• Ten eerste, dit topic is niet bedoeld om moderators aan te vallen of ze te bekritiseren. Ik vraag mij slechts iets af, omdat ik natuurlijk geen idee heb hoe het er achter de schermen aan toegaat op dit moment, gezien normale users hier niks van kunnen zien.

    Er is mij iets opgevallen aan de meldingen en nu vraag ik mij af hoe dit in zijn werk gaat. Als je iets of iemand meldt, krijg je namelijk super snel een reactie van een moderator met een bedankje voor de melding en dat ze ernaar zullen kijken of ernaar aan het kijken zijn. Hartstikke prima en helemaal top. Zo weet je als user super snel of het goed is aangekomen en dat ze er aan bezig zijn. Echter, heb ik het idee dat het hier ook bij blijft. Wat er vervolgens achter de schermen gebeurd, hoelang het kan duren voor er een beslissing is genomen en wat die beslissing dan is, is een volstrekt raadsel voor mij, terwijl ik hetgeen ik meld wel heel serieus neem en met mij waarschijnlijk vele anderen. Je probeert de moderators als user natuurlijk gewoon te vertrouwen en er dus op te vertrouwen dat er een goede beslissing wordt genomen, maar als dan dagen voorbij gaan, soms zelfs weken, en je nog steeds niks gehoord hebt, ga ik ook wel twijfelen aan wat daar nu gebeurd.
    Mijn vraag is dus, wat is jullie beleid hierin? Als iemand geband wordt of een topic wordt gesloten zie je natuurlijk vanzelf het resultaat, maar mocht er niks met een serieuze melding gedaan worden, wordt dit dan ook gemeld? En uitgelegd waarom hier dan niks mee gedaan wordt? En wat als je bijvoorbeeld een moderator wil melden? Want dan komt je melding juist bij diegene terecht waar de melding over gaat (en de andere moderators die nauw samenwerken met die persoon)... En hoelang zou je dan moeten wachten tot er iets gebeurd en je bericht krijgt?

    Ik weet dat dit nogal veel vraagtekens zijn, maar ik zat er toch wel een beetje mee en hoop dat er iemand is die de dingen een beetje kan toelichten. Ik snap overigens dat moderators het druk hebben en ook vakantie hebben -hierom heb ik eerst het afwezigen topic gecheckt- maar ik besloot de vraag toch te stellen.

    -Deze vraag komt niet slechts van mijzelf. Ik ga geen namen noemen of gevallen neerzetten ivm privacy. Vandaar dag de vraag algemeen is en ik geen voorbeelden genoemd heb-

    EDIT: Mijn eigen vragen zijn nu beantwoord, maar misschien hebben anderen nog vragen naar aanleiding van wat er gezegd en besproken is?

    [ bericht aangepast op 27 juli 2015 - 20:25 ]


    Happy Birthday my Potter!

    MT, aangezien ik me dit ook afvraag :x


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    BIack schreef:
    MT, aangezien ik me dit ook afvraag :x


    Spoiler alert: you will save yourself

    BIack schreef:
    MT, aangezien ik me dit ook afvraag :x

    Toen ik nog mod was, werd de melding in overleg genomen. Routinedingen zoals verkeerd geplaatste topics werden natuurlijk niet besproken, maar voorvallen waar geen regels voor zijn, worden vaak besproken. Vaak leidt dat dan tot nieuwe regels of een aanpassing in het gedrag van de mods. Zodat iedere mod zich uniform gedraagt van zodra zo'n voorval nog eens voorkomt.
    't Is moeilijk om een user te straffen, als hier nog geen regels voor waren. De regels moeten dan ook goed uitgewerkt worden. Vandaar dat het soms even duurt vooraleer er echt actie ondernomen wordt.

    In andere gevallen, 't kan effectief gebeuren dat een melding verworpen wordt, omdat het mod-team hier geen oplossing voor ziet, of omdat ze het ermee eens zijn dat daar niets aan veranderd moet worden, aangezien het de regels niet schendt. Maar met alle meldingen wordt rekening gehouden, hoor. (:
    Ik kan me idd voorstellen dat het irritant is dat je niet weet wat er gebeurd is met de gemelde story/persoon/..., maar dat is omwille van respect/privacy t.o.v. die persoon.

    Als je graag een mod wilt melden, kan je best een PM sturen naar een bemiddelaar. Zij zijn daar voor aangesteld en zullen als tussenpersoon fungeren. Die bemiddelaar kan je ook gebruiken om anoniem je verhaal te doen aan (die specifieke) mod(s).


