• Dit is een onderwerp dat bij iedere meeting waar ik ben weer boven lijkt te komen, en er lijkt altijd een heel duidelijke tweedeling te zijn. Naar aanleiding van het topic over de uitspraak van Quizlet vond ik dat het tijd werd om er een poll over te maken. Ik ben erg benieuwd welke uitspraak de meeste mensen in hun hoofd hebben als ze over bèta-readers en bèta-aanvragen lezen. ^^

    Hoe spreek jij bèta uit in bèta-reader?

    Je mag uiteraard ook in dit topic een gepassioneerd pleidooi houden voor jouw favoriete uitspraak en waarom je denkt dat die het beste is. (Of gewoon zeggen waar je op hebt gestemd. Dat is ook goed.) :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mulford schreef:
    Zoals de griekse letter bèta.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Zoals je de Griekse Bèta uitspreekt


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Rikiah schreef:
    Zoals je de Griekse Bèta uitspreekt


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zoals de bèta van het Oud-Griekse alfabet. Zoals een geit dus.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Rikiah schreef:
    Zoals je de Griekse Bèta uitspreekt


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Beetaa

    Beetaa(rieder)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dat verschilt bij mij. Voor de meeting in Groningen zei ik altijd "beee-ta", maar toen hoorde ik Natas "behh-ta" zeggen. Sindsdien zeg ik het allebei :^)

    Waar komt dat woord bèta-reader eigenlijk vandaan? Waarom bèta?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Bèta wil zeggen dat je het mag testen voor al de rest. Vaak doen sites dat ook voor ze officieel openen, maar ik weet niet exact waarom ze met bèta begonnen zijn.


    What would Emma do?

    Griekseyoghurt schreef:
    Beee-ta :Y)

    (wbw)


    -

    Beta allen als behta en bètareader als beetaarieder.


    wat was dit ookalweer

    Nou, behh-ta lijkt met dubbel zoveel stemmen als beee-ta aan de winnende hand. Is dit een goed moment om toe te geven dat ik zelf beee-ta zeg? :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    TARDlS schreef:
    Waar komt dat woord bèta-reader eigenlijk vandaan? Waarom bèta?


    Het schijnt overgenomen te zijn uit de softwarehoek van het internet. Je hebt "bèta" versies van software, die getest worden door bèta-testers om bugs eruit te filteren voordat het grote publiek toegang krijgt. Waarom dat dan precies bèta heet en niet een willekeurige andere naam heeft weet ik ook niet, maar het schijnt dat de alfa-versie de allereerste, ongepolijste versie van een stuk programmeerwerk is, dus dan is bèta op zich een logische opvolger (want alfa en beta zijn de eerste letters uit het Griekse alfabet). Die term is dus overgenomen door de schrijfwereld op internet. Bèta-readers zijn ook niet uniek voor Q - je hebt ze op veel meer sites, al is dat niet altijd per se als officiële functie. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Zoals Beta gezegd wordt in Teen Wolf haha :3


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.