• When hope fades...

    Twee maanden geleden brak er een epidemie uit in Amerika. Maar in tegenstelling tot eerder was dit geen buikgriep. Koortsaanvallen, hevige pijnen en interne bloedingen die uiteindelijk leden tot de dood. Tenminste, dat dacht men. De werkelijkheid was erger dan de dood. De Amerikaanse overheid probeerde het in de doofpot te stoppen, maar al gauw was een groot deel van de bevolking besmet. Het virus reisde de hele wereld over en infecteerde bijna de hele wereldpopulatie. Nu een maand geleden werd Amerika officieel verloren verklaard. Enkel een paar gelukkigen hebben weten te ontsnappen naar de bossen, waar men zich veilig waant. Maar schijn bedriegt...
    Het verhaal speelt zich af in twee groepen die elkaar per ongeluk ontmoeten. Dit is de eerste keer voor beiden dat ze een andere grote groep tegen komen, maar er word unaniem besloten dat hun wegen scheiden. Die nacht word een van de groepen aangevallen door Walkers, de overlevenden vluchtten moed der wanhoop achter de andere groep aan. Ze sluiten zich bij elkaar aan, al is niet iedereen daar blij mee.



    Rollen
    Oorspronkelijke groep
    Kinderen
    -
    -

    Mannen
    - Daryl Dixon | 42 | Furiosa 1,1
    -

    Vrouwen
    - Andrea Harrison | 36 | LeScorpion 1,4
    -

    Nieuwe groep
    Kind VOL
    - Laura Morgan | 16 | LeScorpion 1,3

    Mannen
    - Kit Darling | 22 | Kroeger 1,2
    - Graham Wright | 38 | Patriots 1,6
    - Caleb Cheshire | 29 | IJsvogel 1,3
    - Brian Keeley | 25 | RabidKiller 1,7
    - Ian Collins | 27 | Valkyries 1,6

    Vrouwen
    - Casey Aiko Medely | 40 | Jorah 1,5
    - Amina Wilkinson | 28 | Furiosa 1,2
    - Katie-Ann Dunham | 28 | B0B 1,2
    - Reagan Varela | 36 | Patriots 1,6
    - Alyx Laurel Davis | 37 | Aquari 1,6



    Regels
    - Geen sneltrein, er zitten minstens twee posts tussen de jouwe in.
    - OCC's tussen een { } of een [ ].
    - Bestuur geen 'geclaimde' personage zonder toestemming van de eigenaar.
    - Houd de personages uit de TWD serie zoals ze zijn, ga geen complete persoonlijkheidsverandering maken. Veranderen met de tijd mee mag wel.
    - Schelden is toegestaan, mits
    - Maximaal 2 personages, geef anderen ook de kans.
    - Minimaal 150 woorden, geen posts van twee zinnen.
    - Wees nice tegen elkaar.
    - 16+ is toegestaan, maar geef een waarschuwing.
    - Alleen Jorah en Furiosa openen de topics.
    - Er zijn een beperkt aantal kinderen toegestaan, Carl en Sophia in de oorspronkelijke en 1 in de nieuwe groep, de rest is 18+.
    - GEEN SPOILERS, we er is nog niemand dood of een nieuw iemand bij. We houden de originele groep uit de eerste episode aan. Zie hieronder:
    Rick
    Shane
    Lori
    Carl
    Andrea
    Dale
    Glenn
    Daryl
    Merle
    Amy
    Theodore (ofwel T-Dog)
    Carol
    Sophia



    Begin:
    De vreselijke nacht waarin de oorspronkelijke groep aangevallen is, is voorbij. Alleen Daryl en Andrea hebben het overleeft en hebben de nieuwe groep gevonden. Ze zijn toegelaten omdat ze beide een waardevolle toevoeging zullen zijn aan de groep. De nieuwe groep heeft overnacht op een oude boerderij. Ze hebben besloten om er enkele dagen te blijven om voorraden aan te vullen en uit te rusten voordat ze weer verder gaan. De herfst komt eraan en de groep is vastbesloten om voor de winter een goede verblijfplaats te vinden. De boerderij voldoet echter niet aan de nodige voorwaarden vanwege rot hout en zulke problemen, waardoor het in de winter te koud zal zijn en niet veilig genoeg. Daryl en Andrea proberen hun plek in de groep te vinden, terwijl de groep aan hen moet wennen.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2015 - 21:48 ]


    Your make-up is terrible

    Amina Wilkinson


    Met mijn armen over elkaar geslagen sta ik voor het vieze raam naar buiten te kijken. Buiten zit de man, die zich Daryl Dixon noemt, zijn spullen uit te pakken te controleren. Hij kijkt vast wat hij is kwijt geraakt gisteravond. Hij en de vrouw Andrea zijn vanmorgen bij hen gekomen in een grijze truck met een motor achterop gebonden. We waren zijn groep al eerder tegen gekomen, maar we besloten ons niet samen te voegen. Nu ze nog maar met z'n tweeën zijn, hebben we besloten om ze toch op te nemen. Aiko nam daarin het voortouw. De redneck ziet er al even smerig uit als het raam, maar het lijkt hem niet te kunnen deren. Spraakzaam was hij ook al niet en hij ziet er nogal onaardig uit. Ik hou hem daarom al eventjes in de gaten.
          Uiteindelijk besluit ik dat hij weinig kan uitrichten tegen ons, wij zijn immers met z'n zessen hij alleen, of samen met Andrea. Hierdoor draai ik me toch maar om en loop ik de voorraadkast in om de blikken geconserveerd eten te tellen. We hebben geluk dat we dit gevonden hebben, maar moeten het eigenlijk bewaren tot in de winter en zoveel mogelijk leven van vers spul dat we nog kunnen vinden. Dat zal bederven en dit niet. Ik sorteer de blikken per soort en tel ze vervolgens. Twee blikken bonen, een blik mais, drie blikken perziken, twee blikken ham, twee blikken linze en een blik rode peren. Het is echt niet veel, maar vult onze voorraad lekker aan.
          Ik voel automatisch in mijn broekzak om mijn telefoon te pakken en het erop te noteren. Maar mijn telefoon zit niet in mijn broekzak en daarbij is hij ook al langer dan een maand leeg. Ik moet er nog steeds enorm aan wennen om geen technologie te kunnen gebruiken. Voor de meeste mensen was het al een groot deel van hun leven, maar van die van mij nog meer en nu ik het niet meer heb besef ik weer eens hoe handig het toch wel niet is en hoeveel makkelijker het mijn leven gemaakt heeft. Niet eens alleen makkelijker, maar ook nog eens leuker.
          Met een zucht verlaat ik de voorraadkast en doe ik de deur weer dicht. De boerderij is een goede vondst om een paar dagen op uit te kunnen rusten. We zijn constant onderweg en ik mis een goede, vaste plek. Ik wilde wel reizen, maar dit is toch echt niet wat ik me erbij voorgesteld had.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2015 - 18:43 ]


    Your make-up is terrible

    Mt


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    Mt


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    MT.


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    MT


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    IJsvogel schreef:
    MT


