• Er zijn geen mensen zwaar gewond geraakt, enkel wat schrammetjes. De 20 gewonden waren afgeleid van de hoeveelheid 112 telefoontjes die binnenkwamen. De man die uit het puin is gehaald en naar zijn heup greep, had al last van zijn heup (gebroken heup) voordat het ongeluk plaats vond. Zo ver bekend is er alleen een hond verder overleden. De gemeente heeft een aantal woningen ontruimd omdat die te dichtbij het ongeluk zitten en daardoor niet meer veilig bewoond kunnen worden. Er zou ook een gaslek zijn (geweest) waardoor het gas is/was afgesloten. Het is dus uiteindelijk nog vrij goed afgelopen (wat een wonder is als je de ravage ziet). De oude Rijn is ook vervuild door een olielek bij de kranen (als ik het goed begreep). De brandweer gaat proberen de olieplek af te zetten.



    Zeker 20 gewonden bij val kranen en brug op huizen Alphen aan den Rijn

    Bij het hijsen van een nieuw brugdek van de Julianabrug in Alphen aan den Rijn zijn twee bouwkranen omgevallen. De kranen zijn met het dek op meerdere woonhuizen terechtgekomen. Er zouden zeker twintig gewonden zijn gevallen. Alle beschikbare hulpdiensten zijn naar de plek van het ongeval, waaronder twee traumahelikopters.
    Bron: De Volkskrant

    Aanvankelijk meldde de Veiligheidsregio dat er twintig gewonden zijn, maar dat aantal lijkt te hoog ingeschat.

    USAR zoekt nog in één pand

    Een zogeheten Urban Search and Rescue Team (USAR) heeft twee panden doorzocht. Daar waren geen slachtoffers.

    USAR-medewerkers moeten nog zoeken in één pand. Dat gaat moeizaam, omdat een van de kranen nog op het gebouw ligt en er instortingsgevaar is. In het pand ernaast zou niemand aanwezig zijn geweest tijdens het ongeluk.

    De reddingswerkers zoeken met honden naar slachtoffers. In het NOS Achtuurjournaal zei een van hen dat de honden niet zijn aangeslagen bij het zoeken. Dat duidt er volgens hem op dat er geen levende mensen onder het puin liggen. De honden slaan niet aan als er omgekomen slachtoffers in de panden liggen.
    Bron: NOS.nl



    Onder de spoiler beelden van het ongeval: ze kunnen schokkend zijn.


    Liveblog van RTL Nieuws
    RTL7 heeft een extra uitzending.

    ----
    Ik woon in Alphen aan den Rijn en ik ben doodsbang wie er gewond zijn geraakt. Het ongeluk gebeurde vlakbij het centrum en er zaten daar een aantal restaurants. Een vrijwilligersorganisatie waar ik bij help, had daar een soort opslag- en klusloods (onder de brug) zitten, maar die moesten vorig jaar juni een andere plek zoeken, gezien de werkzaamheden die er gedaan zouden worden aan de brug.

    [ bericht aangepast op 4 aug 2015 - 18:07 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Oh god, wat eng. D:
    Maar voorlopig lijkt het er dus nog op dat er geen doden zijn gevallen? Dat is dan nog weer een geluk bij een ongeluk.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Holy shit.


    take me back to the basics and the simple life

    Square schreef:
    Oh god, wat eng. D:
    Maar voorlopig lijkt het er dus nog op dat er geen doden zijn gevallen? Dat is dan nog weer een geluk bij een ongeluk.

    Nog niks over doden nee, enkel minstens 20 gewonden.
    Ik hoor ook zo nu en dan een ambulance vertrekken aangezien hun vertrekpost vlakbij mijn huis zit. (no_chears)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik hoorde het op de radio en kreeg er echt kippenvel van. Hopelijk komt alles goed.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Inmiddels is de USAR onderweg (die zoeken bij rampen naar overlevenden met speurhonden).


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Video vanuit de lucht (onwijs bewogen) van de gevallen kranen.



    Live uitzending op NPO1 ipv Sesamstraat.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Oh my god... Dat ziet er echt verschrikkelijk uit. Er is toch niemand omgekomen zeker?


    What would Emma do?

    Liopleurodon schreef:
    Oh my god... Dat ziet er echt verschrikkelijk uit. Er is toch niemand omgekomen zeker?

    Dat is nog niet bekend. Honden zoeken naar overlevenden. 4 huizen en 2 winkels (Barend van Zwieten en Used Products) zijn ingestort. Personeel wist weg te komen, er zaten woonhuizen boven.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Jeetje :c


    26 - 02 - '16

    Sowieso 1 iemand bekneld in een winkel. Brandweer heeft contact met diegene.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Madrugada schreef:
    Sowieso 1 iemand bekneld in een winkel. Brandweer heeft contact met diegene.


    Jeetje ;c
    Hopelijk overleeft diegene het..


    26 - 02 - '16

    Wat eng!


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Voor de nieuwsgierigen: om 19:15 een persconferentie op rtlnieuws.nl


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Oh nee, wat erg! Ö


    16 - 09 - '17

    Ze hadden het hier op het journaal uitgebreid over, en blijkbaar zijn het toch een heel stuk minder gewonden dan ze in eerste instantie dachten, gelukkig. Ze hebben één persoon onder het puin vandaan gehaald en één iemand is naar het ziekenhuis gebracht (volgens mij niet dezelfde persoon, als ik het goed begrijp). Er schijnt wel een hond in een van de huizen te zijn geweest die is overleden, maar verder lijkt het alsof het allemaal wonderbaarlijk goed is afgelopen gezien wat er had kúnnen gebeuren.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan