• Nu ik me na 3 operaties in 7 jaar eindelijk weer goed genoeg voel, wil ik beginnen met fitnessen om conditie te krijgen en spiermassa te kweken (gezien spieren zwaarder zijn dan vet). Het liefst doe ik dit thuis, maar weet niet hoe en met wat ik moet beginnen.

    Zijn hier meer mensen die thuis fitnessen? En zo ja, wat gebruiken jullie aan "hulpmiddelen" en wat voor oefeningen doen jullie??

    Toen ik thuis moest revalideren ben ik begonnen met van die armgewichtjes en zo. Ook ging ik tijdens het tv kijken mijn been omhoog en naar beneden bewegen, zodat daar weer spieren inkwamen. Eerst kort en dan langer, natuurlijk.

    Misschien is ook de seven minutes app wel wat voor je :)


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Je kan beginnen om een routine op te bouwen door bepaalde spiergroepen af te wisselen. Zoek wat oefeningen op voor bijvoorbeeld je armen, buik en je benen en wissel deze per dag af. Dus maandag en donderdag armen, dinsdag en vrijdag buik en woensdag en zaterdag benen en zondag niks. Het is belangrijk om rustperiodes te houden, zeker als je net begint. Als je gewichtjes wilt gebruiken, kan je best beginnen met een waterflesje vullen met water, later misschien met zand en als je het dan volhoudt, echte gewichtjes aanschaffen.
    Op youtube vind je ook verschillende fitnessfilmpjes die je kunnen helpen met een goede houding of een leuke routine te vinden.


    Your make-up is terrible

    Water/zandflesjes is wel een goede tip (: Daar zal ik mee beginnen. En ik zal ook eens verder op yt kijken naar channels. De enige die ik nu heb is Blogilates, maar dat is meer voor gevorderden.

    Ik ben eerst begonnen met de guides van Kayla Itsines. Hierbij doe je zeven minuten lang een circuit van 4 oefeningen gevolgd door een ander circuit. Beide circuits doe je twee keer. Op zich kun je de oefeningen zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt, door bijvoorbeeld gewoon de twee circuits achter elkaar aan te doen en niet meer. Ik ben daarnaast ook bezig met de Insanity trainingen, maar die zijn - zoals de naam al aangeeft - veel intensiever en die kun je beter doen als je wat sterker bent. Bij Insanity bouw je voornamelijk conditie op.

    Hoop dat dit een beetje hulpzaam is (:


    Not all those who wander are lost.

    Ik probeer 2x in de week naar Basic-Fit te gaan, want thuis fitnessen werkt echt totaal niet voor me :'D

    Ik heb dan wel zo'n ab circle pro, maar dat is voor erbij aangezien ik faal in buikspieroefeningen - en ik deze groep spieren toch graag extra train zo op z'n tijd XD
    Het is in ieder geval wel zoals Furiosa zegt, zorg voor voldoende afwisseling tussen de spiergroepen. En wat anderen al aangeven, op youtube vind je genoeg oefeningen die je zeker op weg kunnen helpen.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Aangezien ik weinig andere topics over fitness zag, en ik geen nieuwe ga beginne, post ik maar lekker hier :P
    Ik ben zelf sinds ong. 2 weken begonnen weer met de gym (2016 goed begin bla bla, iedereen kent het)
    anyway, ik vraag mij af over iemand hier weet wat je moet eten om een strak buikje te krijgen.
    Ik doe oefeningen van http://www.buikspieren-oefeningen.nl/buikspieroefeningen/sixpack-oefeningen/ en ik eet vrij gezond
    ik weet dat ik mijn vet percentage laag moet krijgen, en dat het voor ons vrouwen al vaak moeilijker is om een 6 packje te krijgen (we krijgen immers minder snel spieropbouw). dus wie o wie hier heeft een sixpackje hier, en kan haar geheimpje aan mij verklappen?
    Alvast bedankt! :D

    [ bericht aangepast op 7 feb 2016 - 20:12 ]

    zaager schreef:
    Aangezien ik weinig andere topics over fitness zag, en ik geen nieuwe ga beginne, post ik maar lekker hier :P
    Ik ben zelf sinds ong. 2 weken begonnen weer met de gym (2016 goed begin bla bla, iedereen kent het)
    anyway, ik vraag mij af over iemand hier weet wat je moet eten om een strak buikje te krijgen.
    Ik doe oefeningen van http://www.buikspieren-oefeningen.nl/buikspieroefeningen/sixpack-oefeningen/ en ik eet vrij gezond
    ik weet dat ik mijn vet percentage laag moet krijgen, en dat het voor ons vrouwen al vaak moeilijker is om een 6 packje te krijgen (we krijgen immers minder snel spieropbouw). dus wie o wie hier heeft een sixpackje hier, en kan haar geheimpje aan mij verklappen?
    Alvast bedankt! :D

    Ik heb geen sixpack (boehoe) maar van wat ik ervan weet, moet je gewoon veel fruit eten en water drinken en dat soort dingetjes.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful