• Ik ben de laatste tijd aan een Stucky!AU aan het schrijven, genaamd Truly, Madly Deeply. Nu is er voor het verhaal zich effectief afspeelt een oorlog in Europa (2004-2008), Hoewel die niet echt cruciaal is voor het verhaal (buiten het feit dan dat dat is wanneer Steve & Bucky elkaar voor het eerst leren kennen) zijn er wel flashbacks naar die periode. Nu vroeg ik me af hoe ik dat het beste aanpak: een apart hoofdstuk met de uitleg (wie, wat, waarom en dergelijke) of niet echt uitleggen en dat in het gewisse laten, wat er precies aan de hand is.

    Dat is wat ik tot nu toe voor mezelf in aan het begin van het verhaal had gezet.


    DISCLAIMER:
    This is an AU. Even for reality. In this time, Europe is at war from 2004 to roughly 2008. Thousands upon thousands of casualties. Belgium, Denmark, England, Germany, Italy, Sweden and the United States versus Belarus, France, Luxembourg, Russia, Spain, Turkey, Ukrai and a couple of others. The reason? Money. Financial crisis after financial crisis hit lands. People starved. Food got expensive. And what started as a political debate got heated up after French rebels killed the German minister of foreign affairs. Europe got into a quick and heated war and is still licking his wounds in the year the story is set: 2014.

    [ bericht aangepast op 22 juli 2015 - 21:46 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik vind het altijd wel spannend om een verhaal te beginnen met wat minder uitleg en er dan door middel van flashbacks of verhalen van de huidige personages achter te komen wat er in het verleden is gebeurd. Maar je zou er ook een hoofdstuk aan kunnen wijden, dat de verteller de gevolgen van de oorlog opnoemt en waardoor die oorlog is ontstaan. Dan kun je door het verhaal heen de geschiedenis compleet maken. De nasleep van een oorlog is groot en de hedendaagse personages kunnen hier nog steeds last van hebben, dat kun je wel beschrijven.


    The truth is out there.