarna opgegeten door het volgende slachtoffer.

    Hierbij heb ik dus een paar vraagjes,
    1) Uit welk standpunt zal ik het schrijven? De moordenaar, slachttoffer of allebei?
    2) Gaat dit niet te ver? Zouden jullie (deze hele slechte, snel geschreven samenvatting) dit lezen?
    3) Hebben jullie nog op en aanmerkingen?
    4) Hebben jullie ook eventuele namen, voor zowel de vrouw als het slachtoffer? (Frieze?)

    [ bericht aangepast op 15 juli 2015 - 12:10 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik zou het niet lezen, maar dat is omdat ik daar doodsbang van wordt. Op zich is het wel een ged idee voor een verhaal. Ik zou het als ik jou was uit het standpunt van het slachtoffer schrijven, dat lijkt me interessanter.
    Wat bbetreft dat einde, zou ik eigenlijk doen dat de vrouw dood gaat, maar ze toch gepakt wordt. Zo heeft het geen overduidelijk happy end, maar is het ook geen totaal open einde.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    1) Uit welk standpunt zal ik het schrijven? De moordenaar, slachttoffer of allebei? : allebei
    2) Gaat dit niet te ver? Zouden jullie (deze hele slechte, snel geschreven samenvatting) dit lezen?: Het gaat niet te ver, er zijn namelijk al heel veel bekende verhalen over kannibalisme *hannibal*. Ik zou het zelf niet lezen aangezien het me dan te bekend voorkomt.
    3) Hebben jullie nog op en aanmerkingen? Als je vanuit het persepctief van een psychotisch iemand of uit een psyghopaat gaat beschreven, haal dat niet het gedrag van je karakter uit films, maar uit waargebeurde verhalen, die geven hun karakter veel beter aan. Ik spreek uit ervaring, ik ben nu een verhaal aan het schrijven over een meisje die valt voor een moordernaar/crimineel en langzamerhand steeds meer met zijn moordende werk gaat bemoeien, op een gegeven moment gaat ze het leuk vinden. Zorg ervoor dat je zo'n process hebt. In jouw geval: Was de vrouw altijd al gevoelig voor nieuwe dingen uitproberen? Was ze haar hele leven al impulsief? En waarom vind ze het leuk om andere mensen ook vlees te laten proeven?
    4) Hebben jullie ook eventuele namen, voor zowel de vrouw als het slachtoffer? (Frieze?) Nynke? Froukje. Voor mijn gevoel heette alle Friese dames zo. Haha


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Ik heb ooit een verhaal gehad over een kannibaal :x

    Ik bind het een interessant idee en ik zou het lezen, omdat ik geïnteresseerd ben in psychologische verhalen. Ik denk dat je het eerste deel best schrijft uit het standpunt van de kannibaal en dan verdergaat met het slachtoffer. Het gaat wat ver, maar het hangt ook af van de manier waarop je het schrijft.

    Alternatif ending: Het meisje vermoordt de vrouw en wordt dan zelf kannibaal :3


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    Ik vind het een interessant idee en ik zou het lezen, omdat ik geïnteresseerd ben in psychologische verhalen. Ik denk dat je het eerste deel best schrijft uit het standpunt van de kannibaal en dan verdergaat met het slachtoffer. Het gaat wat ver, maar het hangt ook af van de manier waarop je het schrijft.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    1) Uit welk standpunt zal ik het schrijven? De moordenaar, slachttoffer of allebei? Allebei
    2) Gaat dit niet te ver? Zouden jullie (deze hele slechte, snel geschreven samenvatting) dit lezen? Ik houd van goeie, orginele verhalen en nee dit gaat niet te ver. Of heb je nog niet The Doll Maker gelezen?
    3) Hebben jullie nog op en aanmerkingen? Eindig niet te cliché, ga dus niet datmeisje laten ontsnappen zonder dat iets knapt bij haar, zelf zou ik dat meisje psychisch breken, haar laten ontsnappen, de moordenares vermoorden en dan de druk niet aankunnen, gek wordt, naar buiten rent en aan de mensen om haar heen vraagt haar te vermoorden.
    4) Hebben jullie ook eventuele namen, voor zowel de vrouw als het slachtoffer? (Frieze?) Zijn vast wel een paar op Q die Fries zijn, maar zoek het anders op op internet.

    [ bericht aangepast op 15 juli 2015 - 12:35 ]


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Ik houd van dit soort verhalen c:

    Dat klinkt wel leuk. Eerst vanuit de kannibaal en dan vanuit het slachtoffer. Iemand ook ideeën voor een titel? Ik neem trouwens al jullie tips van harte, ik kan ze goed gebruiken. (En ik ben zelf Fries) :3

    [ bericht aangepast op 15 juli 2015 - 12:37 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    StephenFry schreef:
    Ik heb ooit een verhaal gehad over een kannibaal :x

    Ik bind het een interessant idee en ik zou het lezen, omdat ik geïnteresseerd ben in psychologische verhalen. Ik denk dat je het eerste deel best schrijft uit het standpunt van de kannibaal en dan verdergaat met het slachtoffer. Het gaat wat ver, maar het hangt ook af van de manier waarop je het schrijft.

    Alternative* ending: Het meisje vermoordt de vrouw en wordt dan zelf kannibaal :3


    Is dat niet een beetje te? Je moet bedenken dat iemand die psychisch mishandeld wordt niet zomaar iemand kan vermoorden om dan zelf zo te worden als die persoon.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Scribe schreef:
    Dat klinkt wel leuk. Eerst vanuit de kannibaal en dan vanuit het slachtoffer. Iemand ook ideeën voor een titel? Ik neem trouwens al jullie tips van harte, ik kan ze goed gebruiken. (En ik ben zelf Fries) :3


    Human(flesh)?


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Ik vind de tweede plotlijn wel iets hebben, en dan kan je nadien nog steeds het eerste plot uitschrijven (veel mensen houden van een 'happy end', zeker als je het nadien zou willen uitgeven)
    1) Het standpunt van de moordenaar lijkt mij het interessantste, maar ook het standpunt van het slachtoffer heeft voordelen. Misschien het standpunt van de moordenaar en dan tussendoor wat nieuwsberichten over de verdwijningen?
    2) Het gaat wat ver, maar ik hou van trillers (om te lezen, niet de films), dus ik zou zoiets zeker lezen. Alles hangt natuurlijk ook af van hoeveel gruwelijke details je geeft, probeer daarin wat een evenwicht te vinden.
    3) Ik sluit me aan bij Koelbloedig: als je vanuit de moordenaar schrijft ga je veel opzoekingswerk moeten doen om het realistisch te maken, maar ik denk dat dat echt wel de moeite waard is. Ik denk dat het vooral de uitdaging gaat zijn om dit geloofwaardig over te laten komen, want als lezer is het veel makkelijker om te geloven dat er een straatbende is die inbraken pleegt dan een serie-kannibaal. Jouw verhaallijn staat wel erg ver van de leefwereld van je lezers, ook al wil je het wel erg dichtbij laten komen door Friesland als locatie te gebruiken.
    4) Ik zou voor veelvoorkomende namen kiezen, zo komt het geweldig dicht bij de lezer en dat maakt het herkenbaarder.


    Tijd staat stil, leven gaat verder, alles is anders, iemand houdt van anders, ik ben iemand.

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Is dat niet een beetje te? Je moet bedenken dat iemand die psychisch mishandeld wordt niet zomaar iemand kan vermoorden om dan zelf zo te worden als die persoon.


    Ik ben altijd nogal extreem in mijn verhalen :') Dat ze zelf een kannibaal wordt, is meer een grapje, maar dat ze haar vermoordt niet. In mijn verhaal zou het waarschijnlijk zo gaan. Dat ze volledig doorslaat en haar gijzelaar vermoordt. Waarschijnlijk eindigt ze ergens in een psychiatrie, maar dat is gewoon hoe ik het zou doen. Ik vind de eindes van Scribe ook wel leuk en als ik daaruit zou moeten kiezen, zou ik gaan voor de tweede.

    [ bericht aangepast op 15 juli 2015 - 12:42 ]


    What would Emma do?

    1iemand schreef:
    Ik vind de tweede plotlijn wel iets hebben, en dan kan je nadien nog steeds het eerste plot uitschrijven (veel mensen houden van een 'happy end', zeker als je het nadien zou willen uitgeven)


    Veel mensen houden van een happy end, in sprookjes en boeken voor jongeren van rond de 12 ja, maar je moet bedenken dat boeken als ASOIAF en de verhalen van Shakespeare niet bepaald een happy end hebben. Dus er is ook zeer voor aantrek voor een mindere happy-end, waaronder ik.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Titels:
    Vlees
    Menselijke Ontdekking
    Van Binnen
    Eten en gegeten worden (jup discovery channel stond aan over haaien)
    Rood
    Doorbloed en doorbakken
    Gaar


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    StephenFry schreef:
    (...)

    Ik ben altijd nogal extreem in mijn verhalen :') Dat ze zelf een kannibaal wordt, is meer een grapje, maar dat ze haar vermoordt niet. In mijn verhaal zou het waarschijnlijk zo gaan. Dat ze volledig doorslaat en haar gijzelaar vermoordt. Waarschijnlijk eindigt ze ergens in een psychiatrie, maar dat is gewoon hoe ik het zou doen. Ik vind de eindes van Scribe ook wel leuk en als ik daaruit zou moeten kiezen, zou ik gaan voor de tweede.


    Mijn manier zou ze ook dat wijf doden, maar zoals ik al zei gek worden en een gevaar voor haarzelf gaan worden omdat ze iemand vermoord heeft en daarmee net zo slecht is als haar.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Veel mensen houden van een happy end, in sprookjes en boeken voor jongeren van rond de 12 ja, maar je moet bedenken dat boeken als ASOIAF en de verhalen van Shakespeare niet bepaald een happy end hebben. Dus er is ook zeer voor aantrek voor een mindere happy-end, waaronder ik.


    Mee eens. Ik ben zelf ook een fan van miserable ends, eindes waarmee je je lezers nog even een trap nageeft zegmaar (lacht evil.)


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...