    Nja, ik ben ondertussen al een hele lange tijd geen mod meer, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het zo hard veranderd is op vlak van omgang met meldingen. (:

    [ bericht aangepast op 27 juli 2015 - 11:08 ]


    Let the Night embrace you

    Nyx schreef:
    Toen ik nog mod was, werd de melding in overleg genomen. Routinedingen zoals verkeerd geplaatste topics werden natuurlijk niet besproken, maar voorvallen waar geen regels voor zijn, worden vaak besproken. Vaak leidt dat dan tot nieuwe regels of een aanpassing in het gedrag van de mods. Zodat iedere mod zich uniform gedraagt van zodra zo'n voorval nog eens voorkomt.
    't Is moeilijk om een user te straffen, als hier nog geen regels voor waren. De regels moeten dan ook goed uitgewerkt worden. Vandaar dat het soms even duurt vooraleer er echt actie ondernomen wordt.

    In andere gevallen, 't kan effectief gebeuren dat een melding verworpen wordt, omdat het mod-team hier geen oplossing voor ziet, of omdat ze het ermee eens zijn dat daar niets aan veranderd moet worden, aangezien het de regels niet schendt. Maar met alle meldingen wordt rekening gehouden, hoor. (:
    Ik kan me idd voorstellen dat het irritant is dat je niet weet wat er gebeurd is met de gemelde story/persoon/..., maar dat is omwille van respect/privacy t.o.v. die persoon.

    Als je graag een mod wilt melden, kan je best een PM sturen naar een bemiddelaar. Zij zijn daar voor aangesteld en zullen als tussenpersoon fungeren. Die bemiddelaar kan je ook gebruiken om anoniem je verhaal te doen aan (die specifieke) mod(s).


    Nja, ik ben ondertussen al een hele lange tijd geen mod meer, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het zo hard veranderd is op vlak van omgang met meldingen. (:


    Heel erg bedankt. Dit biedt al wat meer duidelijkheid!


    Happy Birthday my Potter!

    BIack schreef:
    MT, aangezien ik me dit ook afvraag :x


    26 - 02 - '16

    Ik krijg ook inderdaad bijna nooit een bericht daarna, al heb ik wel eens een mod gehad die me elke paar dagen op de hoogte hield van het resultaat, zelfs als er niks gebeurd was meldde ze dat even en daar was ik dan ook echt heel blij mee. Ik weet alleen niet meer wie dat was, maar ik waardeerde het wel heel erg.
    Wat ik echter ook gehoord heb, is dat mods niet echt reageren op het modforum, dat het heel lang duurt tot ze reageren of iets besluiten en dat ze het soms gewoon vergeten waardoor het doodbloed (of iemand heeft geen tijd meer en dan moet iemand anders het oplossen en dan raakt iedereen in de war, haha). Nu kan dat ondertussen ook veranderd zijn. 8D Maar ja, logisch dat ze dan geen berichtje sturen.
    En moderators melden heeft naar mijn mening geen zin, ook niet via een bemiddelaar.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2015 - 12:42 ]


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    Ik krijg ook inderdaad bijna nooit een bericht daarna, al heb ik wel eens een mod gehad die me elke paar dagen op de hoogte hield van het resultaat, zelfs als er niks gebeurd was meldde ze dat even en daar was ik dan ook echt heel blij mee. Ik weet alleen niet meer wie dat was, maar ik waardeerde het wel heel erg.
    Wat ik echter ook gehoord heb, is dat mods niet echt reageren op het modforum, dat het heel lang duurt tot ze reageren of iets besluiten en dat ze het soms gewoon vergeten waardoor het doodbloed (of iemand heeft geen tijd meer en dan moet iemand anders het oplossen en dan raakt iedereen in de war, haha). Nu kan dat ondertussen ook veranderd zijn. 8D Maar ja, logisch dat ze dan geen berichtje sturen.
    En moderators melden heeft naar mijn mening geen zin, ook niet via een bemiddelaar.


    Dat lijkt mij ook het correcte beleid, gezien de meeste users alleen iets zullen melden als hen echt iets dwars zit neem ik aan. In ieder geval dat er eens per week even een check wordt gedaan en mensen op de hoogte worden gesteld als dingen lang duren. Dan kunnen dingen ook niet verwateren en lijkt het mij makkelijker om dingen over te dragen mocht dit nodig zijn.
    En ik hoop dat dat toch zeker niet waar is, want dat zou betekenen dat de moderator organisatie toch niet helemaal is wat hij zou moeten zijn. Ik bedoel, er zijn juist meerdere moderators zodat ze elkaar kunnen controleren, right? Of ben ik nu gek?


    Happy Birthday my Potter!

    BIack schreef:
    MT, aangezien ik me dit ook afvraag :x


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    BIack schreef:
    MT, aangezien ik me dit ook afvraag :x

    BIack schreef:
    MT, aangezien ik me dit ook afvraag :x


    What would Emma do?

    BIack schreef:
    MT, aangezien ik me dit ook afvraag :x


    Travel far enough, you'll meet yourself

    BIack schreef:
    MT, aangezien ik me dit ook afvraag :x


    “A queen will always turn pain into power.”

    BIack schreef:
    MT, aangezien ik me dit ook afvraag :x


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    MT. Niet zo zeer omdat ik me het afvraag, maar omdat ik wel benieuwd ben wat erover wordt gezegd (of vraag ik het me dan juist wel af? Hahaha)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…