    Reagan Varela


    Gapend schud ik mijn lange lokken los uit hun gebonden staat zodat ze zacht tegen mijn blote schouders kriebelen — een sensatie welke me altijd terug aan vroeger heeft laten denken. Vervolgens besluit ik alsnog dat losse lokken een gigantisch nadeel kunnen vormen en bind ze samen in een hoge paardenstaart. Niemand zou me er vreemd op aan gaan kijken als ik er enigszins verslonsd uit zou zien gedurende de uitbraak van een verschrikkelijk virus waar iedereen veranderde in een half wegrottende zombie.
          Neuriënd besluit ik om buiten wat rond te gaan lopen aangezien iedereen langzaam aan het wakker worden is en ik niemand voor de voeten wilde lopen met mijn klunzige gedrag. Daarbij genoot ik van het kleine stuk vrijheid wat ik had omdat Graham bezig was met zijn ochtendactiviteiten en ik daardoor niet het idee had dat ik constant in de gaten werd gehouden door mijn privé politie—agent. Alhoewel het op de meeste momenten ontzettend veilig voelde om te weten dat iemand me constant in de gaten hield en me daardoor meerdere malen heeft kunnen redden — weet ik dat hij me ook in de gaten hield op de momenten dat het absoluut niet benodigd was en dat vond ik verschrikkelijk.
          Met een zachte glimlach besluit ik Graham uit mijn gedachten te bannen op het moment dat ik de warme zon op mijn blote armen voel schijnen: het zou een mooie dag worden en wijzen op de positieve elementen van iets beurde me altijd op. Vanuit mijn ooghoeken zie ik plotseling één van de twee personen die sinds gisteren bij onze groep aangesloten zijn. Nadat de vraag werd gesteld of ze konden blijven heb ik me al vrij snel naar de achtergrond weten te begeven omdat ik het haatte om zo'n grote beslissingen te maken. Slechts na een korte periode ben ik teruggekeerd naar de groep en hoorde ik dat onze groep met twee personen was gegroeid. Prima. Doordat ik de beslissing niet mee maakte was ik ook niet in staat om te protesteren.
          "He — alles OK?"
          Sloffend weet ik op de man af te lopen die bijna OCD—achtig zijn spullen aan het controleren is. Uiteindelijk blijf ik naast hem staan, mijn handen in de zakken van mijn losse legerbroek gestoken terwijl ik hem begin te observeren. Hij had wat woedends over zich heen hangen. Alsof hij je op ieder moment aan kon vliegen als je hem ook maar een verkeerde blik toe zou werpen.


    Graham Wright


    Doordat ik juist klaar ben met mijn dagelijkse oefeningen voel ik mijn ademhaling zwaar op en neer gaan in mijn borstkas en ben ik voor een moment blij dat ze voorbij zijn. Wetende dat ik er uiteindelijk plezier van zou hebben mocht de groep problemen gaan krijgen met een nieuwe groep Walkers: besloot ik er morgen wat extra te doen door de negatieve gedachten die ik zojuist heb gehad. Met een oude stoffen doek weet ik mijn ontblote bovenlichaam wat af te drogen om er vervolgens mijn politieblouse over aan te trekken — welke ik open laat hangen om mijn lichaam enige afkoeling te schenken.
          Gisteren waren er twee nieuwe personen bij gekomen in de groep en ik was van plan om ze goed in de gaten te gaan houden mochten ze voor problemen gaan zorgen. Voornamelijk de mannelijke persoon van de twee zat niet bepaald lekker in mijn gedachten en wilde ik daarom extra aandacht gaan besteden. Het gegeven dat ze zo maar toe waren gelaten beviel me eigenlijk niet — maar ik had niet geklaagd omdat ik ook ooit in hun schoenen had gestaan.
    Voorzichtig wandel ik de kamer — die ik tot "mijn" had bestempeld — uit en blijf ik de grote hal van de boerderij staan. Niet wetend waar iedereen op het moment was zonk ik neer op de treden van een trap en begon mijn dienstpistool zuiver te maken.


    Caleb Cheshire

    Met mijn rug tegen de muur bekeek ik de redneck die zich bij ons had gevoegd. Ik vond de sfeer gespannen sinds de nieuwelingen er waren. Andrea Harrison en Daryl Dixon waren hun namen, tenminste, als ik het me goed herinnerde. Ik zat er niet mee dat ze bij ons kwamen. Hoe meer mensen er waren, hoe groter onze kans zou zijn tegen de walkers. Bovendien vond ik dat deze boerderij een veilige haven moest bieden voor iedereen die dat nodig had. Maar besluiten maken lag niet bij mij en dat was maar goed ook. Ik kon echter niet ontkennen dat de redneck er onguur uitzag. Maar hoe erg kon het zijn? Iedereen die tegen de walkers was hoorde bij ons.
    Voor even overwoog ik om op de nieuwe man af te stappen, maar met een zucht kwam ik tot de conclusie dat, dat misschien geen goed idee was. Hij zag er immers niet uit als een praatgraag persoon. Ik liep verder en zag Amina de deur van de voorraadkast dichtslaan.
    'En, hebben we nog genoeg?' Dat vond ik het enige nadeel van een groeiende groep. Aan eten komen was niet altijd even makkelijk en nu hadden we meer monden om te voeden.

    [ bericht aangepast op 29 juli 2015 - 8:53 ]


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Andrea Harrison




    Alles wat ik normaal leuk zou vinden aan deze boerderij, gaat aan me voorbij. Ik beweeg me er doorheen, terwijl ik niet weet waar ik naartoe ga. De meeste mensen kijken me aan als een indringer. Ik snap het wel, dat zou ik ook doen. Vaag dringt het tot me door dat ik kennis met ze zou moeten maken. Zeker omdat Daryl niet degene is die zich hier als eerste om zal bekommeren. Aan de andere kant van de gang zie ik iemand waarvan ik de naam niet meer weet. Volgens mij heb ik wel een paar namen gehoord, maar ze zijn aan me voorbij gegaan.
    Een hele nieuwe groep vol mensen die geweldig zijn, zou de leegte nog niet op kunnen vullen. Mijn hand strijkt over het pistool dat ik in mijn zak draag. Het is niet eens gebruiksklaar. Ik vraag me af waarom ik het eigenlijk zo bij me draag. Het is niet gelukt om Amy te beschermen ermee.
    Te laat besef ik dat ik het wapen vast heb. Ik laat het snel los en sla mijn handen in elkaar. Op het moment zie ik niemand in mijn buurt, maar er zitten genoeg mensen in deze boerderij. De intentie geven dat ik mijn wapen wilde trekken, is waarschijnlijk wel het onverstandigste wat ik kan doen.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2015 - 20:09 ]


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Daryl Dixon


    Ik ben geen emotioneel type en dat is waarom ik nu vooral boos ben en schaamte voel. De plannen van Merle en mij zijn nu totaal in het water gelopen. Erger nog, ik ben mijn grote broer kwijt. Hij was de enige leider in mijn leven en zelfs in deze rottige situatie had hij plannen. Als hij er nog was, had ik nooit bij een andere groep aan hoeven te kloppen omdat ik weet dat ik in mijn eentje veiliger ben. Met hem had ik alles kunnen overleven. Ik voel me net een verloren puppy die met hangende pootjes heeft aangeklopt bij anderen.
          Dus nu zit ik buiten de boerderij en pak ik mijn tas uit om te zien wat ik nog heb. Er komen een paar shirts uit, mijn leren motorvest en een reservetentje. De tent van mij en Merle hadden we moeten achterlaten, net als de meeste bezittingen die ik had. Gelukkig heb ik mijn geliefde kruisboog en mijn pijlen nog. Zonder dat zou ik echt verloren zijn. Ik prop mijn shirts, die trouwens echt niet schoon zijn, terug in de tas en ben net van plan om mijn tentje op te gaan zetten. Ik ga dus echt niet in die boerderij slapen, ik vertrouw die mensen nog voor geen meter. Ze hebben vast wel wat extra dekens binnen liggen die ik kan gebruiken, nu mijn eigen slaapzak weg is. Maar voordat ik kan beginnen, word ik gestoord.
          "He — alles OK?"
          Geïrriteerd kijk ik op naar de blonde dame die langzaam naar mij toe gesloft komt, waarna ze vlak naast me stopt en haar handen nonchalant in haar broekzakken steekt. Ik had gehoopt dat mijn uitstraling mensen voorlopig wel op een afstandje zou houden. In eerste instantie stoot ik dan ook een minachtend 'hmpf' geluidje uit naar de vrouw en veeg ik met de achterkant van mijn hand langs mijn mond.
          "Tuurlijk," antwoord ik dan toch, maar wel op een botte toon.
          Ik gooi de tent uit het zakje. Het is een simpel, groen tweepersoonstentje die je met enkele tentstokken en een paar haringen opzet. Zulke tentjes heb ik wel duizenden keren opgezet, dus nu moet het ook geen probleem zijn. Ik kom overeind uit mijn kleermakerszit en ga op mijn knieën zitten om het tentzeil uit te spreiden. De tentstokken zitten binnen een paar seconden in elkaar en glijden gemakkelijk door de openingen in de tent, waardoor deze binnen een minuutje staat.

    Amina Wilkinson



    Zodra ik uit de voorraadkast kom, loopt Caleb me tegemoet. Met hem kan ik het waarschijnlijk het beste vinden binnen deze groep, hij is dan ook van rond mijn leeftijd. Ik glimlach naar hem en hij gaat gelijk over de zaken van het eten.
          "En, hebben we nog genoeg?" vraagt hij
          Ik haal mijn schouders op. "Voorlopig," antwoord ik. "In de kast staat genoeg om een paar dagen door te komen, dat is een mooi extraatje. Maar we hebben meer nodig willen we de winter doorkomen met zo'n groep."
          Ik zucht en leun met mijn rug tegen het houten blad van het aanrecht in het ouderwetse, landelijke keukentje. Mijn hand haal ik over de korte, kroezende haartjes op mijn hoofd. Ze worden alweer wat langer, maar dat vind ik niet zo heel erg. Kort haar is momenteel wel heer erg handig. Door het raam kan ik de redneck weer zien, die momenteel een tent aan het opzetten is. Blijft hij echt buiten slapen? Naast hem staat Reagan, de blonde vrouw van onze groep. Die durft.
          "Die twee nieuwelingen zeggen dat ze goed kunnen schieten, hopelijk kunnen ze wat wild vangen zodat we onze blikken niet aan hoeven te breken en kunnen bewaren," zeg ik vervolgens tegen Caleb. "Al ziet hij er niet uit alsof hij goed in delen is. Wat denk jij ervan?" vraag ik hem om zijn mening.
          Ik vraag me af waar Aiko is, de vrouw die zo'n beetje de leiding genomen heeft over onze groep. Maar goed ook, want velen van ons kunnen nou eenmaal niet de beslissingen nemen zoals zij die genomen heeft. Maar ze heeft vast iets belangrijks te doen, of ze slaapt. We kunnen allemaal wel wat goede slaap gebruiken, maar ik slaap nog amper sinds dit allemaal gebeurd is.


    Your make-up is terrible

    Reagan Varela


    Vanaf de allereerste seconden dat de jongeman mij in het oog weet op te nemen — zie ik een geïrriteerde gezichtsuitdrukking omhoog komen waardoor ik mijn wenkbrauwen de hoogte in voel schieten. Was hij gewoonweg een chagrijnig persoon van zichzelf of had ik nu al wat verkeerd gedaan om hem zo te laten reageren? Wetende dat ik het met geen mogelijkheid gedaan zou kunnen hebben — besluit ik tot het eerste: hij was een chagrijnig persoon die geen enkele behoefte had aan het gezelschap van anderen. Pech — dat zou voor nu enkel en alleen betekenen dat ik bij hem zou blijven totdat hij me zou vertellen weg te gaan, ik had geen enkele behoefte aan vuile blikken en al helemaal niet van iemand die slechts een nacht in de groep verbleef.
          "Hmpf."
          Zoals ik al dacht — een man van veel woorden.
          "Tuurlijk."
          Wauw — hij kreeg het bijna voor elkaar om een volledig woord uit te spreken. Voor een moment sta ik op het punt om mijn handen bij elkaar te laten komen in een applaus totdat ik plotseling zie dat hij een tent aan het opzetten is. Met een geamuseerde glimlach blijf ik staan kijken hoe hij het binnen no time omhoog heeft weten te krijgen.
          "Het antwoord 'tuurlijk' was niet in me omhoog gekomen als ik dacht aan het gegeven dat je gisteren je groep bent verloren. Maar, OK." Voor even haal ik mijn schouders op waarna ik een kleine ronde om de tent heen loop. "Erg indrukwekkend. Boy scouts?" Mijn geamuseerde glimlach is inmiddels een halve grijns geworden aangezien hij me de uitgemeten persoon scheen te zijn om een beetje te plagen: eens zien hoe lang het zou duren voordat hij uit zijn vel zou gaan springen.


