• Ten eerste, dit topic is niet bedoeld om moderators aan te vallen of ze te bekritiseren. Ik vraag mij slechts iets af, omdat ik natuurlijk geen idee heb hoe het er achter de schermen aan toegaat op dit moment, gezien normale users hier niks van kunnen zien.

    Er is mij iets opgevallen aan de meldingen en nu vraag ik mij af hoe dit in zijn werk gaat. Als je iets of iemand meldt, krijg je namelijk super snel een reactie van een moderator met een bedankje voor de melding en dat ze ernaar zullen kijken of ernaar aan het kijken zijn. Hartstikke prima en helemaal top. Zo weet je als user super snel of het goed is aangekomen en dat ze er aan bezig zijn. Echter, heb ik het idee dat het hier ook bij blijft. Wat er vervolgens achter de schermen gebeurd, hoelang het kan duren voor er een beslissing is genomen en wat die beslissing dan is, is een volstrekt raadsel voor mij, terwijl ik hetgeen ik meld wel heel serieus neem en met mij waarschijnlijk vele anderen. Je probeert de moderators als user natuurlijk gewoon te vertrouwen en er dus op te vertrouwen dat er een goede beslissing wordt genomen, maar als dan dagen voorbij gaan, soms zelfs weken, en je nog steeds niks gehoord hebt, ga ik ook wel twijfelen aan wat daar nu gebeurd.
    Mijn vraag is dus, wat is jullie beleid hierin? Als iemand geband wordt of een topic wordt gesloten zie je natuurlijk vanzelf het resultaat, maar mocht er niks met een serieuze melding gedaan worden, wordt dit dan ook gemeld? En uitgelegd waarom hier dan niks mee gedaan wordt? En wat als je bijvoorbeeld een moderator wil melden? Want dan komt je melding juist bij diegene terecht waar de melding over gaat (en de andere moderators die nauw samenwerken met die persoon)... En hoelang zou je dan moeten wachten tot er iets gebeurd en je bericht krijgt?

    Ik weet dat dit nogal veel vraagtekens zijn, maar ik zat er toch wel een beetje mee en hoop dat er iemand is die de dingen een beetje kan toelichten. Ik snap overigens dat moderators het druk hebben en ook vakantie hebben -hierom heb ik eerst het afwezigen topic gecheckt- maar ik besloot de vraag toch te stellen.

    -Deze vraag komt niet slechts van mijzelf. Ik ga geen namen noemen of gevallen neerzetten ivm privacy. Vandaar dag de vraag algemeen is en ik geen voorbeelden genoemd heb-

    EDIT: Mijn eigen vragen zijn nu beantwoord, maar misschien hebben anderen nog vragen naar aanleiding van wat er gezegd en besproken is?

    [ bericht aangepast op 27 juli 2015 - 20:25 ]


    Happy Birthday my Potter!

    We proberen inderdaad bij elke melding een berichtje te sturen naar de user waarin we hen vertellen dat hun melding goed is aangekomen en dat we het zo snel mogelijk af gaan handelen. Wat we ook vervolgens doen. Het kan inderdaad soms dagen duren voordat we als team tot een besluit komen. Dit heeft niet alleen te maken met de schoolperiodes of met de vakanties maar ook met het feit dat we het niet altijd meteen eens zijn met elkaar. Daardoor moeten we blijven brainstormen zodat we met een alternatief komen waar iedereen zich in kan vinden. We zijn ook niet altijd op hetzelfde moment online aangezien we vrijwilligers zijn en waardoor het ook een tijdje kan duren voordat iedereen goedkeuring heeft gegeven.
    Het "verwerkingsproces" bij een melding hangt steeds af van hoe groot de zaak is en hoeveel regels er al dan niet geschonden zijn. We kunnen er dus niet echt een tijd opplakken.
    Ik geef toe dat ik ook vergeet om de user op de hoogte te houden, dit deels omdat we ondertussen ook nog meldingen krijgen en/of andere modzaken die voorrang krijgen. Het zou eigenlijk niet mogen, dat is waar, maar wij als mod zijn altijd zo druk in de weer achter de schermen dat we er niet altijd bij stilstaan.
    De kleine meldingen zoals reclame, dubbele topics, verkeerde titels,.. handelen we altijd erg snel af en vinden we het vaak niet nodig om een bericht te sturen omdat het maar om iets klein gaat.

    Ook kan ik begrijpen dat je niet goed weet wat je moet doen als je een moderator wil melden. Hierin heb je eigenlijk twee keuzes. Je kan altijd een bemiddelaar aanspreken wanneer je vindt dat een moderator zich slecht gedraagt en dingen doet die echt niet door de beugel kunnen of je stapt naar een andere moderator. Indien je dit wilt kan je vragen om anoniem te blijven, hier wordt dan ook rekening mee gehouden. De moderator die dan iets verkeerd heeft gedaan wordt dan eigenlijk aan de kant gezet en heeft geen inspraak op de lopende zaak waar hij of zij mee betrokken is.

    Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik juist wil zeggen. (:
    Het is niet altijd gemakkelijk om het simpel uit te leggen maar ik heb echt mijn best gedaan om het te proberen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Rasalhague schreef:
    We proberen inderdaad bij elke melding een berichtje te sturen naar de user waarin we hen vertellen dat hun melding goed is aangekomen en dat we het zo snel mogelijk af gaan handelen. Wat we ook vervolgens doen. Het kan inderdaad soms dagen duren voordat we als team tot een besluit komen. Dit heeft niet alleen te maken met de schoolperiodes of met de vakanties maar ook met het feit dat we het niet altijd meteen eens zijn met elkaar. Daardoor moeten we blijven brainstormen zodat we met een alternatief komen waar iedereen zich in kan vinden. We zijn ook niet altijd op hetzelfde moment online aangezien we vrijwilligers zijn en waardoor het ook een tijdje kan duren voordat iedereen goedkeuring heeft gegeven.
    Het "verwerkingsproces" bij een melding hangt steeds af van hoe groot de zaak is en hoeveel regels er al dan niet geschonden zijn. We kunnen er dus niet echt een tijd opplakken.
    Ik geef toe dat ik ook vergeet om de user op de hoogte te houden, dit deels omdat we ondertussen ook nog meldingen krijgen en/of andere modzaken die voorrang krijgen. Het zou eigenlijk niet mogen, dat is waar, maar wij als mod zijn altijd zo druk in de weer achter de schermen dat we er niet altijd bij stilstaan.
    De kleine meldingen zoals reclame, dubbele topics, verkeerde titels,.. handelen we altijd erg snel af en vinden we het vaak niet nodig om een bericht te sturen omdat het maar om iets klein gaat.

    Ook kan ik begrijpen dat je niet goed weet wat je moet doen als je een moderator wil melden. Hierin heb je eigenlijk twee keuzes. Je kan altijd een bemiddelaar aanspreken wanneer je vindt dat een moderator zich slecht gedraagt en dingen doet die echt niet door de beugel kunnen of je stapt naar een andere moderator. Indien je dit wilt kan je vragen om anoniem te blijven, hier wordt dan ook rekening mee gehouden. De moderator die dan iets verkeerd heeft gedaan wordt dan eigenlijk aan de kant gezet en heeft geen inspraak op de lopende zaak waar hij of zij mee betrokken is.

    Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik juist wil zeggen. (:
    Het is niet altijd gemakkelijk om het simpel uit te leggen maar ik heb echt mijn best gedaan om het te proberen.


    Ja dat is idd ook niet zo nodig, het ging mij inderdaad ook meer om de grotere meldingen. En als ik het zo hoor is het volgens jou dus wel degelijk zinvol om een moderator te melden en wordt die dan gewoon als ieder ander user op eerlijke wijze behandeld?
    Dan nog één vraag. Je zegt zelf al dat het eigenlijk niet zou moeten mogen en dat jullie er niet altijd bij stilstaan dat users eigenlijk in onwetendheid zitten over soms grote voor hen belangrijke onderwerpen. Ik weet zelf bijvoorbeeld dat iemand die ik ken meer dan twee weken geleden een melding heeft gedaan en nu eigenlijk nog steeds zit af te wachten en ik heb zelf een melding ongeveer een week geleden gedaan en vraag mij ook af wat daarmee gebeurd is. Is het niet mogelijk om daar dan naar een betere regeling te kijken? Dus dan gaat het niet om de kleinere zaakjes die zo afgehandeld zijn en waar je ook gewoon de verandering kan zien. (ik weet dat dit eigenlijk meer bij het subforum suggesties past, maar om er nou helemaal een nieuw topic over te maken...)

    Verder heb je het echt heel duidelijk uitgelegd hoor. Super bedankt c:


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    (...)

    Ja dat is idd ook niet zo nodig, het ging mij inderdaad ook meer om de grotere meldingen. En als ik het zo hoor is het volgens jou dus wel degelijk zinvol om een moderator te melden en wordt die dan gewoon als ieder ander user op eerlijke wijze behandeld?
    Dan nog één vraag. Je zegt zelf al dat het eigenlijk niet zou moeten mogen en dat jullie er niet altijd bij stilstaan dat users eigenlijk in onwetendheid zitten over soms grote voor hen belangrijke onderwerpen. Ik weet zelf bijvoorbeeld dat iemand die ik ken meer dan twee weken geleden een melding heeft gedaan en nu eigenlijk nog steeds zit af te wachten en ik heb zelf een melding ongeveer een week geleden gedaan en vraag mij ook af wat daarmee gebeurd is. Is het niet mogelijk om daar dan naar een betere regeling te kijken? Dus dan gaat het niet om de kleinere zaakjes die zo afgehandeld zijn en waar je ook gewoon de verandering kan zien. (ik weet dat dit eigenlijk meer bij het subforum suggesties past, maar om er nou helemaal een nieuw topic over te maken...)

