• Hoi mensen.
    Ik zoek een redelijk korte, Nederlandse titel voor een piraten verhaal.
    De samenvatting:

    Het is een piratenserie.
    Het gaat over een meisje, Lucy Bird, die zich als jongen heeft verkleed zodat ze mee kon op zee. Het schip word echter overvallen door piraten, en zo wordt ze zelf ook piraat en helpt een schat uit een legende te vinden.
    Het klinkt ontzettend cliché en vaag, maar meer kan ik niet vertellen zonder het hele verhaal te verklappen.


    Ik had Laatste Wens, maar vind het toch absoluut niet bij mijn verhaal passen. Heeft iemand een idee?


    obsessive rage

    - Midden op zee
    - Geprest!
    - Het leven van een vrijbuiter/boekanier (ligt eraan wat voor soort piraterij je beschrijft) of boekanier/vrijbuiter in vermomming.

    ugh dit is moeilijk, want je hebt niet zo heel veel informatie gegeven


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Een piratenleven voor mij

    (Ik dacht aan 'A pirate life for me' maar ja, dat is Engels)


    26 - 02 - '16

    Alpheratz schreef:
    - Midden op zee
    - Geprest!
    - Het leven van een vrijbuiter/boekanier (ligt eraan wat voor soort piraterij je beschrijft) of boekanier/vrijbuiter in vermomming.

    ugh dit is moeilijk, want je hebt niet zo heel veel informatie gegeven


    Oh, die info kan ik wel even geven.
    De legende zegt dat je met drie dingen de schat kan vinden: Een zilveren kelk, een meermin en een gouden kompas. De meermin die ze vangen het Wyra en is eigenlijk Lucy's halfzus.

    Klinkt weer heel vaag XD

    @Resilience: Engels is inderdaad leuker, bij dit soort situaties mag Engels best.


    obsessive rage