    Graham Wright


    Vanuit mijn ooghoeken zie ik een blonde jongedame de ruimte binnen komen waardoor ik voor een minimaal moment weet te denken dat het Reagan is. Echter — wetende dat Reagan nooit ofte nimmer vrijwillig naar me op zoek zou komen door middel van onze geschiedenis dwing ik mezelf om mijn hoofd op te heffen van mijn pistool en de jongedame te observeren. Binnen een halve seconde heb ik in de gaten dat het om niemand minder dan een van de nieuwelingen ging. Andrea. Direct weet haar naam in mijn gedachten omhoog te komen aangezien ik mezelf nooit ofte nimmer toe zou staan om zo'n belangrijk gegeven te vergeten.
          Nadat ze eenmaal uit mijn gezichtsveld is verdwenen ga ik verder met het schoonmaken van mijn dienstpistool en kom uiteindelijk overeind van de trap. Zuchtend besluit ik om de richting op te gaan van Andrea: aangezien ik een aantal vragen had die ik aan haar zou willen stellen wat betreft haar verleden. Voornamelijk de jongeman Daryl bracht me veel nare gevoelens, maar ik moest het zekere voor het onzekere nemen.
    Van een afstand kan ik nog net zien hoe Andrea een pistool in haar broekzak stopt waardoor al mijn instincten direct aanschieten. Echter — met rustige woorden weet ik me in mijn gedachten tot stilte te manen aangezien heel veel mensen tegenwoordig een pistool bij hadden door het gegeven dat je ieder moment overvallen kon worden door een horde Walkers. Het was juist slim van haar om een pistool bij zich te houden. Alleen ik voelde toch direct een zekere vorm van bescherming tegen mijn groep omhoog borrelen.
          "Andrea."
          Mijn stem is zacht en enigszins hees door mijn vroege work—out. Glimlachend kom ik langs haar zijde tot stilstand en laat mijn kijkers naar beneden glijden: richting de plaats waar haar pistool in haar broek zit.
          "Ervaring?" vraag ik dan casual.


    Caleb Cheshire

    Ik glimlachte naar Amina die haar schouders ophaalde als antwoord op mijn vraag. "Voorlopig," zei ze. "In de kast staat genoeg om een paar dagen door te komen, dat is een mooi extraatje. Maar we hebben meer nodig willen we de winter doorkomen met zo'n groep."
    Ik knikte begrijpend.
    "Die twee nieuwelingen zeggen dat ze goed kunnen schieten, hopelijk kunnen ze wat wild vangen zodat we onze blikken niet aan hoeven te breken en kunnen bewaren," vertelde ze verder. "Al ziet hij er niet uit alsof hij goed in delen is. Wat denk jij ervan?"
    ''De tijd zal het uitwijzen,'' ik keek van Amina naar Daryl die buiten stond. Types zoals hij zag je nooit in Engeland, maar in Amerika had ik al meerdere van zulke mensen gezien en ik kon niet zeggen dat ze vriendelijk waren. Meestal was ik met mijn Engelse accent een gewenst pispaaltje voor zogenaamde rednecks.''Die Andrea lijkt me aardig, maar van Daryl weet ik niet wat ik moet denken. Heel spraakzaam is hij niet,'' Ik haalde mijn schouders op. ''Hij heeft in ieder geval een kruisboog dus hij weet vast meer over jagen dan wij. Laten we hopen dat hij dat ding niet op ons gebruikt,'' ik schonk Amina een flauw glimlachje en staarde vervolgens weer uit het raam waar ik zag dat Raegan het op zich had genomen om de man te verwelkomen. Op haar manier. Een lach ontsnapte aan mijn lippen. ''Ik hoop dat ze hem niet te erg afschrikt.''


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    (MT)


    How far is far

    Andrea Harrison




    “Andrea?” klinkt een beetje hese stem achter me. Als ik mijn pas inhoudt, zie ik de man die naast me komt staan. Zijn naam is Graham. Het verbaast me eigenlijk dat ik dit in alle chaos onthouden heb. Maar hij heeft iets over zich waardoor hij vrij herkenbaar is.
    “Ervaring?”
    “Ehm…” stamel ik. Eigenlijk hoef ik geen seconde na te denken waar hij het over heeft. Zijn ogen wijzen duidelijk op het pistool. En zelfs als ze dat niet gedaan hadden, was het wel duidelijk. Mijn vingers zijn nog steeds in elkaar verstrengeld, zodat ik het pistool niet vast kan pakken. “Het is niet eens geladen,” breng ik dan uit. Het klinkt als een verontschuldiging voor mijn gedrag. “Sorry,” vervolg ik. “Ik houd het bij me, omdat het belangrijk voor me is. En het was niet mijn bedoeling om – “ Halverwege mijn zin stop ik weer met praten. Misschien heeft hij niet eens gezien dat ik het pistool pakte. Wat kraam ik allemaal voor onzin uit? Normaal heb ik niet zoveel moeite om woorden te vinden.
    Het idee dat ik hier weggestuurd kan worden, benauwt me gewoon te erg. Vreemd eigenlijk, een paar uur geleden twijfelde of ik hier nog wel wilde zijn.
    Ik kijk naar Graham en bijt op mijn tong. De blik in zijn ogen vertelt me dat hij wel degelijk gezien heeft dat ik het pistool trok. Koortsachtig zoek ik naar de woorden om het uit te leggen. Als ze er al zijn, blijven ze in mijn keel steken.

    Laura Morgan




    Ik loop om de boerderij heen. Dit is waarschijnlijk al de vijfde ronde die ik maak. Hoewel ik hier niet kan rijden, heb ik mijn skateboard onder mijn arm. In de zak van mijn gescheurde broek, zit een schroevendraaier. Aangezien ik de jongste ben, staat niemand echt te springen om mij een wapen te geven. Dit is het beste wat ik heb kunnen bemachtigen.
    De nieuweling die Daryl heet, was toen ik net langsliep al bezig om buiten zijn spullen uit te pakken. Aangezien hij mij niet zag, besloot ik hem maar te negeren. De blik in zijn ogen beviel me niet vanaf het eerste moment dat ik hem zag. Alsof hij op me neerkeek, als een last voor de groep. Alleen maar een kind. Tegelijkertijd heb ik het idee dat hij zelf meer die last voor de groep is.
    Nu ik voor de tweede keer langsloop, heeft Reagan zich bij hem gevoegd. Het lijkt alsof er een gesprek gevoerd wordt, dat vooral van Reagans kant komt. Bij de hoek van de boerderij blijf ik staan om te kijken. Wat er precies gezegd wordt, kan ik net niet helemaal verstaan. Ik twijfel om op hen af te lopen. Reagan kennende, zou dit best wel eens grappig kunnen zijn. Ik weet alleen niet of mijn aanwezigheid op prijs gesteld wordt.
    Ik haal mijn schouders op tegen mezelf en begin te lopen. Zo nonchalant mogelijk ga ik een stukje van hen vandaan in het gras zitten. Ik zit met mijn gezicht naar de boerderij toe, maar kan wel horen wat er gezegd wordt.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Daryl Dixon


    Gelukkig blijft de vrouw stil als ik snel mijn tentje op zet, hoewel ik haar blik op mij en mijn handelingen voel branden. Als ik een blik op haar werp, zie ik dat ze een geamuseerde grijns op haar lippen heeft. Geïrriteerd om haar aanwezigheid sla ik de haringen in de grond van het gras, zodat het tentje stevig staat. Op het zelfde moment komt er een blonde tiener op ons afgelopen, maar ze stopt ergens halverwege en gaat gewoon in het gras zitten.
          "Het antwoord 'tuurlijk' was niet in me omhoog gekomen als ik dacht aan het gegeven dat je gisteren je groep bent verloren. Maar, OK," lijkt ze wel spottend te zeggen, waarna ze om de tent heen loopt. "Erg indrukwekkend. Boy scouts?"
          Ik zie haar grijnzen als ik opkijk en knijp mijn ogen ongelovig samen, waardoor er kraaienpootjes rondom ontstaan. Ik gooi mijn tas de tent in en sta op, waardoor het duidelijk word dat ik groter en breder ben dan de vrouw. Mijn doel is echter niet om haar te intimideren, daar is mijn lichaamstaal te onzeker voor, zeker op dit moment.
          "Huh. Pas op je woorden, sunshine," grom ik haar toe. "Je weet niets."
          Ik spuug op de grond en draai me dan van haar weg. Iets verderop op de oprit van de boerderij staat mijn grijze Ford Pick-up geparkeerd, met daarop de motor van Merle. Om weg te komen van de blonde vrouw, loop ik erheen en begin ik de motor los te maken zodat ik hem van mijn pick-up af kan krijgen. Het is een mooi ding, Het is een oude Triumph die Merle zelf flink opgeknapt heeft, zelfs het SS logo in bliksemontwerp had hij zelf erop gemaakt.

    Amina Wilkinson



    ''De tijd zal het uitwijzen,'' antwoordt Caleb. ''Die Andrea lijkt me aardig, maar van Daryl weet ik niet wat ik moet denken. Heel spraakzaam is hij niet. Hij heeft in ieder geval een kruisboog dus hij weet vast meer over jagen dan wij. Laten we hopen dat hij dat ding niet op ons gebruikt."
          Hij glimlacht naar me en ik moet zachtjes grinniken. Als Caleb weer uit het raam kijkt, volg ik zijn blik en kijk ik toe hoe Reagan tegen hem praat. Naast me moet Caleb erom lachen, zijn lach werkt aanstekelijk en ik blijf glimlachen.
          ''Ik hoop dat ze hem niet te erg afschrikt.''
          Op dat moment staat de man net op en lijkt hij nogal boos of geïrriteerd iets tegen haar te zeggen waarna hij wegloopt en uit het zicht verdwijnt. Ik heb weinig zin om naar het raam toe te lopen om te kijken wat hij gaat doen, dus blijf ik tegen het aanrecht geleund staan.
          "Te laat," grijns ik. "Al heb ik het idee dat alles hem afschrikt en hij alles afschrikt. Zeep zal in ieder geval spontaan pootjes krijgen en wegrennen als het hem ziet," grap ik erachteraan. "Kan hij het met zijn kruisboog neerschieten."
          Om eerlijk te zijn krijg ik een beetje de rillingen van die kruisboog, zeker in combinatie met de redneck. Het is veel stiller dan een geweer en ik heb geen idee hoe hij aan dat ding komt en hoe goed hij ermee om kan gaan. Een tikkeltje ongemakkelijk wrijf ik over mijn ontblote bovenarmen heen.


    Your make-up is terrible