• Omdat wvw-wedstrijden de laatste zo erg in trek zijn leek het mij leuk om een ranking lijst bij te houden. Dit heb ik namelijk al een keer op een andere forum gezien en dat was toen erg intrek.

    Q&A


    Wat is de weerwolven van wakkerdam rankinglijst?
    Een lijst waar alle "scores" van alle wvw's bijgehouden worden. Hierdoor kunnen we de winnaar zien van alle spellen bij elkaar.

    Hoe kom ik op de lijst?
    Door mee te doen kan je punten behalen. Deze punten behaal je door bijvoorbeeld een spelletje te winnen. Met een punt kom je al op de lijst.

    Wat heeft dit voor meerwaarde? Kan ik er iets mee winnen?
    Nee. Het is gewoon een leuk extraatje voor de fun.


    Punten verdelen.
    ~ De punten worden verdeeld nadat het potje is afgelopen! (Dus niet eerder gestopt. Er moet echt een winnaar zijn.)
    ~ De host van dit potje moet het potje bij mij opgeven! Als dit niet gedaan wordt worden de punten niet mee geteld!
    ~ De host zoekt zelf uit wie de punten krijgt van beste speler. Ik zeg er wel bij dat ik bij sommige wvw's controleer of dit geen vriendjespolitiek is. Als iemand de punten toegereikt krijgt omdat degene elke keer random stemt dan begrijpen jullie ook wel dat ik de punten niet toe ken!
    ~ Alle Wvw's die vanaf 01-01-15 begonnen zijn mogen hier opgegeven worden.

    Punten.
    Je kan dan bij de volgende onderdelen punten behalen:
    ~ In de zijde zitten die het potje wint (5 punten)
    ~ Nog leven aan het eind van het potje (5 punten)
    ~ Een potje hosten en helemaal uitspelen. (5 punten)
    ~ Door de host gekozen worden tot de beste speler van het potje * (10 punten)
    ~ Dood gaan door inactiviteit (-1 punt)

    * Toelichting: bij dit onderdeel wordt er gekeken naar wie er in dit potje de beste theorie, speeltactiek of overlevingstactiek heeft gehad. Dit kan van alles zijn. Bijvoorbeeld; een wolf die tactieks bekijkt wie hij kan lunchen en op wie hij overdag stemt. Of een ziener die goede hints geeft aan de rest. Twee geliefdes die elkaar goed weten te beschermen. Of die ene speler die met een perfectie theorie aankomt.
    Ik wil wel vragen om niet altijd dezelfde bij dit onderdeel te kiezen. Natuurlijk hebben we een stel geweldige wvw's spelers op Q maar om die nou elke keer maar automatisch de punten toe te reiken is niet leuk. Kijk bijvoorbeeld een keer naar iemand die voor de eerste keer mee doet met een Wvw of iemand die spontaan opeens een goede theorie heeft bedacht terwijl degene meestal nooit een theorie heeft bedacht.

    RankingLijst.

    Eerste plaats.


    Tweede plaats.


    Derde plaats.



    Vragen zijn altijd welkom.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2015 - 22:46 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik bump dit topic omdat sommige wvw's bijna afgelopen of al afgelopen zijn.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Backbiter schreef:
    Grappig idee dit :3
    Maar hoe zit et bijv met spelers die er door de wolven eerste nacht al uitgegooid worden? Want die kunnen er niks aan doen, maar zo ook niet ergens voor in aanmerking komen. En aangezien sommigen er vaak als eerst uit worden gegooid..


    Gaat hier nog iets mee gedaan worden? Aangezien je mensen die bovenaan de rankinglist staan er gewoon uit kan gooien zodat ze geen punt meer kunnen halen. :') Ze hebben niet eens de kans om in aanmerking te komen voor ook maar één van die onderdelen. Buiten dan als je aan de kant staat van het winnende team.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    (...)

    Gaat hier nog iets mee gedaan worden? Aangezien je mensen die bovenaan de rankinglist staan er gewoon uit kan gooien zodat ze geen punt meer kunnen halen. :') Ze hebben niet eens de kans om in aanmerking te komen voor ook maar één van die onderdelen. Buiten dan als je aan de kant staat van het winnende team.


    Op dat bericht had ik al op de eerste pagina gereageerd:

    Kishimoto schreef:
    (...)

    Ik zat er ook aan te denken om daar ook een punt aan te geven. Maar daar was ik nog over aan het twijfelen. De ene kant leek mij dat wel zo eerlijk, aan de andere kant kon ik dan punten aan iedereen blijven geven.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Weet ik, dat las ik. Maar je twijfelt dus nog? Of wil je het niet omdat je het niet eerlijk vindt?
    Kan je evengoed ook geen punt geven aan eerste gelyncht :') Dat vind ik nu oneerlijk zo.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    Weet ik, dat las ik. Maar je twijfelt dus nog? Of wil je het niet omdat je het niet eerlijk vindt?
    Kan je evengoed ook geen punt geven aan eerste gelyncht :') Dat vind ik nu oneerlijk zo.


    Ik twijfel nog steeds.
    Ik heb de lijst, zoals ook in de beginpost vermeld staat, niet helemaal zelf bedacht. Daarnaast is deze lijst gewoon voor de lol, je kan er niks mee winnen en zoals je al gezien heb komt de beste wvw-speler van Q niet perse op plek 1. Het is gewoon iets extra's.

    En dit is niet om heel gemeen of stom over te komen maar de enige reden waarom jij dat in mijn ogen wil is omdat je dan 3 punten extra krijg. Het is heel vervelend om elke keer als eerste geluncht te worden maar degene die als tweede geluncht wordt heeft dan ook nooit kans om bij deze dingen in aanmerking te komen en die zou dan ook niks krijgen.
    Anyway, ik ga er nog eens heel goed over na denken maar ik ga niks beloven.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2015 - 21:13 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Kishimoto schreef:
    (...)

    Ik twijfel nog steeds.
    Ik heb de lijst, zoals ook in de beginpost vermeld staat, niet helemaal zelf bedacht. Daarnaast is deze lijst gewoon voor de lol, je kan er niks mee winnen en zoals je al gezien heb komt de beste wvw-speler van Q niet perse op plek 1. Het is gewoon iets extra's.

    En dit is niet om heel gemeen of stom over te komen maar de enige reden waarom jij dat in mijn ogen wil is omdat je dan 3 punten extra krijg. Het is heel vervelend om elke keer als eerste geluncht te worden maar degene die als tweede geluncht wordt heeft dan ook nooit kans om bij deze dingen in aanmerking te komen en die zou dan ook niks krijgen.
    Anyway, ik ga er nog eens heel goed over na denken maar ik ga niks beloven.


    Okay dan. :'D

    -- Haha you got me (cat) Of course alleen voor dat, hé. :')
    Anyway, aangezien dit egoïstisch overkomt, hoeft het punt al niet meer, ohja dit klinkt waarschijnlijk weer flauw? :') Ik vind het gewoon omdat het oneerlijk overkomt tov eerst eruit gestemd worden, want die als tweede eruit gestemd wordt, krijgt ook geen punt :') But all right, die drie punten doen het bij mij ook zó veel.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    @Kishimoto
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zozeer verschil zie tussen in Nacht 1 gedood worden, en in de eerste stemronde eruit gaan. Beide hebben geen kans om te beïnvloeden hoe snel ze eruit gaan. Bij de tweede dag ligt het in mijn ogen toch net iets anders. Tweede nacht kan ook niet echt iets doen, maar dat zijn vooral de nachten. Bij dag 2 kunnen al theorieën gevormd worden, waardoor je ten opzichte van dag 1 meer kans maakt, als je actief meedoet.
    Ik zou dus stellen dat zowel nacht 1 als dag 1 slachtoffers beiden 1 punt zouden krijgen, om het eerlijk te houden. Maar dat is natuurlijk jouw keuze. Ik wilde dit gewoon even gezegd hebben, aangezien ik het zeker ermee eens ben dat het slachtoffer van nacht 1 ook punten verdiend, als het slachtoffer van dag 1 punten krijgt. Om het eerlijk te houden.

    Daarnaast vind ik het een beetje raar om Painkiller persoonlijk aan te vallen dat ze dit alleen maar wil vanwege de 3 punten (die ergens wel genoemd zullen worden, maar ik wel ergens gemist heb). Iedereen die de laatste wedstrijden heeft gevolgd, weet wel degelijk dat ze de laatste tijd niet telkens nog het slachtoffer in nacht 1 is.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik heb er over nagedacht en ik heb besloten om het helemaal te schrappen. Niemand die de eerste lynch/lunch eruit ligt krijgt een punt.

    Die opmerkingen over de drie punten kwamen er gemener uit dan de bedoeling was. Blij iedereen?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Oh, dit is leuk! Als mijn WvW klaar is, dan stuur ik de resultaten ook door! (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Leuk idee! Als mijn WvW is afgrond zal ik de informatie doorsturen :)


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    MT (:


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Het enige waar ik bang voor ben is dat je straks wel mensen krijgt die graag op de erelijst willen en dan expres bepaalde mensen uit gaan schakelen :/


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    Het enige waar ik bang voor ben is dat je straks wel mensen krijgt die graag op de erelijst willen en dan expres bepaalde mensen uit gaan schakelen :/


    Wat ik dus ook al eerder vermeldde :'D

    [ bericht aangepast op 21 juli 2015 - 21:23 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    (...)

    Wat ik dus ook al eerder vermeldde :'D


    Dacht al dat het eerder gezegd was ja :') But still.. Ik ben en blijf wel en voorstander van mijn aparte ranking idee, al zou ik het jammer vinden als dit echt zou voorkomen..


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    Het enige waar ik bang voor ben is dat je straks wel mensen krijgt die graag op de erelijst willen en dan expres bepaalde mensen uit gaan schakelen :/


    Denk je niet dat er dan reacties op gaan komen? Als mensen het gevoel hebben dat het oneerlijk verloopt, laten ze dat weten, hoor ;) Dan kan het misschien onderzocht worden (door de spelleider of zo) en dan kunnen er misschien consequenties komen?


    What would Emma do?