    Verder heb je het echt heel duidelijk uitgelegd hoor. Super bedankt c:


    Wat dat van de moderator betreft, wij proberen iedereen zo eerlijk mogelijk te behandelen. Als je iets fout doet dan tikken we je op de vingers, crew of geen crew. Er zijn regels waar ook wij ons aan moeten houden, dus het is wel degelijk zinvol.
    Het is nu wel zo dat we, mede dankzij je topic, ons ervan bewust zijn geworden dat we inderdaad er soms lang over doen om een user in te lichten hoe de zaken er voor staan. We zien dit ook een beetje als feedback en gaan hier ook mee verder. Het is goed dat je zulke dingen opmerkt aangezien wij, zoals ik al eerder had gezegd, er niet altijd stil bij staan.
    Nog even over die meldingen van jou en je vriend(in), kan je me soms via PB even meer details geven? Als je wilt kan ik eens een kijkje nemen hoe ver het staat aangezien ik zo niet echt weet over welke meldingen het gaat.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Rasalhague schreef:
    (...)

    Wat dat van de moderator betreft, wij proberen iedereen zo eerlijk mogelijk te behandelen. Als je iets fout doet dan tikken we je op de vingers, crew of geen crew. Er zijn regels waar ook wij ons aan moeten houden, dus het is wel degelijk zinvol.
    Het is nu wel zo dat we, mede dankzij je topic, ons ervan bewust zijn geworden dat we inderdaad er soms lang over doen om een user in te lichten hoe de zaken er voor staan. We zien dit ook een beetje als feedback en gaan hier ook mee verder. Het is goed dat je zulke dingen opmerkt aangezien wij, zoals ik al eerder had gezegd, er niet altijd stil bij staan.
    Nog even over die meldingen van jou en je vriend(in), kan je me soms via PB even meer details geven? Als je wilt kan ik eens een kijkje nemen hoe ver het staat aangezien ik zo niet echt weet over welke meldingen het gaat.


    Top, dan zijn al mijn twijfels daarover ook weer van tafel geveegd (ik hoop dat dat voor andere users ook geldt) en ik ben blij dat jullie het inderdaad als feedback en gewone vragen zien, want zoals ik al in het topic zei, het aangeven dat je melding is aangekomen en wordt behandelt gaat al super snel, dus het is slechts één puntje waar misschien nog iets aan gedaan kan worden.
    En ja, dat zal ik dan doen. Nogmaals echt super bedankt voor het beantwoorden van de vragen!


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    (...)

    Top, dan zijn al mijn twijfels daarover ook weer van tafel geveegd (ik hoop dat dat voor andere users ook geldt) en ik ben blij dat jullie het inderdaad als feedback en gewone vragen zien, want zoals ik al in het topic zei, het aangeven dat je melding is aangekomen en wordt behandelt gaat al super snel, dus het is slechts één puntje waar misschien nog iets aan gedaan kan worden.
    En ja, dat zal ik dan doen. Nogmaals echt super bedankt voor het beantwoorden van de vragen!

    Ik ben blij dat ik kon helpen. (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik bedoel eigenlijk met mijn bio, mijn profiel

    Ik heb een keer gehad dat een moderator mij en twee andere de schuld gaf terwijl wij lastig werden gevallen, alleen degene die ons lastig viel had haar berichten naar ons verwijderd. Maargoed dat is een ander verhaal, heb ook een keer gehad dat een vriendin mij vieze en vage links stuurde waar ik ook echt van schrok, toen was er wel een moderator die even ging kijken of er wat aan de hand was.

    Ik had graag al eerder willen reageren, maar nooit de tijd gevonden om een bericht te kunnen schrijven.
    Ik vind dit een aangenaam topic eigenlijk. Want ik heb er nooit eerder bij stil gestaan wat ik dan eigenlijk doe. Ik weet alleen dat ik in 99% (1% vergeet ik =P) van de gevallen een bedankt-berichtje stuur. En nu ik er verder bij stil sta, weet ik dat ik in zeker 90% van de gevallen bij een gewone melding nooit een berichtje stuur dat iets afgehandeld en wat er gebeurd is. Dat komt omdat je eigenlijk ook niets te maken hebt met de privé van iemand anders. Ik moet aan een andere user niet vertellen dat de gemelde een waarschuwing, een aanspreking, een ban, forumban,... heeft gekregen. Dat iets afgehandeld is, om dat te zeggen, dat kan in principe wel, al wordt dat vaak al wel gedaan in bepaalde dingen zoals een topictitel aanpassen ofzo, dat is ook gewoon merkbaar.

    Maar waar ik verder nog nooit heb bij stil gestaan, is dat ik amper tot niet stuur dat iets afgehandeld is bij een gewone melding, maar dat WEL doe als iemand mij iets persoonlijk meld. Zeker als iemand vraagt wat er mee gebeurd is. Soms houd ik de user in kwestie dan ook op de hoogte in zoverre ik kan.
    Dus ik heb er nooit eerder bij stil gestaan dat ik 2 tegenovergestelde dingen doe: bijna niets zeggen tot altijd iets zeggen. :')

    Dus ik vind zeker dat we hier iets mee kunnen doen en een soort van uniforme gedragsregel kunnen (wel of niet iets zeggen/ zo ver het kan op de hoogte houden) maken. Net zoals we onderling hebben afgesproken iedereen te bedanken als die iets gemeld heeft. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury