• Ja, dat is wat ik morgen ga doen. In een eenpersoons kajak op de Linge(rivier in de Betuwe van Doornenburg tot Gorinchem) varen, nou ja op een deel van de Linge. Tot nu toe heb ik drie of vier keer in een kano gevaren en nog niet in een kajak.

    Na foto's te hebben gezien van een kano en een kajak, snap ik het verschil. Alleen vind ik het wel spannend, aangezien ik zelf moet gaan peddelen(vanwege de eenpersoons kajak) en dus niemand heb die mij kan helpen. Dat heeft ook voordelen, zo kan niemand anders de kajak de bosjes in varen of de kajak laten bewegen.

    Maar ik vroeg mij dus af wat de beste manier van peddelen is. Want ik heb wel eens gehoord dat als je het verkeerd doet, dat je dan nog meer spierpijn krijgen in je armen.

    Dus als iemand al een keer in een kajak heeft gevaren en weet hoe het moet. Hoe heb je het toen gedaan?

    Heb jij wel eens in een kajak gevaren?

    70.0% (14 stemmen)
     
    Ja

    5.0% (1 stem)
     
    Nee

    15.0% (3 stemmen)
     
    Nee, maar ik wil het nog een keer gaan doen

    10.0% (2 stemmen)
     
    Nee en ik het ook niet gaan doen

    0.0% (0 stemmen)
     
    Ik weet het niet


    Physics is awesome

    Kano's en Kajakken zijn niet echt mijn ding, al vind ik het wel ontzettend leuk (Het is een beetje weird I know)
    Ik ben gewoon altijd ontzettend bang dat ik omkieper, vast kom te zitten en niet meer omhoog kom.. Al weet ik dat die kans enorm klein is. (ik heb een soort fobie van lang onderwater zijn, dus niet bang worden please :'))
    Maar wel super leuk dat je het gaat doen!
    Ondanks dat ik het wel eng vindt wil ik het ooit nog een keer doen.
    Misschien kun je er op google wat meer over vinden? Want volgens mij is peddelen gewoon peddelen :'D


    Life is a beautiful struggle

    Ik heb wel eens gekajakt, in een rivier in Frankrijk. Het was niet zo heel moeilijk eigenlijk, een kajak is heel wendbaar en dat is wel makkelijk. Verder is peddelen gewoon peddelen, alleen in een kajak peddel je natuurlijk aan beide kanten. Veel plezier :]


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Wij hebben nog steeds de ooit-oranje-nu-gele kajak van mijn moeder in de carport hangen! Heel af en toe brengen we die naar een meertje of zo, maar veel ervaring heb ik er ook niet mee, helaas. Ik vind het wel erg leuk. ^^

    Wat de beste manier van peddelen betreft, geen flauw idee, haha. Is er daar niet iemand aan wie je het kunt vragen? Als bijvoorbeeld iemand de kajak aan je verhuurt, zou die persoon je wat tips moeten kunnen geven. Alvast veel plezier, in ieder geval. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Benzo schreef:
    Kano's en Kajakken zijn niet echt mijn ding, al vind ik het wel ontzettend leuk (Het is een beetje weird I know)
    Ik ben gewoon altijd ontzettend bang dat ik omkieper, vast kom te zitten en niet meer omhoog kom.. Al weet ik dat die kans enorm klein is. (ik heb een soort fobie van lang onderwater zijn, dus niet bang worden please :'))
    Maar wel super leuk dat je het gaat doen!
    Ondanks dat ik het wel eng vindt wil ik het ooit nog een keer doen.
    Misschien kun je er op google wat meer over vinden? Want volgens mij is peddelen gewoon peddelen :'D


    Een keer met school gingen we kano varen en toen werden de kano's in het water getild. Mijn juf ging voor en haar kano draaide om dus ze kwam in het water terecht. Daarna moest ik nog dus sindsdien heb ik wel wat beter mijn zenuwen in de hand wat betreft omslaan. Daarnaast ga ik samen met mijn ouders dus ik hoop dat als ik om sla zij mij helpen.

    Het lijkt mij ook super leuk, want het lijkt mij ook wel gaaf om alleen in een kajak te zitten en te varen. Daarbij vind ik ook wel fijn om te gaan bewegen, ook al beweeg ik alleen mijn armen.


    Physics is awesome

    Chandler schreef:
    Ik heb wel eens gekajakt, in een rivier in Frankrijk. Het was niet zo heel moeilijk eigenlijk, een kajak is heel wendbaar en dat is wel makkelijk. Verder is peddelen gewoon peddelen, alleen in een kajak peddel je natuurlijk aan beide kanten. Veel plezier :]


    Heel wendbaar en ik klinken als een leuke combinatie dus het gaat leuk worden. Dat je bij een kajak aan beide kanten peddelt wist ik, dat vind ik ook wel handig want in een kano moet je steeds je peddel naar de andere kant doen zodat je geen rondjes gaat varen en ook daadwerkelijk vooruit komt (als je in een eenpersoons kano vaart) en bij een kajak kan je de peddel vasthouden.

    Dankjewel! Misschien lukt het om foto's te maken, dan plaats ik die hier morgen of overmorgen.


    Physics is awesome

    Square schreef:
    Wij hebben nog steeds de ooit-oranje-nu-gele kajak van mijn moeder in de carport hangen! Heel af en toe brengen we die naar een meertje of zo, maar veel ervaring heb ik er ook niet mee, helaas. Ik vind het wel erg leuk. ^^

    Wat de beste manier van peddelen betreft, geen flauw idee, haha. Is er daar niet iemand aan wie je het kunt vragen? Als bijvoorbeeld iemand de kajak aan je verhuurt, zou die persoon je wat tips moeten kunnen geven. Alvast veel plezier, in ieder geval. (:


    Leuk om te lezen dat je het af en toe doet.

    Ik denk dat daar wel iemand is die er verstand van heeft. We huren de kajakken van iemand en ik neem aan dat we die niet zelf mogen pakken dus dat er ook iemand is die ik vragen kan stellen.

    Dankjewel!


    Physics is awesome

    Kajakken is zeer leuk. Zolang het water hoog genoeg staat, anders zit je om de tien meter vast en geraak je echt niet vooruit...
    Ik heb al meerdere keren gekajakt (met school, met ouders) en was de eerste keer zeer jong... Hoe je het doet... Dat is moeilijk uit te leggen...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik heb ooit eens in de eerste of tweede van de middelbare gekajakt. Ik kan me er niet veel van herinneren, maar ik vond het wel erg leuk en niet zo moeilijk ^^


    Seasons will change, but I shall remain

    Ah yes, dat hebben we deze zomervakantie nog gedaan, 9 kilometer kajakken in Zuid-Frankrijk. Supervet en ideaal met warm weer :D. You need to get the hang of it, heb het een keer eerder gedaan toen ik een jaar of 12 was, dus wist wel een beetje het hoe en wat. Misschien videos kijken over hoe je fatsoenlijk kajakt.
    Ik heb eigenlijk nagenoeg geen spierpijn gehad, maar het was op den duur best zwaar tbh. Misschien deden we het ook te snel >.>
    Je kan ook achterstevoren kajakken of er in staan XD.
    Als je omkiepert is op zich geen probleem, want je valt er toch uit.


    No growth of the heart is ever a waste

    Update: Gisteren zijn wij dus gegaan. Uiteindelijk gingen mijn vader en ik samen in een kano gegaan, want een kajak is toch niet echt iets voor mij. Daarna hebben 12 kilometer met de kano gevaren, 6 kilometer heen en 6 kilometer terug.

    Aangezien het warm was en ik kano varen niet gewend ben, was het wel vermoeiend. Maar ook wel waard, want ik was op een gegeven moment echt helemaal in de natuur. Zo voelde het tenminste. Toch ga ik (als ik ooit weer ga kano varen) het niet weer doen, 12 kilometer is echt te ver.


    Physics is awesome